Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Na dzisiejszym wypadzie zauważyłem pewien problem - mój amortyzator dysponuje połową możliwego skoku. Około 2 tygodnie temu robiłem serwis i wydaje mi się że winowajcą tego efektu jest plastikowy "dystans", który nigdy nie wiem jak włożyć. Z jednej strony jest grubszy z drugiej cieńszy - (załączone zdjęcie aby było wiadomo o którą cześć chodzi). Czy ktoś wie do czego "to coś" służy i po co tam jest? I czy dobrze myślę, że odwrotne założenie tego może być powodem, że górne golenie w 100milimetrowym amortyzatorze wchodzą tylko na 6 cm, chociaż zawsze było to około 9cm?
Pozdrawiam.

post-149461-0-24115000-1405268233_thumb.jpg

Napisano

Tam gdzie zawsze był i powinien być (jest pokazane na załączonym zdjęciu) - pytanie tylko w która stronę to włożyć - większym obwodem do góry czy w dół i czy to w ogóle może być przyczyną mojego problemu. Oleju jest tyle ile być powinno według manuala.

Napisano

Podkładka zmieniająca skok jest na pewno włożona prawidłowo - w moim wypadku nie chodzi o skok bo golenie wystają na 120mm ale o to, że golenie te wchodzą do połowy czyli na jakieś 6 cm. Szczerze mówiąc ostatnim razem nie robiłem nic przy tłumiku bo on miał serwis jakieś półtora miesiąca temu więc to nie był jeszcze jego czas. Wymieniałem tylko olej w dolnych lagach bo jedna uszczelka poszła i się pocił. Blokada i regulacja działają dobrze.

  • Mod Team
Napisano

Rozebrać, sprawdzić położenie trzpienia pod z owym dystansem, poskładać. To jest tak prosta konstrukcja,że nie ma prawa tam się coś zepsuć samo z siebie. 

Przy rozkładaniu rób zdjęcia i,jeśli problem się powtórzy, wrzuć fotki na forum.

Napisano (edytowane)

Dystans zakreślony na pierwszym rysunku ma wpływ na ograniczenie skoku, a właściwie ma  zapobiegać uderzeniu korony widelca w uszczelki kurzowe, przy odpowiednio dobranej sprężynie ja bym go wywalił .

Edytowane przez Rulez
Napisano

No właśnie, więc może odwrotne założenie (z jednej strony jest to szersze), sprawi że lagi będą wchodzić głębiej. Wydaje mi się że po prostu ostatnim razem założyłem to odwrotnie. Jutro rozłożę amorek i sprawdzę czy to coś zmieni.

Napisano

Witam
Problem rozwiązany - nie wiem jakim cudem ale w tłumiku było za dużo oleju. Czy możliwe jest aby olej z dolnych lag jakimś cudem dostał się do tłumika albo olej tam się znajdujący zmienił swoją objętość...? Problem zauważyłem dopiero wczoraj, nie wiem jak długo on trwał ale wydaje mi się że od ostatniej wymiany oleju w dolnych lagach działał w pełni zakresu więc na pewno poziom oleju po serwisie tłumika był w porządku - musiało się to stać samoistnie nie z mojej przyczyny. Trochę dziwna sprawa...

  • Mod Team
Napisano

 

 

Czy możliwe jest aby olej z dolnych lag jakimś cudem dostał się do tłumika albo olej tam się znajdujący zmienił swoją objętość...?

Nie. Bardziej prawdopodobna jest migracja oleju z góry do dołu.  

Napisano (edytowane)

Szczerze mówiąc tak to wygląda. Przy ostatnim serwisie nie robiłem niczego z tłumikiem, nawet go nie otwierałem i jestem pewien że działał on dobrze. Nie możliwe jest też to, że przez 2 tygodnie podczas codziennych jazd nie zauważyłem tego, że amortyzator chodzi tylko w połowie, co za tym idzie musiało się to wydarzyć niedawno. Wiedziałem, że mam cudowny rower ale jednak nie myślałem że potrafi oleje rozmnażać.

Edytowane przez scyzoryk

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...