scyzoryk Napisano 13 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2014 Witam Na dzisiejszym wypadzie zauważyłem pewien problem - mój amortyzator dysponuje połową możliwego skoku. Około 2 tygodnie temu robiłem serwis i wydaje mi się że winowajcą tego efektu jest plastikowy "dystans", który nigdy nie wiem jak włożyć. Z jednej strony jest grubszy z drugiej cieńszy - (załączone zdjęcie aby było wiadomo o którą cześć chodzi). Czy ktoś wie do czego "to coś" służy i po co tam jest? I czy dobrze myślę, że odwrotne założenie tego może być powodem, że górne golenie w 100milimetrowym amortyzatorze wchodzą tylko na 6 cm, chociaż zawsze było to około 9cm?Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 13 Lipca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Lipca 2014 Ten dystans nie ma nic do rzeczy jeśli chodzi o skok. Na skok ma wpływ umiejscowienie dystansu widocznego tuż pod sprężyną. Upewnij się ,że go włożyłeś prawidłowo. Rzuć okiem do serwisówki na stronę 14 ( ACT Air service). http://www.manitoumtb.com/assets/Service%20Manuals/2011%20Fork%20Service%20Manual.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scyzoryk Napisano 13 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2014 Tam gdzie zawsze był i powinien być (jest pokazane na załączonym zdjęciu) - pytanie tylko w która stronę to włożyć - większym obwodem do góry czy w dół i czy to w ogóle może być przyczyną mojego problemu. Oleju jest tyle ile być powinno według manuala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 13 Lipca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Lipca 2014 ups, odpowiedziałeś w trakcie edycji posta:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 13 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2014 Nie wlałeś za dużo oleju do tłumika ? Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scyzoryk Napisano 13 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2014 Podkładka zmieniająca skok jest na pewno włożona prawidłowo - w moim wypadku nie chodzi o skok bo golenie wystają na 120mm ale o to, że golenie te wchodzą do połowy czyli na jakieś 6 cm. Szczerze mówiąc ostatnim razem nie robiłem nic przy tłumiku bo on miał serwis jakieś półtora miesiąca temu więc to nie był jeszcze jego czas. Wymieniałem tylko olej w dolnych lagach bo jedna uszczelka poszła i się pocił. Blokada i regulacja działają dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 13 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2014 A tego oleju w dolne lagi ile dałeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 13 Lipca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Lipca 2014 Rozebrać, sprawdzić położenie trzpienia pod z owym dystansem, poskładać. To jest tak prosta konstrukcja,że nie ma prawa tam się coś zepsuć samo z siebie. Przy rozkładaniu rób zdjęcia i,jeśli problem się powtórzy, wrzuć fotki na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scyzoryk Napisano 13 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2014 Po 16 ml. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 13 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2014 (edytowane) Dystans zakreślony na pierwszym rysunku ma wpływ na ograniczenie skoku, a właściwie ma zapobiegać uderzeniu korony widelca w uszczelki kurzowe, przy odpowiednio dobranej sprężynie ja bym go wywalił . Edytowane 13 Lipca 2014 przez Rulez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scyzoryk Napisano 13 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2014 No właśnie, więc może odwrotne założenie (z jednej strony jest to szersze), sprawi że lagi będą wchodzić głębiej. Wydaje mi się że po prostu ostatnim razem założyłem to odwrotnie. Jutro rozłożę amorek i sprawdzę czy to coś zmieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 13 Lipca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Lipca 2014 Dystans zakreślony na pierwszym rysunku ma wpływ na ograniczenie skoku, Ale nie w takim stopniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scyzoryk Napisano 14 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2014 WitamProblem rozwiązany - nie wiem jakim cudem ale w tłumiku było za dużo oleju. Czy możliwe jest aby olej z dolnych lag jakimś cudem dostał się do tłumika albo olej tam się znajdujący zmienił swoją objętość...? Problem zauważyłem dopiero wczoraj, nie wiem jak długo on trwał ale wydaje mi się że od ostatniej wymiany oleju w dolnych lagach działał w pełni zakresu więc na pewno poziom oleju po serwisie tłumika był w porządku - musiało się to stać samoistnie nie z mojej przyczyny. Trochę dziwna sprawa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 14 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2014 Bardzo mało prawdopodobne ... może zwyczajnie dopiero teraz zauważyłeś problem ... Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 14 Lipca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Lipca 2014 Czy możliwe jest aby olej z dolnych lag jakimś cudem dostał się do tłumika albo olej tam się znajdujący zmienił swoją objętość...? Nie. Bardziej prawdopodobna jest migracja oleju z góry do dołu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 14 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2014 - musiało się to stać samoistnie nie z mojej przyczyny. Trochę dziwna sprawa... Cudowne rozmnożenie oleju ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scyzoryk Napisano 14 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2014 (edytowane) Szczerze mówiąc tak to wygląda. Przy ostatnim serwisie nie robiłem niczego z tłumikiem, nawet go nie otwierałem i jestem pewien że działał on dobrze. Nie możliwe jest też to, że przez 2 tygodnie podczas codziennych jazd nie zauważyłem tego, że amortyzator chodzi tylko w połowie, co za tym idzie musiało się to wydarzyć niedawno. Wiedziałem, że mam cudowny rower ale jednak nie myślałem że potrafi oleje rozmnażać. Edytowane 14 Lipca 2014 przez scyzoryk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.