cezartbg Napisano 20 Lipca 2014 Napisano 20 Lipca 2014 Witam serdecznie po raz kolejny Temat zakładam drugi raz ponieważ nie doczytałem regulaminu. Teraz wszystko jest zgodnie z przepisami. Niestety wciągnęło mnie. Planowałem zmienić tylko amortyzator, a ze stockowego roweru zostały już tylko praktycznie rama sztyca i opony. Chciałbym zaprezentować Wam mój projekt, który wciąż rozwijam. W panach mam zejście poniżej 10kg, myślę że to będzie optymalna waga zważywszy na to że rama waży 2148g !!! Poniżej przedstawiam specyfikację: Brake (Front): (Hamulec przedni) Formula R1 - 178 -Rotor: (Front): (Tarcza prz.) Dartmoor nano -86 Brake (Rear): (Hamulec tylny) Formula R1 -194 -Rotor: (Rear): (Tarcze tyl.) Dartmoor nano -86 Cassette: (Kaseta) Shimano XT CS-M771-10 - 285 Chain: (łanńuch) Shimano CN HG94 XT -251Crankset: (Korby)+Pedals: (Pedały) + suport Shimano XT FC-M785 -1163 Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano XT FD-M785 Top Swing - 132Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT RD-M786 - 263 Fork: (Widelec) Rock Shox Recon 2013 - 1831 Frame: (Rama) Cube Analog 2011 20' - 2148Grips: (Gripy) Bontrager x lite - 23 Handlebar: (Kierownica) Mortop earldom xc90 - 88Headset: (Stery) (same łożyska) FSA No.10 semi-integrated - 16 Seat: (Siodło) Selle Italia SLR XC -180Seatpost: (Sztyca) RFR Complite 31,6mm -320Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Mortop Ti - 10,5 Shifters: (Manetki)+Cables: (Pancerze i linki) Shimano XT SL-M780 - 317 Skewers: (Zaciski koł) Progres - 41 Spacers: (Podkładki pod mostek) FSA - 35 Stem: (Mostek) Syntace f99 -105 Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Smart Sam 2.25 - 754 Tire (Rear): (Opona tylna) Schwalbe Smart Sam 2.25 - 735Top Cap: (Top cap) - 15Tubes: (Dętki) Schwalbe XX-Light - 203Wheel Front: (Koło przednie) Crank Brothers Cobalt 2 xc - 745Wheel Rear: (Koło tylne) Crank Brothers Cobalt 2 xc - 993 Misc : (Inne) Razem : 11197,5 g Link do fotek: https://plus.google....sts/DcFqDMRdnM2 Piszcie co Wam się podoba a co nie . Byłbym wdzięczny za wasze rady co do opon i sztycy. Ponieważ jest to mój pierwszy projekt proszę o wyrozumiałość . Pozdrawiam cezartbg Cytuj
Mod Team safian Napisano 20 Lipca 2014 Mod Team Napisano 20 Lipca 2014 Nie myślałeś o skróceniu przewodu przedniego hampla o jakieś 10 cm? Ta rama to straszne kowadło, superlekka kierownica, hamulce i do tego rama >2kg Rama + wideł i zjedziesz do 10 kg, sztyca też do lekkich nie należy. Cytuj
lesieque Napisano 20 Lipca 2014 Napisano 20 Lipca 2014 to ja jeszcze raz musze napisać tak jak pisał Safian, lekko niekonsekwentnie. Jedne z najlżejszych hamulców i do tego kowadlasta rama.Ale plus za kółka mimo ich ogromnej wagi, to zawsze przykuwają moja uwagę. Cytuj
cezartbg Napisano 20 Lipca 2014 Autor Napisano 20 Lipca 2014 Te fotki z długimi przewodami to jeszcze ze starymi hamulcami. Niestety nie mam fotek całego roweru w tej specyfikacji bo nie zdążyłem ich zrobić. Na jednym zdjęciu tym bez kierownicy i siodełka są już zakręcone R1 a zdjęcia samych kół są z Dartmoorami. Fotki całości dam za ok 1,5 tygodnia jak wrócę do domu Cytuj
cezartbg Napisano 31 Lipca 2014 Autor Napisano 31 Lipca 2014 Aktualizacja: Tire (Front): (Opona przednia) Rubena Scylla v96 26 x 2.1 - 505 Tire (Rear): (Opona tylna) Rubena Scylla v96 26 x 2.1 - 510 Razem : 10723,5 g Cytuj
ukaniex Napisano 31 Lipca 2014 Napisano 31 Lipca 2014 Wymień ramę. Obecnie 26" ramy z węgla są śmiesznie tanie. Po takiej wymianie swobodnie byś miał 1 kg mniej. Podkładki pod mostkiem dość ciężkie... Sztyce bym wymienił na Smica, tania a zysk ponad 100 gramów. Recona zamień na Rebe która mozna kupić juz za 700 zł niemal nową. Cytuj
cezartbg Napisano 31 Lipca 2014 Autor Napisano 31 Lipca 2014 Fotka z aktualnym sprzętem https://plus.google.com/108100785463347975573/posts/Yk57yq2aa63?pid=6042246479371034674&oid=108100785463347975573 Cytuj
bartnik Napisano 16 Sierpnia 2014 Napisano 16 Sierpnia 2014 faktycznie ta rama ciąży. Mo el-norte za 400 pln to 1895g Cytuj
cezartbg Napisano 17 Sierpnia 2014 Autor Napisano 17 Sierpnia 2014 Niestety rama waży swoje ponieważ był to jeden z najsłabszych modeli Cube. Ale nie chcę jej zmieniać bo mam do niej sentyment i rower jest złożony kolorystycznie pod nią. Ale jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem niedługo będzie ponad 500g mniej Cytuj
cezartbg Napisano 20 Sierpnia 2014 Autor Napisano 20 Sierpnia 2014 Spokojnie sztyca jest jeszcze ze starego roweru A chcę upolować jakąś w okolicach 160g za rozsądną kasę. Nie uśmiecha mi się płacić za 35 cm rurki 400 zł Cytuj
ukaniex Napisano 20 Sierpnia 2014 Napisano 20 Sierpnia 2014 160 gramów poniżej 400 zł? Pozostaje Ci tylko Hylix carbon z alibaby. KCNC bym w życiu nie kupił... klejnoty w życiu moga sie jeszcze przydać. ;-) Cytuj
bartnik Napisano 20 Sierpnia 2014 Napisano 20 Sierpnia 2014 poszukaj Reaction bodajże LTD była malowana tak samo, a że 26 odsyłają do lamusa, to może uda ci się po fajnej cenie upolować. Cytuj
DEVILEK Napisano 20 Sierpnia 2014 Napisano 20 Sierpnia 2014 160 gramów poniżej 400 zł? Pozostaje Ci tylko Hylix carbon z alibaby. KCNC bym w życiu nie kupił... klejnoty w życiu moga sie jeszcze przydać. ;-) Może nie 160, ale 186g za mniej, niż 100 zł. Od początku sezonu z nią jeżdżę i nic jej zarzucić nie mogę ; GUB Ultralight, jakby co. Cytuj
cezartbg Napisano 21 Sierpnia 2014 Autor Napisano 21 Sierpnia 2014 No właśnie sztyca musi być w granicach 160g bo wtedy wg moich obliczeń mam szansę osiągnąć granicę 99XXg. Niedawno miałem na oku jedną sztycę z podejrzanie niską ceną i wagą bodajrze 168g, ale po prośbie wysłania fotki na wadze kontakt się zerwał. Prosiłbym także o zmianę tematu Cytuj
ukaniex Napisano 21 Sierpnia 2014 Napisano 21 Sierpnia 2014 Nie myślałeś o przejściu na tubeless? Odnośnie sztycy, jakiego rozmiaru potrzebujesz? Cytuj
cezartbg Napisano 22 Sierpnia 2014 Autor Napisano 22 Sierpnia 2014 Myślałem ale najpierw poczekam na pierwszego kapcia a w tym rowerze jeszcze mi się nie zdarzył Co do sztycy to 31,6 x 350 mm Cytuj
ukaniex Napisano 22 Sierpnia 2014 Napisano 22 Sierpnia 2014 Jakbyś chciał to niebawem będę sprzedawał sztycę Easton EC90 31.6/400. Cytuj
cezartbg Napisano 13 Września 2014 Autor Napisano 13 Września 2014 (edytowane) Wczoraj przyszedł do mnie nowy widelec co oznacza spadek masy o ok 560 gramów. Niestety będę w domu za tydzień lub dwa Jestem strasznie ciekawy jak będzie się sprawował Edytowane 13 Września 2014 przez cezartbg Cytuj
MrMacko06 Napisano 16 Września 2014 Napisano 16 Września 2014 Z całym szacunkiem do autora projektu, ale wydaje mi się, że mamy do czynienia z małą pomyłką. Dawanie takich części w taką ramę kojarzy mi się z tuningowaniem VW Polo. Chyba, że projekt jest najprościej w świecie robiony od tyłka strony. Co nie zmienia faktu, że części fajne. Cytuj
cezartbg Napisano 16 Września 2014 Autor Napisano 16 Września 2014 "Uczepiliście" się tej ramy . Wiem że jest ciężka jak kowadło, jej geometria jest przestarzała i tak dalej. Ale ja właśnie chcę tuningować VW Polo. Dlaczego? Bo to moja pierwsza Polówka kupiona za pieniądze z pierwszej etatowej pracy. Już wtedy byłem fanem rowerów ale to był maks na co mogłem sobie pozwolić. A że teraz sprawy mają się lepiej, postanowiłem zafundować sobie rower z wysokiej półki na bazie starego Cuba. Jestem człowiekiem sentymentalnym i szkoda mi było się go całkiem pozbywać. Zawsze mogę wymienić tą ramę na karbon i zaoszczędzić ten kilogram ale to już nie będzie ten sam rower. Mój projekt oparłem na zasadzie : "ma być lekko ale ma mi się podobać". Gdybym faktycznie chciał maksymalnie lekki rower nie kupiłbym Cobaltów tylko złożyłbym coś o 500g lżejszego kupił karbon i miał rower w granicach 8,5 kg. Ja wolę jeździć moją "starą odpicowaną Polówką" i cieszyć się jazdą Cytuj
ukaniex Napisano 17 Września 2014 Napisano 17 Września 2014 Bez sensu. No ale było tu kilku takich którzy składali rower bo lubią zabawę zwana "tworzeniem wyjątkowo indywidualnego projektu". Cytuj
cezartbg Napisano 20 Września 2014 Autor Napisano 20 Września 2014 Aktualizacja: Zysk 551 g Fork: (Widelec): Dt swiss xrc 100 2014 - 1280 Razem : 10172,5g Cytuj
Lumperator Napisano 5 Października 2014 Napisano 5 Października 2014 A ja uważam, że fajnie miec rower, który jest z Tobą przez lata i widzisz jak się zmienia Jeżeli te nowe części były zakupione w okazyjnych cenach, może też jakieś używki, to czemu nie. Gdyby rozpatrywać wszystko wyłącznie glosem rozsądku, to autor musiałby cały rower sprzedać i kupić coś na większych kołach. A i tak znajdą się tacy, co powiedzą - cooo? 27,5? Utopiłeś. Za taką kasę tylko 29er ! Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.