nopel Napisano 18 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2014 Witam. Tym razem recenzja 3ch opon. Tutaj wstawiam wersję bez zdjęć. Jeśli chcecie także zdjęcia, zapraszam na mojego bloga, link w podpisie - są tam te same, napisane przeze mnie testy opon, wraz ze zdjęciami ;> Continetal Mountain King Cześć. Dziś znowu test oponek. Tym razem coś z wyższej półki, od niemieckiego producenta, Continentala. Oponki typowo terenowe, jak zresztą nazwa wskazuje ;> Opony są dość ciężkie, jednakże bieżnik jak widzicie,nie jest zbyt agresywny. Ot, taka opona do xc na sterydach. Oponki są zwijane, i jest to zdecydowanie na plusie. No, ale przejdźmy do ocen. Najpierw przyczepność: Otóż jeśli chodzi o wszelaki teren - czy błoto, czy kamienie, czy ubity piach - jest naprawdę dobrze. 8/10 Sypki piach - No tutaj już gorzej, opony bardzo słabo na trzymają na tym typie podłoża, praktycznie znikoma przyczepność. 3/10 Mokry asfalt - Przeciętnie, ale raczej trzymają. 5/10 Suchy asfalt - Jest nieźle. Raczej mała szansa na stracenie przyczepności. 6/10 Przejdźmy do innych spraw: Ścieralność - Praktycznie... brak. Dosłownie. Opony mają... uwaga, 6 lat. Tak, 6 lat Bieżnik ma spokojnie z 70%, opony nie są ani sparciałe ani popękane. 10/10 Cena - Wersja zwijana koszuje około 100zł. Wydaje mi sie, że to dość dobra cena. 8/10 Wygląd - Dość poboczne kryterium. Napisy na oponie nie ścierają sie, są ładne, i podkreślają klasę opony. 9/10 Reasumując: Dobra opona, za dobre pieniądze. Ocena ogólna: 7/10 Kenda K-Rad Dziś test oponek K-Rad 1.95 Zacznijmy od ceny: 25zł/szt, to grosze jak na opone. Przynajmniej ja tyle zapłaciłem, w lokalnym sklepie. Opona jest drutowana. Dlaczego skusiłem się na uzbrojenie w te gumy Can'a? Dużo ostatnio jeżdżę po mieście, i Mountain Kingi stawiają zbyt duże opory (o tym dalej). Przyczepność: I tutaj jest różnie Opona na asfalcie jest niesamowicie przyczepna, na twardym piachu tak samo. Ciężko się wywalić. Kamienie - Słaba przyczepność. Wynika to z kształtu bieżnika - kamienie po prostu "przetaczają" się wzdłuż opony. Sypki piach, tutaj słabo, mała trakcja. Mokry asfalt - Zaliczyłem jedną glebę przez jazde w ulewie, bieżnik nie odprowadza praktycznie wody, przez co przyczepnośc jest mała. Tak czy tak - Oponę kupiłem by trzymała na suchym asfalcie. I jeśli chodzi o to - 10/10 Z wad... hmm, napis Kenda zżółkł, i wygląda ochydnie. I to chyba na tyle. Opory: Jest lepiej niż na Mountain Kingach, jedzie się lżej, także to kryterium też spoko. Reasumując: Jeśli jeździcie 70/30 asfalt/las to opona dla was. Ja niestety z powodu braku czasu by wypadać na traski do ostrzejszej jazdy uznałem że warto zainwestować w te opony, nie zawiodłem się, mimo iż opona daje rade tak naprawdę tylko na 2ch typach nawierzchni. Pozdrawiam. Panaracer Fire XC 2.1 ECO Cześć i czołem. Uznałem że wymienię opony na coś węższego, pod lżejszą jazdę, stawiającego mniejsze opory. Wybór padł na Panaracery. Raz - Bo czerwony pasek. Wiem, wieem, dziecko ze mnie. No ale cóż. Dwa, bo słyszałem wiele dobrych opinii o nich. Trzy, bo chciałem spróbować czegoś... mniej znanego, i egzotycznego. Heh, pomyślcie, że te opony, zrobiła firma która robi.. telewizory.Tak, Panaracer,to nic innego, jak wydział Panasonica do opon. No,ale przejdźmy do rzeczy. Opony zakłada się łatwo, wykonane są gorzej niż Mountain Kingi - No, ale inna półka cenowa. Inna sprawa, że tylna opona jest już ok. Jeśli chodzi o kwestie wizualne - Biały wielki napis Panaracer Fire XC jest tylko w najdroższej wersji - w tej za 60zł mamy coś innego: No, ok, przejdźmy do konkretów: Przyczepność na asfalcie - 7/10. Trzymają bardzo dobrze, ciężko jest stracić przyczepność Mokry asfalt - 6/10. Tu zdziwienie, oponki naprawdę dają radę nawet gdy jedziemy po bardzo mokrej nawierzchni Błoto - 7/10. Tu również bez zastrzeżeń Sypki piach - 2/10. Opona zachowuje się nerwowo, łatwo stracić przyczepność. Warto dodać, że ciężko jest wyczuć moment gdy pochylając się w zakręcie tracimy przyczepność. Na Conti spokojnie czułem ten moment, w którym przednie koło zaraz mi poleci na zewnątrz - tutaj jest o wiele trudniej to wyczuć Opory - 7/10. Malutkie, naprawdę lekko się jedzie. Ocywiście większe niz na K-Radzie, ale nie porónywalnie mniejsze niż na Moutain'ach Reasumując: Fajna oponka za niewielkie pieniążki. Jednakże wiadomo, jest to opona do XC, jak sama nazwa wskazuje - także nawet nie oceniam tutaj możliwości opon jak chodzi o składanie się w bandy, itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi