Skocz do zawartości

[Amortyzator tył] Dobór pytanie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Panowie i Panie pomóżcie proszę, w ramie FOCUS THUNDER rok 2008/2009 mam założonego obecnie X-fusion PVA O2 (190mm) który gubi powietrze. Zastanawiam się nad zmianą lub naprawą. Do naprawy nie potrafię znaleźć uszczelek ani instrukcji serwisowej, więc zastanawiam się nad zmianą. I stąd moje pytanie czy damper o wymiarach 200mm podejdzie czy muszę szukać 190mm?

 

Proszę o szybką odpowiedź, porady cokolwiek bo urlop tuż tuż:)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dampery 190mm mają 50mm skoku. Modele 200mm są oczywiście dłuższe o te 10mm, a skok może wynosić 50 lub 55mm. Stąd:

1. dłuższy damper może się nie zmieścić

2. jeśli się zmieści, zmieni to geometrię

3. przy większym skoku zwiększy się także skok zawieszenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje odpowiedzi są dla mnie zrozumiałe. 

Zatem pozostaje mi sprawdzenie czy rama da radę pomieścić amor o 10mm dłuższy, tylko wtedy pokazuje się pytanie czy nie zaszkodzi to ramie jeśli założę 200mm.

Bo rozumiem że jeśli się zmieści to powiększy mi tylko skok? Dobrze rozumuję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywistym jest, że takie zmiany robisz na własną odpowiedzialność, ale wszystko powinno działać o ile przy mocowaniu dampera rozciągniętym do 200mm nic nie będzie się ze sobą stykać, haczyć czy obijać.

 

Skok zawieszenia zwiększy się tylko, jeśli kupisz coś w rozmiarze 200x55mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie nic haczyć, obijać ani stykać. Ale sprawdzę to jutro dokładnie jak wygląda rama z damperem dłuższym o 10mm.

A czy jakieś pomysły na serwis takiego dampera posiadasz? Bo z chęcią przywrócił bym go do życia, tylko nie wiem jak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie dawaj 200mm, geometria się spieprzy!. Miałem w swojej Curarze 200mm, potem zmieniłem na 190, czyli tyle ile ma być i muszę powiedzieć ze z damperem 200mm geometria była sporo gorsza, bardziej strome kąty, w ogóle rower dziwnie wyglądał, bardziej jak rower XC z dużym skokiem niż rower AM/Enduro. Nawet zrobiłem fotki porównawcze:

http://www.pinkbike.com/photo/7487899/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dawaj 200mm, geometria się spieprzy!. Miałem w swojej Curarze 200mm, potem zmieniłem na 190, czyli tyle ile ma być i muszę powiedzieć ze z damperem 200mm geometria była sporo gorsza, bardziej strome kąty, w ogóle rower dziwnie wyglądał, bardziej jak rower XC z dużym skokiem niż rower AM/Enduro. Nawet zrobiłem fotki porównawcze:

http://www.pinkbike.com/photo/7487899/

To czy się geometria "spieprzy" czy "polepszy" zależy tylko od preferencji właściciela i jego odczuć z użytkowania obecnej wersji roweru z taką geometrią jaką ma dziś. Przykłady: jeśli ktoś lubi bardziej nerwowe rowery a teraz dla niego geometria jest "mułowata" to zmiana może przynieść korzystną poprawę. Jeśli rower w chwili obecnej ma dla kogoś za nisko suport i w czasie jady haczy korbami o podłoże to dłuższy damper również wpłynie na plus na poręczność zabawki. 

Kolega mieszka we Wrocławiu - pytanie gdzie używa roweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na co dzień Wrocław i okolice. Na weekendy targam go w góry. Nie zauważyłem jeszcze połamanych zębów na blacie więc nie uważam żeby suport był za nisko. Natomiast geometria taka jaka jest aktualnie mi odpowiada, ale nie mam porównania do amora 200mm. Bezpieczniej będzie jak zostanę przy 190mm. Tylko mały wybór jest na rynku:) 200 jest więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...