Skocz do zawartości

[Koło]Złożenie koła z części


marcinek1992

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Jako że postanowiłem nie kupować koła gotowego czyli już złożonego postanowiłem sam kupić części.

Tylne koło miało być budżetowe ale i wytrzymałe dlatego też kupiłem obręcz 36 otworową marki Remerx Grand Rock które polecił mi sprzedawca oraz piastę 36 oczkową z Czech marki Force oraz tarczę na 6 śrub bo wcześniej miałem centerlocka.

A więc do rzeczy koło ma być masywne i do kupienia zostały mi tylko szprychy. Jakie wybrać?

Dt champion są polecane na forach ale czy w takiej cenie znajde coś lepszego?

W jednym sklepie sprzedawca powiedział mi że muszę mieć szprychy po 4zł sztuka aby wytrzymały ale nie wiem czy mi nie wkręcał.

 

Pytanie nr 2.

Czy zwykły człowiek taki jak ja jest w stanie z zakupionych szprych sam złożyć koło?

Nie jestem żadną sknerą że nie chcę dać innym zarobić tylko dlatego by nauczyć się tego a do centrowania dać do serwisu.

 

 

Czekam na wasze odpowiedzi.

Napisano

Jeśli koło ma się mieścić w niedużej kwocie, to szprychy po 4 zyle są zbędne. Unikaj cieniowanych.

 

 

 

sam złożyć koło?

Hir ju ar: http://blogrowerowy.pl/wpis/zaplatanie-kol/ . Zdjęcia z Magazynu Rowerowego. :)
Poćwicz kilka razy i załapiesz.


 

 

do centrowania dać do serwisu

Takie świeżo zaplecione koło można wycentrować na rowerze. Wprawdzie dokładność będzie godna Związku Radości, jeśli mamy tarcze a nie v-ki to nie będzie specjalnie przeszkadzać.

Napisano

Oj coś wydaje mi się że będzie ciężko ale spróbować można. 

Facet mówił mi że najlepiej będzie jeżeli zaplata się na 4 krzyże czy jest to duża różnica?

Napisano
Pytanie nr 2.

Czy zwykły człowiek taki jak ja jest w stanie z zakupionych szprych sam złożyć koło?

 

Złożyć to to wszystko do kupy to i owszem ale nie uda Ci się ponaciągać szprych tak jak należy.

Napisano

 

 

nie uda Ci się ponaciągać szprych tak jak należy.
 

 

Tak też myślałem bo nie mam centrownicy.

To co lepiej zostawić im koło niech oni się martwią bo to kosztuje 40 zł a centrowanie 30zł. Po co się bawić jeszcze źle szprychy dobiorę i będę miał problem.

Dobra to odpowiedź już nam na pytanie nr 2.Raczej oddam do serwisu.

Jak serwis jest dobry to jakąś gwarancje powinien dać na to że to się nie "rozleci" Czyli szprychy nie będą pękać jak myślicie?

A odpowiedz na pyt. 1 dalej nie znam.

sapim leader <- dobre,mocne?

Napisano

Nie ma czegoś takiego jak dwie usługi czyli składanie i centrowanie. To wszystko przy nowym kole wchodzi w jedną usługę. Żądanie więcej jak 40 zł to zwykłe wyłudzenie.

 

Co do szprych to Sapim są bardzo dobre. DT też a obecnie mam Machy i jak na razie spoko. Jedna sprawa jest tu ważna czyli zaplot. Nic po dobrych szprychach ja koło składał półamator lub gorzej. Ktoś tu wspominał aby nie kupować cieniowanych. Nie do końca jest to prawda tak jak i to, że "grubsze" są mocniejsze.

Napisano

 

 

Ktoś tu wspominał

Tego kogoś można oznaczyć używając @. :verymad: Wyszedłem z ciągu przyczynowo-skutkowego: budżetowe + masywne koło = szprychy standardowe.
Grubsze, standardowe, cieniowane i aero mogą strzelić zależnie od umiejętności serwisanta, złośliwości losu i stylu jazdy.

 

 

 

jeszcze źle szprychy dobiorę

Kalkulator długości szprych: http://www.sapim.be/kalkulator-dlugosci-szprych . Jeśli nie użyjesz tych szprych, które masz pod ręką (jak zrobiłem w zestawie treningowym, przez co nie mogę ich bardzo mocno naciągnąć) a udasz się na zakupy, to błędu nie da się popełnić.

 

 

 

jakąś gwarancje powinien dać na to że to się nie "rozleci"

Magazyn Rowerowy w numerze 07/2007 przedstawił metody "odprężania" kół - likwidacji zbędnych naprężeń. Dają one dużą szansę, że w kole pozostaną tylko właściwe siły.
Z własnej, pracowniczej, praktyki zauważyłem, że praktyka odprężania wycentrowanych kół w serwisach nie występuje. Przynajmniej o niej mi nie wiadomo.

Napisano

 Unikaj cieniowanych.

 

 

A to niby czemu?

 

Wiesz na przykład jakie przeznaczenie mają DT Alpine? Mam na tych szprychach złożone dwa mocne komplety, koła proste, szprychy się nie luzują i nie zrywają.

Napisano

 

 

Wiesz

Nie, nie wiem. Nie siedzę namiętnie w rynku części rowerowych, o których można napisać więcej niż na Wikipedii o naszym kraju w naszym języku.

 

dwa mocne komplety, koła proste, szprychy się nie luzują i nie zrywają

Mam tak samo, tylko że na szprychach no name, które zostały mi z roweru kupionego w 2005 roku.

Zapytałem wujka Google o piastę i obręcz omawianą przez autora tematu. Obręcz po 50 zł, piasta po... 80? Nie zdefiniowano dokładnie modelu, więc na ruszt wpadła pierwsza lepsza tylna na 6 śrub.
Czy konieczne do szczęścia są szprychy za 144 zł? <_<
Napisano

Dobra panowie. Temat załatwiony. Koło będzie złożone na Sapim Leader.

Kolego piasta jest dosyć tania ale z tego co wyczytałem to ma ona łożyska maszynowe  :woot:  :woot:  :woot:  :woot:

Zobaczymy czy rzeczywiście jest taka dobra.

Cena zaplatania + szprych=70zł

Koło wyjdzie mi gdzieś około 250-300zł. Wiec jest naprawdę budżetowe  :laugh:

Napisano

Nie, nie wiem. Nie siedzę namiętnie w rynku części rowerowych, o których można napisać więcej niż na Wikipedii o naszym kraju w naszym języku.

 

No to tym bardziej nie rozumiem czemu odradzasz coś o czym twoja wiedza jest teoretyczna.

Dla mnie to jest wprowadzanie kogoś w błąd i rozpuszczanie nieprawdziwych informacji.

Czy konieczne do szczęścia są szprychy za 144 zł? <_<

 

W tym konkretnym przypadku nie koniecznie aczkolwiek szprychy a jeszcze bardziej nyple są ważne.

Napisano

 

 

W tym konkretnym przypadku nie koniecznie

I na tym zakończmy, bo jeszcze chwila i zaczniemy grać teatr jak wybrańcy narodu na Wiejskiej. -_-


 

 

wydaje mi się że będzie ciężko

Gdy po prostu przeczytałem, też nie rozumiałem. Ale gdy zacząłem składać krok po kroku, powoli zacząłem łapać. ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...