Mmataleo Napisano 13 Lipca 2014 Napisano 13 Lipca 2014 Na poczatku chciałbym sie przywitać poniewaz jest to moj pierwszy post na Waszym forum. Postanowiłem założyć temat poniewaz mam dylemat jaki rower kupić. Na poczatku pare słow o sobie: Mam 185 wzrostu 78 kg:) mam 24 lata i 5 razy w tygodniu uprawiam aktywnosc fizyczna od dłuuuuugo, a moze nawet od zawsze:) Osttanio odswiezyłem swoj stary rower ktorym jezdziłem przez ostatni miesiac i pomyslalem ze moge sobie kupic nowy rower ktory wiem ze bedzie mi sluzyl rok, dwa ewentualnie siedem:) dylemat moj polega na tym ze nie wiem juz jaki rower wybrac. MTB czy CROSS? wydaje mi sie ze lepszym wyborem bylby CROSS niz MTB, lecz wolalbym MTB poniewaz bardziej mi sie podobaja (lecz nie o wyglad tutaj chodzi tylko o komfort jazdy, o podzespoły) ale czy to nie bedzie gorszy wybor? Roweru glownie uzywam do jazdy w 80% po asfalcie ze srednia predkoscia 20 km/h w czasie od 30min-2 h na dzien w 20% do jazdy po miescie. i tu nasuwa sie pytanie czy nie lepszy bedzie rower crossowy? szybszy, dynamiczniejszy niz MTB. Czy sie mylę? Czy MTB jest rownie szybki jak i dynamiczny jak CROSSOWY? dodam ze u mnie w poblizu jest bardzo malo terenow gorzystych, leśnych (centrum polski). Szukajac w internecie znalazlem pare modeli rowero do 3200 ktore mysle ze by byly dobrym wyborem. generalnie chcialbym rower firmy CUBE, podobaja mi sie tez UNIBIKE. moze KROSS?. Oczywiscie nie o wyglad tutaj chodzi lecz o podzespoly i to wlasnie jest najwazniejsze ale cenie sobie takze wykonanie ogolne. Podam pare z nich MTB: CUBE Attention 2014 CUBE ASID 2014 UNIBIKE evolution 2014 UNIBIKE Flite 2014 Tutaj nasuwa sie kolejne pytanie czy rowery cuba z 2014 czy moze 2013 ? i czy koła 27,5 nie sa zlym wyborem czy lepsze beda standardowe 26 cali a moze 29?? bardziej przepowiada do mnie rozmiar wiekszy niz 26 ale czy to nie bedzie zly wybor? słyszalem ze unibike sie chowa do cube'a i lepiej wziac cube ale nie podoba mi sie to stwierdzenie:)) i czy lepiej poczekać na jakies promocje w sklepie? CROSS: Unibike zethos gts 2014 CUBE nature pro 2014 W sumie to wszystko co chcialem dodac od siebie odnoscie moich propozycji. Zwracam sie do Was z ogromna prosba o propozycje jaki kupic rower (MTB czy CROSS, jaki rozmiar kół i ramy) moze macie jakies inne lepsze modele rowerow za podobna cene, jesli tak to z chcecia sie z nimi zapoznam. z gory dziekuje za poswiecenie mi swojego cennego czasu. P.S zanim cos kupie co ma mi sluczyc pare lat to dlugo sie nad tym zastanawiam no chyba ze doradza mi specjalista:) juz tak mam. Czekam na wasze komentarze i POZDRAWIAM:))
beskid Napisano 13 Lipca 2014 Napisano 13 Lipca 2014 Potrzebujesz czegoś takiego http://sklep.sportprofit.pl/pl_PL/p/Cube-NATURE-PRO-black-anodized-2014/6380 . Do takiej jazdy nie pakował bym się w cokolwiek z MTB.
Mmataleo Napisano 13 Lipca 2014 Autor Napisano 13 Lipca 2014 dzieki na odpowiedz. pytanie czy CUBE ntaure pro 2014 jest duzo lepszy niz unibike zethos gts 2014? czy miedzy nimi jest duza roznica podzespołow/ firmy?
beskid Napisano 13 Lipca 2014 Napisano 13 Lipca 2014 W osprzęcie różnicy nie odczujesz. Cube ma lepszy bo powietrzny amorek i tyle.
Maaciek10 Napisano 14 Lipca 2014 Napisano 14 Lipca 2014 Jak byłem w jednym ze stacjonarnych we wrocławiu to sprzedawca mówił że przy kwotach około 3k nie opłaca się brać unibików czy kellysów bo ich rama jest kiepska, max to do 2k. W sensie przy nowości to jest świetna jak każda inna, ale z każdym kolejnym sezonem znacznie traci. Czy to bajki czy nie to nie wiem,, ale unibiki mieli w sprzedaży a kellysy nie.
Mmataleo Napisano 14 Lipca 2014 Autor Napisano 14 Lipca 2014 Aha:) czekam na resztę komentarzy. Moze jakieś inne spostrzeżenia, inne propozycje rowerów
Pitof Napisano 15 Lipca 2014 Napisano 15 Lipca 2014 Również uważam, że cross będzie dla Ciebie sensowniejszym wyborem niż MTB. W twoim budżecie mieści się jeszcze Kross Evado 7.0 2013, także z powietrznym amorkiem:http://www.kross.pl/pl/2013/cross/evado-7-0 Można go jeszcze spotkać za jakieś 3200-3400 zł. Jednak, jeśli ciągnie Cię w stronę Cube'a to możesz śmiało go kupować, bo po pierwsze model Nature Pro jest sensowną propozycją, a po drugie rower powinien się również podobać. Tylko powalcz o jakiś rabat, bo dystrybutor (Ski Team) rozpoczął już w swoich sklepach przecenę na kolekcję 2014.
Mmataleo Napisano 15 Lipca 2014 Autor Napisano 15 Lipca 2014 Dzieki Pitof. Jestem coraz bardziej przekonany do tego cubea. Poczekam jeszcze na komentarze innych użytkowników. I postaram sie odzwiedzic ski team poznan zeby sie przymierzyć do tego modelu. Moze pozwolą na mała przejażdżkę dzieki raz jeszcze za fachowe rady:)
Pitof Napisano 15 Lipca 2014 Napisano 15 Lipca 2014 Skoro się dopytywałeś wcześniej o różnice sprzętowe to dopiszę, że pokazane przeze mnie, Evado 7.0 w stosunku do Nature Pro ma z wyższych grup przerzutki, manetki i hamulce. W warunkach użytkowania, o których wspomniałeś to poczujesz niewielką różnicę w pracy manetek i może hamulców. Jeśli chodzi o ramy to ta w Cube ze względu na anodowanie i wewnętrzne prowadzenie linek prezentuje się na żywo lepiej.
Martin00 Napisano 16 Lipca 2014 Napisano 16 Lipca 2014 Przy założeniu, że zamierzasz 80 procent jeździć w mieście, 20 po ścieżkach w lasach, bez żadnych hardkorów, to zdecydowanie nie pakuj się w MTB. Cross to dla Ciebie wybór idealny. Z rowerów które rozpatrujesz zdecyduj się między Kross Evado 7.0 i Cube Nature Pro. Tak jak mówi Pitof, Evado wyższej klasy osprzęt, ale Ty nawet tego nie odczujesz, bo Cube także pod tym względem jest uczciwy. Podstawa to przymierz się do roweru, przejedź, zobacz która geometria bardziej Ci odpowiada.
Mmataleo Napisano 17 Lipca 2014 Autor Napisano 17 Lipca 2014 dzieki za dobre rady:) zapoznałem sie niestety tylko przez internet z proponowanym evado 7.0 rownie dobrze sie prezentuje jak cube. tutaj bede sie kierował cena. kupie po prostu ten ktory jest tanszy ale przedewszystkim musze go zobaczyc , przetestowac w sklepie. jeszcze raz dzieki za fachowe rady:) pozdrawiam
Maaciek10 Napisano 18 Lipca 2014 Napisano 18 Lipca 2014 Wydaje mi się że kupiłem ostatni model cuba nature pro czarny 50 w skiteamie, a tam maja najtaniej póki co. Wczoraj pojeździłem 2h i jest fajnie, jeździło mi się dobrze, po drodze rowerowej, jak i parkach - leśne sciężki, ale ubite. Między 100-200 km trzeba oddać na pierwszy przegląd dla gwarancji, z tego co zauważyłem to czasami coś "ćwierka" przy korbie i jak jade na przerzutce 2-10 to łańcuch ociera o taką jakby prowadnice przy pedałach, zobaczymy czy wyjdzie coś jeszcze. Zastanawia mnie też amortyzator, da się regulować jego czułość? przy krawężnikach czuć że pracuje, ale na kostce brukowej itp trzęsie mocno Praktycznie wszyscy tu polecają crossy do miejskiego zastosowania, ale jest też opcja wybrania mtb i założenia cienkich opon, bedziesz miał bardziej sportowa geometrię i możliwość założenia gruby 29 w góry, w razie potrzeby. Tak też i mi radzili, choć ja wolałem troche bardziej wyprostowaną sylwetkę. Jeżeli nie kupujesz w sieciówce tylko zwykłym rowerowym, to pewnie zestaw cienkich opon i dentek dostaniesz gratis+montaż, miałem taka propozycje w scottcie. Nie mierzyłem nic, ale na oko to na tył w tym cubie nie wejdzie nic grubszego niż jest fabrycznie zamontowane.
Shiryu Napisano 18 Lipca 2014 Napisano 18 Lipca 2014 jak jade na przerzutce 2-10 to łańcuch ociera o taką jakby prowadnice NIE WOLNO używać takich kombinacji. Łańcuch pracuje pod zbyt dużym kątem i w efekcie szybciej się zużywa. Zresztą napęd sam Cię o tym ostrzega, hałasując... A ta "jakby prowadnica" to przednia przerzutka...
Maaciek10 Napisano 18 Lipca 2014 Napisano 18 Lipca 2014 Oj, najwygodniej mi się i tak jechało na 2-8, a że to była pierwsza jazda w terenie to używałem różnych kombinacji. Wyczytałem że po asfalcie powinno się jeździć na 3 z przodu, to czy takie 3-od 4 do 8 jest dobre? bo dla 1 to max 4. tak wyczytałem
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.