MieciuPL Napisano 15 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 Witam. zakupiłem komplet nowych hamulców tarczowych Avid Elixir 3 i wiem że każde hamulce nowe trzeba dotrzeć, jest to moja pierwsza przygoda z tarczami jakimikolwiek dlatego pytam. Moje hamulce składał kolega i oddając mi rower złożony powiedział że z przodu i tyłu hamulce lekko ocierają o tarcze ponieważ muszą się one dotrzeć, oczywiście te otarcie delikatnie słychać, po prostu widać też że koło zwalnia i takie pytanie czy tak powinien na początku zachowywać się układ hamulcowy ? że delikatnie ociera i zwalnia? Czy kolega odpierniczył "fuszerkę" i zrobił coś nie tak że teraz one ocierają? Proszę o pomoc, ponieważ szukałem "objawy" docierania hamulców ale nie znalazłem jak to przebiega i czy tak mają się zachowywać tarcze na początku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 15 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 Nowe hamulce nie powinny ocierać o tarcze. Jeśli ocierają to albo są krzywe tarcze albo zaciski nie zostały przawidłowo ustawione. Docieranie hamulców polega na tym, że układają się klocki i tarcze, następuje starcie wierzchich warstw i ma miejsce podczas hamowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inTro84 Napisano 15 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 Moje Avidy docierają się już od 2 kkm i dotrzeć się nie mogą Spróbuj wyregulować zacisk hamulca, powinno to złagodzić problem. Ten model chyba tak już ma, że lubi się ocierać. Czasami mniej, czasami więcej, ale jednak zawsze chociaż troszkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MieciuPL Napisano 15 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 Kurcze! właśnie nie wiem gdzie to się dokładniej reguluje :/ próbowałem poluzować hamulec, naciskając klamkę i dokręcając ale to mało co dało. :\ jakieś jeszcze porady ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 15 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 (edytowane) To dobra metoda, powinna działać. Zobacz czy ten majster dobrze przykręcił zaciski. Jak coś popieprzył z podkładkami to możesz mieć problem regulacją. Tapatalk. Jak palnąłem głupstwo to to wina autokorekty! Edytowane 15 Lipca 2014 przez dran2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inTro84 Napisano 15 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 Metoda z luzowaniem zacisku i wciskaniem klamki nie zawsze skutkuje w 100%. Ja osobiście ustawiam zacisk "na oko", staram się tak ustawić zacisk aby pomiędzy klockami a tarczą był z obu stron jakiś minimalny prześwit. Przed regulacją warto jeszcze rozepchnąć tłoczki, może się trochę za bardzo wysunęły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MieciuPL Napisano 15 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 Ok. Dzięki wszystkim za pomoc, tak jak powiedzieliście. ustawienia przy zacisku pojechałem do rowerowego 20 zł za ustawienie kompletu. Działają jak żyletki Temat do zamknięcia. Oczywiście po lajku każdy dostaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.