Bazyss Napisano 19 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2014 Cześć, chciałbym odchudzi z lekka swoją maszynę ale zastanawiam się czy jest sens się w to pakować...;/ Chodzi mi po głowie zmiana opon + dętki, hamulce hydrauliczne, kierownica, mostek, rogi, amortyzator - część z nich na używane. Chciałem wyszukać ile waży sama rama, ale nigdzie nie ma podanej wagi ;/ Jak wam się wydaje w jakich granicach może oscylować jej waga? Mój rowerek to: - całość waży 14.93kg - ważone wagą hakową (rybacka) Model: MATTS 90 - D Rozmiar ramy: 18Rama: MERIDA MTB MATTS SPORT 6061 ALLOYAmortyzator/widelec: SUNTOUR XCR 100mmWkład suportu: CARTRIDGE BEARINGKorby: SHIMANO MC08, 42 / 34 / 24Przerzutka przód: SHIMANO ACERA-XPrzerzutka tył: SHIMANO ALIVIOManetki: SHIMANO ALTUS EF29Hamulce: PROMAX DISC 160 MMDźwignie hamulców: SHIMANO ALTUS EF29Wielotryb/kaseta: SHIMANO CS-HG30-8, 11-30TPiasta przód: FORMULA DISC ALLOYPiasta tył: FORMULA DISC ALLOYObręcze: JALCO AX22 STRONG SINGLEOpona przód: CST C-1348, 26"x2,10Opona tył: CST C-1348, 26"x2,10Pedały: XC STEEL Rogi: X-MISSION 140gKierownica: MERIDA ALLOYMostek: MERIDA A-HEADSiodło: X-MISSIONSztyca: MERIDA ALLOYLiczba biegów: 24Licznik: Sigma 1606L Jeżeli poradzili byście, co zrobić będę wdzięczny Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 19 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2014 jak zawsze standardowe pytania. Ile masz do wydania, ile chcesz zrzucić z wagi i gdzie jeździsz... Pierwsze pytanie najważniejsze, na podstawie drugiego określenie czy się to opłaca czy nie, a trzecie to podpowiedź jakich opon mamy dla Ciebie szukać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bazyss Napisano 20 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2014 lesieque - dzięki za odp. Sprawa ma się następująco. Limit $ w chwili obecnej jeszcze nie znany, zastanawiam się ile można by zejść wagowo przy suchych kalkulacjach i jak, czy będzie to opłacalne. Ile bym chciał zrzucić.... hmm okolice 11-12kg do wyrwania? Teren w jakim się poruszam to 85% płaskie powierzchnie, asfaltowo szutrowe, 10% - leśne dukty i tego typu zakamarki z lekkimi podjazdami, 5% - Bieszczady 1-2x do roku. Wiem że najwięcej gr siedzi w kołach, moje obecne CST drutowe są pancerne ;/ Opony i dętki myślę nad: Schwalbe Racing Ralph, Maxxis Light lub Schwalbe Light. - no chyba że są inne lżejsze Chcę dorzucić po sezonie FASI TURBO PLUS - pancerze i nowe linki bo te już mam wysłużone. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 21 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2014 imo nie opłaca się. Jeżeli chcesz zejść 3-4kg z roweru to niewiele z tego co jest pozostanie na swoim miejscu. Koszt będzie myśle w granicach 2 tys (zmiana amora+opony+hamulce+rurki) ale nie wiem czy w tych 2 tys zejdzie się do wyznaczonej wagi.Na amorku typu reba różnica w wadze to jakieś 800-900g a koszt kolo 800zł.Opony np RoRo które są calkiem lekkie 150zł/szt a zysk wagowy na komplecie to mniej więcej 600g. Oczywiście to będzie najbardziej odczuwalne.Pozostałe kilogramy będą stosunkowo drogie, a przejście na tarczówki tylko zwiększy wagę gdyż niższej klasy tarczówki nie ważą mniej niż v-ki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bazyss Napisano 21 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2014 Przeglądam sobie właśnie części, fajne kółka w wadze 1500-1600g to wydatek 680-800zł więc tak jak piszesz zmieścić się w 2tys. będzie dość ciężko. Tylko pozostaje kwestia druga, geometria ramy mi jak najbardziej odpowiada, czuje się na niej dobrze i komfortowo. Jak przeglądałem oferty nowych rowerów to trzeba szykować coś koło 3tys. a waga też w okolicach 13kg. Na ile mógłbym wycenić obecny rowerek? stan jego 9/10 delikatne obtarcia ramy przy tarczy od ściągania koła, lekkie obcierki na rogach ;/ przebieg 3,5k km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bruce95 Napisano 30 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2014 Rama Matts 60 22" 2010 ważyła 1926g z miskami sterów, bez haka: http://www.forumrowerowe.org/gallery/image/12028-merida-matts-60-22%E2%80%B3-2/ Jeśli brać się za lajtowanie, ale takie z grubsza to do wywalenia: -amor - ~2300g na epicona ~1600g 700zł -korba z suportem ~1000g+320g na SLX ~800g+100g 300zł max za używkę -koła- strzelam w 2,5kg na set Novatec+Remerx Magic+ pillar tutaj zależnie od wyboru piast 7xx/8xx 1500-1650g za 600-800zł Takim sposobem masz -2,1kg za mniej niż 2tys. Na rurkach mógłbyś zejść ok 0.5kg koszt to około 300zł. Oczywiście jeszcze opony, ale to już trzeba dobrać do podłoża. W górach w terenie czy asfalt plus utwardzone ścieżki? Jeśli nie poruszasz się w terenie to proponuję sztywny carbo widelec- waga 500g i cena niższa niż epicon. Sam na takim trenuję i startuję na większości maratonów we Wsch Polsce. Jeśli chciałbyś zmienić rower to za ten myślę że dostaniesz max 1k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bazyss Napisano 1 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2015 Mała aktualizacja Zmienione: Opony - Maxxis Larsen Dętki - Maxxis Flyweight + Taśma Zysk 972gramy Obecna waga z licznikiem to 13880gram. Różnica w jeździe znacząca, szybciej, mniejsze opory toczenia. Przymierzam się do: Zmiany kół bo obecne to przód - 1090, tył 1290 Chciałbym się z nowymi zmieścić w 1450g +/- 50g a zlecimy wtedy z wagą ok. 950gram Zmiany sztycy, obecna mam popękane mocowanie siodła i tak się zastanawiam nad Boplight team ok. 249gram - chyba że macie inne propozycje z lżejszą wagą (poza carbonem - boję się że pęknie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2015 Powodzenia z detkami Flyweight Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bazyss Napisano 1 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2015 @ Lumperator coś z nimi nie tak? Przelatałem na nich już 220km i zero problemów - teren zróżnicowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
California Napisano 2 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2015 Czy wam też z tych Flyweight tak szybko powietrze schodzi? Sprawdzałem wentyle parę razy i wychodzi, że to jednak dętka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bazyss Napisano 2 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2015 U mnie na razie trzyma ale tak jak pisałem 220km nakręcone i mają 2tyg. Rozmawiałem ze sprzedawcą o wadach i wspominał że częściej trzeba dopompowywać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2015 Wymień amor pierw potem koła wg mnie, dobry powietrzny amortyzator zmieni kompletnie zachowanie się roweru nawet na polnej drodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bazyss Napisano 21 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2015 Poleciało kilka zmian. Trafione koła i Amorek Rock shox reba rl dual air 1617 gram ZTR Alpine + Novatec 711/712 1392 gram W sumie zysk 1623 gramy. Ze zmianą opon + dętek wyszło 2609 gram na - i masa właściwa 12250 gram Różnica w jeździe "MASAKRA" toczy się lekko, przyspiesza jak petarda. Amorek chodzi pięknie, w tej chwili waga 69kg ustawiłem +75/-65psi nie wiem czy nie za dużo czy nie za mało. Wybiera ładnie ale może mógłby lepiej ala liście na drodze może lekko pokrętło od reakcji powrotu.... Takie zmiany polecam każdemu - efekt najbardziej widoczny i najwięcej do urwania Teraz pora na kolejne zmiany, mam kilka rzeczy na oku (korba-SLX/XT, rura podsiodłowa 7075, mostek, kierownica) ale trzeba poczekać aż "PLN" się odłożą. Może jeszcze w tym sezonie może już po i na nowy będzie zmienione. Obecnie 3x8 - zmieniać na 3x9 czy 3x10 co radzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2015 (edytowane) Napęd na 2x10, mały blat używasz na podjazdy, na płaskim i w dól na górnym blacie jedziesz tylko i wyłącznie. Edytowane 21 Czerwca 2015 przez phoe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bazyss Napisano 27 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2016 (edytowane) Dawno nic nie wrzucałem a zmian prze ostatni okres trochę się zebrało Przedstawiam wam nową rozpiskę i już bardziej finalną może a raczej na pewno zmianie ulegnie sztyca i zacisk. Liczyłem na 10kg ale z mniejszym haczykiem, co sugerujecie do podmiany ?? - czekam na wasze propozycje Wiem, wiem rama jest ciężka i też się mocno zdziwiłem jak ją na wagę posadziłem, liczyłem na jakieś 1850-1900g a tu 2000g ;/ Zastanawia mnie cały czas różnica w wadze części i real hakowej = 147g hmm... powietrze w kołach, talk na dętkach i w oponie?? Z wyjściowej wagi rower schudł o 4088g 1 Bar Ends: (Rogi) KCNC (46g)2 Bar Plugs: (Korki do kierownicy) No name (7g)3 Bottle Cage: (Koszyk na bidon) (0g)4 Brake (Front): (Hamulec przedni) Avid Elixir 3 (265g)5 Podkładki (7g)6 Sróby (15g)7 Adapter (30g)8 Brake (Rear) : (Hamulec tylny) Avid Elixir 3 (284g)9 Podkładki (8g)10 Sróby (25g)11 Adapter (37g)12 Cassette: (Kaseta) Ultegra CS-6700 10s 11-23T (204g)13 Chain: (łańcuch) Ultegra CN-HG700 11sp (230g)14 Suport XTR SM-BB93 BSA (68g)14 Crankset: (Korba) DEORE XT FC-M780 175mm 42x32x24 (771g)15 Derlr (Front): (Przerzutka przednia) DEORE XT FD-M781 DS. 3x10 (148g)16 Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) + Hak Shimano RD 4700 Tiagra 10s (18g) (275g)17 Fork: (Widelec) Rock Shox REBA RL DualAIR (1617g)18 Blokada skoku (50g)19 Frame: (Rama) + Miski Sterów MERIDA MATTS 90-D (2003g)20 Śróby imb. Bidon (12g)21 Grips: (Gripy) No name (26g)22 Handlebar: (Kierownica) Ritchey WCS 580mm (167g)23 Headset: (Stery) FSA (58g)24 Headset: (Stery - MISKI) FSA (53g)25 Pancerz Przerzutka przód UNEX - SLEEK (18g)26 Pancerz Przerzutka tył UNEX - SLEEK (30g)27 Manetka SHIMANO Tiagra SL-4700 10s + linka (151g)28 Manetka SHIMANO DEORE XT SL-M8000 + linka (123g)29 Pedals: (Pedały) XLC PD-M04 (240g)30 Rim Tape: (Opaska) Shwalbe (40g)31 Seat: (Siodło) No name (355g)32 Seatpost clamp : (Zacisk sztycy) No name (41g)33 Seatpost: (Sztyca) MERIDA ALLOY (340g)34 Skewers: (Zaciski koł) Novatec (112g)35 Spacers: (Podkładki pod mostek) No name (7g)36 Stem: (Mostek) Ritchey WCS 90mm (111g)37 Stem: (Mostek Śruby) Ritchey (25g)38 Tarcza przód Avid GS2S 185mm (143g)39 Tarcza tył Avid GS2S 185mm (144g)40 Śruby tarcze x12 (24g)41 Tire (Front): (Opona przednia) Maxxiss LARSEN Drut (465g)42 Tire (Rear): (Opona tylna) Maxiss LARSEN Kevlar (443g)43 Top Cap: (Top cap) MERIDA (17g)44 Tubes: (Dętki) Maxxiss Ultralight Maxxiss Flyweight (224g)45 Wheel Front: (Koło przednie) (630g)46 Hub: (Piasta) Novatec 711 (150g)47 Nipples: (Nyple) (13,7g)48 Rim: (Obręcz) ZTR Alpine 26'' Disc 28H (330g)49 Spokes: (Szprychy) (136,3g)50 Wheel Rear: (Koło tylne) (758g)51 Hub: (Piasta) Novatec 712SB (273g)52 Nipples: (Nyple) (22,7g)53 Spokes: (Szprychy) (136,3g)54 Rim: (Obręcz) ZTR Alpine 26'' Disc 28H (330g) Waga Części 10762g Wga Hakowa 10909g Edytowane 27 Maja 2016 przez Bazyss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 27 Maja 2016 Udostępnij Napisano 27 Maja 2016 Sporo ubyło. Fajnie jakbyś zarzucił fotką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 27 Maja 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Maja 2016 Mógłbyś też coś wspomnieć o kosztach, żeby naśladowcy nie wp ... się na minę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerry6 Napisano 27 Maja 2016 Udostępnij Napisano 27 Maja 2016 Rama bardzo ciężka jak na rozmiar 18" i aluminium, moja rama Lazaro Senatore w rozmiarze 21" waży około 2000g a jest sporo większa. Co do różnic w pomiarach, to wagi hakowe mają dość duży błąd pomiarowy +/- 5g, nie wiem jaki masz model ale to może być jeden z problemów rozbieżności wag jednostkowych i wagi całkowitej. Lepsze wagi w rozsądnej cenie mają błąd pomiarowy +/-1g. Dodatkowo dochodzi waga smarów, olejów itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bazyss Napisano 27 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2016 (edytowane) Mógłbyś też coś wspomnieć o kosztach, żeby naśladowcy nie wp ... się na minę Koszty są takie a nie inne kto chce to sobie policzy, od dawien dawna wiadomo iż lekkość kosztuje Jerry6 - fakt nie brałem tego pod uwagę, waga hakowa za całe 30zł gdzieś ta cena musi mieć minusy Rama to koniec 2004 - może wtedy takich lekkich z AL6061 jeszcze nie robili. To jak co radzicie aby schudł jeszcze z 500g :D zahaczymy o 9xxx g Wprowadziłem mały błąd Rama z miskami sterów 2003g minus 53g daje nam 1950g wagi samej ramy Edytowane 27 Maja 2016 przez Bazyss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tor23 Napisano 27 Maja 2016 Udostępnij Napisano 27 Maja 2016 Siodło ok 250g i tarcze poniżej 100g i masz 200g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bazyss Napisano 27 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2016 tor23 - mógłbyś podać jakie tarcze, słyszałem o takich co po mocniejszym hamowaniu potrafią się pokrzywić. Jak masz spr. to poproszę o namiary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DEVILEK Napisano 27 Maja 2016 Udostępnij Napisano 27 Maja 2016 Siodło, sztyca, zacisk sztycy. Co do tarcz, to bym nie oszczędzał na wadze, chyba że po płaskim jeździsz, to lekkie ( nie do przesady ) można dać i nie wiem po co Ci tarcza 185 z tyłu. No i rogi, ale to już chyba kwestia wygody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tor23 Napisano 27 Maja 2016 Udostępnij Napisano 27 Maja 2016 (edytowane) Miam takie: http://allegro.pl/tarcza-hamulcowa-alligator-wind-cutter-160-wroclaw-i6147872488.html Moja waga to 95 kg i nic się z nimi nie dzieje. Spokojnie mogę polecić. Zrobiły jakieś 10000 km, ale prawdziwych gór nie widziały. Edytowane 27 Maja 2016 przez tor23 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bazyss Napisano 27 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2016 (edytowane) Prosiliście o foty więc się postarałem i są Tak to się zaczęło Później był Stage 1 i wpadły koła oraz amortyzator A po tym Stage 2 Jak pisałem wcześniej wpadnie jeszcze sztyca i zacisk a co dalej to zobaczmy może coś doradzicie Odpowiadając na pytanie czemu z tyłu tarcza 180mm. Kupiłem cały zestaw Hamulce + Tarcze + adaptery i taki założyłem. specjalnie na mniejsza zmieniał nie będę.Od dłuższego czasu borykałem się z drętwiejącymi dłońmi podczas jazdy. Mostek miał chyba z +35 i 130mm, zaryzykowałem i wyrwałem z rynku wtórnego mostek 90mm,+6 stopni. Wrażenia po ok.40km dłonie nie drętwieją, obciążenie jakby było mniejsze. Dziś jeszcze wyregulowałem siodło i skoczyło o dobre 5-7cm w górę pierwsze 2-3km były dość dziwne, nigdy tak wysoko nie siedziałem, ale jazda po ok.30km wydaje się bardziej przyjemna niż wcześniej. Edytowane 27 Maja 2016 przez Bazyss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tor23 Napisano 27 Maja 2016 Udostępnij Napisano 27 Maja 2016 (edytowane) Siodełko to Accent Derry, dla mnie było nie wygodne. Wąskie te opony masz, nie wiem czy waga jest dla Ciebie aż tak ważna, ale wolał bym 2.1 żeby w terenie z przyjemnością pojeździć. Chyba za bardzo skupiłeś się właśnie na wadze bo cross z tego wyszedł. Może,żeby krytyka była konstruktywna to polecam opony WTB Nano zwijane http://ctbike.pl/wtb-nano-race-opona-zwijana-26x2-10-mtb-atb-52-559-60tpi.html Będzie lekko,szybko i przyjemnie [emoji6] Edytowane 27 Maja 2016 przez tor23 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.