adamura88 Napisano 16 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 Cześć, Mam taki problem z amortyzatorem Rock Shox Recon TK Silver, że mimo regulacji ciśnieniem (85-120PSI) nie odczuwam większej różnicy w jakości tłumienia. Jedyne różnice to większe ugięcie wstępne przy niższym ciśnieniu i większe nurkowanie przy hamowaniu. Patrząc na filmiki z pracy takiego amortyzatora mam wrażenie, że wygląda to dużo lepiej. Moja waga ~85kg. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 16 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 Od tłumienia jest tłumik, w tym modelu możesz tylko ustawić tłumienie powrotu (to czerwone pokrętło na dole) i tyle z ustawień w reconie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamura88 Napisano 16 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 Ok, czy jest jakiś sposób by sprawdzić czy działa tak jak powinien, czy może wymaga przeserwisowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 16 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 Jeśli nic nie cieknie i komora trzyma ciśnienie, uszczelki przeciwkurzowe nie są uszkodzone , a amor się normalnie ugina to wszystko jest w porządku. Co do serwisu to zależy ile ma przejechane, być może warto by było już wymienić oleje i wyczyścić w środku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 16 Lipca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 Należy zaznaczyć że ustawienie tłumika, pokrętło na dole prawej goleni, w skrajnych ustawianiach - królik - żółw, powinno powodować znacząca zmianę pracy, od szybkiej do wolnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamura88 Napisano 16 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 Tym się już bawiłem, ale to jedynie ustawia szybkość powrotu. Mi bardziej chodzi o stopień ugięcia, czułość amortyzatora podczas normalnej jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 16 Lipca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 Za to odpowiada ciśnienie w sprężynie, jakość smaru na uszczelkach i ogólnie stan widelca oraz tłumik kompresji bo on także może zamulać jak mu coś dolega. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamura88 Napisano 17 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 A czy na to może mieć wpływ dość długi mostek 110mm, obrócony w negatyw i dodatkowo dość pochylona pozycja podczas jazdy? Wtedy niby inaczej rozkładają sie siły nacisku na ten amortyzator.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sagitt77 Napisano 18 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2014 Niestety to jest dosyć prosty amortyzator. Stopień ugięcia ustawiasz regulując ciśnienie powietrza, a na czułość już nie masz wpływu. Może jeśli zmieniłbyś olej na rzadszy to by coś zmieniło... Widzę, że Twoim wymaganiom odpowiadałaby dopiero Reba ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 18 Lipca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Lipca 2014 A czy na to może mieć wpływ dość długi mostek 110mm, obrócony w negatyw Takie detale nieznacznie wpływają na prace widelca. Na czułość na pewno wpłynie serwis i porządne smarowanie porządnymi środkami A i dual air by nie zaszkodził Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamura88 Napisano 18 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2014 Reba to by była piękna sprawa, aczkolwiek dość droga. Ile by kosztowała wymiana Recona na Rebę? Patrząc po używkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sagitt77 Napisano 18 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2014 Używka to ryzyko. Taniej można kupić w Czechach lub czasem na Chainreactioncycles.com Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 19 Lipca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Lipca 2014 Ryzyko, kupowanie samochodu to też ryzyko ... i to nawet bardziej nowego niż używanego. Stare reby tak z ok 2008 roku można nawet za 500zł w dobrym stanie dostać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamura88 Napisano 19 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2014 A ile mógłbym odzyskać sprzedając mało jeżdżonego Recona TK Silver z 2012? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 19 Lipca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Lipca 2014 Jak w dobrym stanie to pewnie z 700zł bo po tyle chadzają, z resztę zerknij na allegro i wyśrodkuj cenę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamura88 Napisano 20 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2014 Opłacalna by była przesiadka na takie coś : http://allegro.pl/manitou-minute-pro-i4420392443.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 20 Lipca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Lipca 2014 Tak minuta jest lepsza od recona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamura88 Napisano 20 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2014 Pytanie jak bardzo i jak byś ją pozycjonował względem Reby? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 20 Lipca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Lipca 2014 To jest ta sama klasa, ma zupełnie inną konstrukcje, inną sprężynę w kilku odmianach inny tłumik itd. Ale każdy kto na minucie jeździł to ją chwalił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 23 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2014 Pytanie z innej beczki do eksperów: Czy do tytułowego amortyzatora RockShox Recon TK Silver da się dołożyc Poplock, ale bez wymiany wkładu dampera? Tzn. Czy jeśli kupię manetkę, linkę i te niebieskie ustrojstwo ze zdjęcia to jakoś uzyskam opcję blokady amorka na kierownicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 23 Lipca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Lipca 2014 Tak, jednak sprężynę gdzieś po drodze trzeba dać. Jako że ani w manetce ani na pokrętle nie ma miejsca powinno sie to zrobić w tłumiku. Jedno nie wiem jak to ze skokiem manetki ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2014 Tak i nie. Tak jesli zestaw pasuje do silvera, czytaj do lag stalowych, nie , jesli przeznaczony jest do Reby i innych "wyzszych" modeli. Nie bedzie wtedy pasowac, poniewaz inna jest srednica gwintu wkrecanego korka. Scianki rur goleni stalowych sa ciensze, alu sa grubsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 23 Lipca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Lipca 2014 Ja zrozumiałem ze chodzi o zmianę samego pokrętła nie całego tłumika. Wtedy można tak zakombinować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puszek Napisano 29 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 Wracając do pierwotnego pytania - sprawdź manetkę/pokrętło odpowiadające za blokadę widelca. Ja miałem podobne objawy w moim reconie (przy zmianie ciśnienia zmieniał się tylko sag) a praca w każdej sytuacji była dosyć tępa/twarda. Okazało się, że manetka obsługująca amor nie odblokowywała amora w 100%. W serwisie uporali się z tym bardzo szybko i teraz działanie jest 200% przyjemniejsze. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2014 Miałem podobny problem z moim amorkiem Rock Shock Pilot Air XC.Też był twardy i słabiutko pracował , blokada odbicia prawie nic nie dawała.Natomiast po serwisie , czyszczeniu wszystkiego i wymianie oleju w tłumiku i lagach staruszek ożył.Do tłumika wlałem olej 2,5w zamiast 5w z racji mojej wagi 65kg i amorek stał się dużo szybszy a regulacja odbicia działa świetnie i nie porównanie lepiej niż na początku.Smarowanie od czasu do czasu brunoxem sprawia że śmiga identycznie cały czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.