Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

 

Mam taki problem z amortyzatorem Rock Shox Recon TK Silver, że mimo regulacji ciśnieniem (85-120PSI) nie odczuwam większej różnicy w jakości tłumienia. Jedyne różnice to większe ugięcie wstępne przy niższym ciśnieniu i większe nurkowanie przy hamowaniu. Patrząc na filmiki z pracy takiego amortyzatora mam wrażenie, że wygląda to dużo lepiej. Moja waga ~85kg.

 

Pozdrawiam

Napisano

Jeśli nic nie cieknie i komora trzyma ciśnienie, uszczelki przeciwkurzowe nie są uszkodzone , a amor się normalnie ugina to wszystko jest w porządku. Co do serwisu to zależy ile ma przejechane, być może warto by było już wymienić oleje i wyczyścić w środku.

  • Mod Team
Napisano

Należy zaznaczyć że ustawienie tłumika, pokrętło na dole prawej goleni, w skrajnych ustawianiach - królik - żółw, powinno powodować znacząca zmianę pracy, od szybkiej do wolnej.

Napisano

Tym się już bawiłem, ale to jedynie ustawia szybkość powrotu. Mi bardziej chodzi o stopień ugięcia, czułość amortyzatora podczas normalnej jazdy.

  • Mod Team
Napisano

Za to odpowiada ciśnienie w sprężynie, jakość smaru na uszczelkach i ogólnie stan widelca oraz tłumik kompresji bo on także może zamulać jak mu coś dolega.

Napisano

A czy na to może mieć wpływ dość długi mostek 110mm, obrócony w negatyw i dodatkowo dość pochylona pozycja podczas jazdy? Wtedy niby inaczej rozkładają sie siły nacisku na ten amortyzator..

Napisano

Niestety to jest dosyć prosty amortyzator. Stopień ugięcia ustawiasz regulując ciśnienie powietrza, a na czułość już nie masz wpływu. Może jeśli zmieniłbyś olej na rzadszy to by coś zmieniło... Widzę, że Twoim wymaganiom odpowiadałaby dopiero Reba ;).....

  • Mod Team
Napisano

 

 

A czy na to może mieć wpływ dość długi mostek 110mm, obrócony w negatyw

Takie detale nieznacznie wpływają na prace widelca. Na czułość na pewno wpłynie serwis i porządne smarowanie porządnymi środkami :P A i dual air by nie zaszkodził :P

  • Mod Team
Napisano

Ryzyko, kupowanie samochodu to też ryzyko ... i to nawet bardziej nowego niż używanego. Stare reby tak z ok 2008 roku można nawet za 500zł w dobrym stanie dostać.

  • Mod Team
Napisano

To jest ta sama klasa, ma zupełnie inną konstrukcje, inną sprężynę w kilku odmianach inny tłumik itd. Ale każdy kto na minucie jeździł to ją chwalił.

Napisano

Pytanie z innej beczki do eksperów:

 

Czy do tytułowego amortyzatora RockShox Recon TK Silver da się dołożyc Poplock, ale bez wymiany wkładu dampera? Tzn. Czy jeśli kupię manetkę, linkę i te niebieskie ustrojstwo ze zdjęcia to jakoś uzyskam opcję blokady amorka na kierownicy?

rockshox_acc_remoteupgradekit_toraxc-rec

  • Mod Team
Napisano

Tak, jednak sprężynę gdzieś po drodze trzeba dać. Jako że ani w manetce ani na pokrętle nie ma miejsca powinno sie to zrobić w tłumiku. Jedno nie wiem jak to ze skokiem manetki ...

Napisano

Tak i nie.

Tak jesli zestaw pasuje do silvera, czytaj do lag stalowych, nie , jesli przeznaczony jest do Reby i innych "wyzszych" modeli. Nie bedzie wtedy pasowac, poniewaz inna jest srednica gwintu wkrecanego korka. Scianki rur goleni stalowych sa ciensze, alu sa grubsze.

Napisano

Wracając do pierwotnego pytania - sprawdź manetkę/pokrętło odpowiadające za blokadę widelca. Ja miałem podobne objawy w moim reconie (przy zmianie ciśnienia zmieniał się tylko sag) a praca w każdej sytuacji była dosyć tępa/twarda. Okazało się, że manetka obsługująca amor nie odblokowywała amora w 100%. W serwisie uporali się z tym bardzo szybko i teraz działanie jest 200% przyjemniejsze. Pzdr.

Napisano

Miałem podobny problem z moim amorkiem Rock Shock Pilot Air XC.Też był twardy i słabiutko pracował , blokada odbicia prawie nic nie dawała.Natomiast po serwisie , czyszczeniu wszystkiego i wymianie oleju w tłumiku i lagach staruszek ożył.Do tłumika wlałem olej 2,5w zamiast 5w z racji mojej wagi 65kg i amorek stał się dużo szybszy a regulacja odbicia działa świetnie i nie porównanie lepiej niż na początku.Smarowanie od czasu do czasu brunoxem sprawia że śmiga identycznie cały czas.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...