emcinek Napisano 13 Lipca 2014 Napisano 13 Lipca 2014 Witam, potrzebuję opinii fachowca (albo kogoś kto ma ogólne pojęcie o temacie). Chcę założyć hamulce tarczowe, jednak moje aktualne piasty nie maja otworów montażowych dla tarcz, więc trzeba wymienić, tylko... no właśnie. Lepiej wymienić same piasty (32 otwory) i wykorzystać stare szprychy i obręcze, czy lepiej kupić kompletne nowe koła? Pozdrawiam, Marcin
Milky Napisano 13 Lipca 2014 Napisano 13 Lipca 2014 Zależy czy Ci się to przelicza. Ogólnie, musiałbyś dużo się naszukać, żeby dobrać sobie piasty, aby była możliwość założenia tych samych szprych ( ważny jest rozmiar kołnierza piasty, gdzie mm grają różnicę ), a oprócz tego teoretycznie nie powinno się zaplatać na tych samych szprychach. Po 2, samo zaplatanie ( jeśli nie zrobisz tego sam ) wyniesie Cie pewnie koło 40 zł.
beskid Napisano 13 Lipca 2014 Napisano 13 Lipca 2014 Nie wiem jak w Stolicy ale u mnie w mieście bez trudu znalazł bym serwisy w których po zakupie części u nich zaplatanie jest gratis. Ja nie praktykuje wykorzystywania starych szprych. Jeśli już to z koła, które nie było mocno tyrane. Kolejna sprawa to czy nie będzie Ci przeszkadzać a raczej czy po czasie nie będziesz żałował posiadania obręczy pod V-ki na piaście pod tarcze. Tu też mam negatywne doświadczenie.
emcinek Napisano 13 Lipca 2014 Autor Napisano 13 Lipca 2014 Co masz na myśli mówiąc o żałowaniu obręczy pod v-ki na tarczach?
beskid Napisano 13 Lipca 2014 Napisano 13 Lipca 2014 Przez kilka sezonów miałem obręcz pod szczęki zamontowaną na piastach pod tarcze. Po zmianie na "właściwe" żałowałem, że zwlekałem z wymianą tak długo. To kwesta estetyki i nic więcej.
emcinek Napisano 13 Lipca 2014 Autor Napisano 13 Lipca 2014 Czyli chodzi tylko o wygląd i nic więcej? Jeżeli tak, to chwilowo zostanę przy tych co mam:) Tak czy inaczej, byłby ktoś w stanie zasugerować jakiś zestaw piast+szprych dobrych jakościowo, ale w rozsądnej cenie? (moje aktualne obręcze to kellys draft 622x19)
emcinek Napisano 13 Lipca 2014 Autor Napisano 13 Lipca 2014 Im taniej, tym lepiej. Powiedzmy, że góra około 200zł. Na allegro szukam piast i powiedzmy coś takiego znalazłem: http://allegro.pl/novatec-d041sb-i-d042sb-32ot-xc-mtb-am-enduro-fr-i4389659876.html tylko jeszcze kawałek czasu do końca aukcji, więc trzeba poczekać, ale nadałoby się? Co do szprych, to wyczytałem, że nie ma co oszczędzać, że szprycha musi kosztować 1.5-2zł za sztukę, ale nie orientuję się w tym temacie. Jakby ktoś mi dał dobrą drogą szprychę i jakiś bubel co kosztuje 30 groszy, to raczej nie byłbym w stanie powiedzieć, która jest która Dodam, że zdarza mi się jeździć z sakwami, więc jeżeli chodzi o masę która będzie wożona, to trzeba liczyć ponad 100kg (tak a'propo doboru grubości szprych, że raczej 1,8-2+ mm)
Milky Napisano 13 Lipca 2014 Napisano 13 Lipca 2014 Te Novateki sa świetne, tył bodajże na 4 maszynach. Sam jeździłem na nich w dh i spokojnie sobie dawały radę. Szprychy roznia sie tym kto je zrobil, a optics tego niektóre sa np. Cieniowane, czyli chudsze na stocky, grubsze przy końcach, po to, żeby odchudzić. Nie wpływa to jakoś bardzo na wytrzymałość. Obręcze cokolwiek, byle podwójna, potrójna komora. Spróbuj napisać do gościa od aukcji Piast, czy Ci może złoży całość i dobierze odpowiednią dł szprych.
barbapapa11 Napisano 14 Lipca 2014 Napisano 14 Lipca 2014 Jezeli uwazasz, ze wszystkie szprychy sa jednakowe i to tylko kwestie estetyki to niestety nie masz racji. To glownie szprychy definiuja czy kolo jest sztywne czy nie. Ja na miejscu autora tematu na szprychach bym nie oszczedza. Obrecz kup np taka. http://velo.pl/czesci/obrecze/accent/airplane. Do tego piasty novatec i masz fajne, mocne i srednie wagowo kolka.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.