Skocz do zawartości

[korba] wymiana z 3rzędowej na 1rzędową


pudlo02

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam plan aby usunąć moją przednią przerzutkę i wymienić korbę z 3 rzędowej na zwykłą jednorzędową z napinaczem. W związku z tym mam pytania dotyczące nowej tarczy zębatej: Czy łańcuch, który mam teraz będzie nadawał się do użytku, gdybym wymienił korbę, czy musiałbym coś z nim robić, tzn. skracać lub wymieniać? Do tego nasuwa się od razu pytanie, czy "zęby" na korbach mają jakąś wielkość, której trzeba się ściśle trzymać wymieniając je? No i jeżeli wymieniam na jednorzędową, to jaka wielkość jest optymalna, żeby jazda nie była zbyt ciężka ani zbyt lekka?

Napisano

Jeśli zamontujesz napinacz, to z łańcuchem żadnego problemu nie powinno być. Same zęby na korbach robione są teoretycznie pod ilość biegów z tyłu - im więcej, tym zęby muszą być cieńsze, bo jest cieńszy łańcuch. Czyli teoretycznie zębatka na singla ( przystosowana pod jedno przełożenie i gruby łańcuch ) może nie zadziałaś z łańcuchem na 6 przełożeń ( jest cieńszy i może nie nachodzić dobrze na zęby ). Co do ilości zębów, sprawdź sobie jakie teraz masz zębatki i dobierz wedle uznania. Im większa, tym ciężej będziesz się musiał napedałować. Testuj ; )

Napisano

No dobra, w takim razie jaką kasetę zamontować, aby łańcuch dobrze współgrał i z przednim i z tylnym przełożeniem? I przy okazji - mam wszystko od shimano, jeżeli wymieniłbym przednią korbę, to musiałbym kupować też od shimano, czy to już nie ma większego znaczenia?

Napisano

Kasety nie musisz wymieniać. Musisz z przodu zamontować po prostu blat przystosowany pod określoną ilość przełożeń, taką, jaką masz w tej chwili z tyłu ( np. 6s, 7s, 8s... ). Sram z Shimano się dogadują, więc nie koniecznie musisz kupować wszystko jednej firmy. 

Napisano

6s, 7s... chodzi o ilość przełożeń na kasecie? A reszta firm? Wszyscy robią dla siebie, czy uniwersalnie? Przy zakupie wolałbym się nie władować w coś, co nie będzie pasowało...

Napisano

Tak, chodzi o ilość przełożeń. Inne firmy, jeśli będziesz miał te sam rodzaj mocowania ( jeśli kupujesz sam blat ), też będą pasować. Mocowania różnią się od siebie ilością i rozstawem śrub. Mówię oczywiście o mocowaniu zębatek. 

Napisano

Super, a co z samym montażem i napinaczem? Trudno to zrobić i łatwo coś odwalić, czy nie jest to nic, czego nie da się nauczyć po kilku próbach?

Napisano

Najczęściej trzeba zdjąć korbę i napinacz montujesz pod mocowanie napinacza w ramie, czasami chyba pod suport. Potrzeba narzędzi i gram ogarnięcia. 

Napisano

Czyli bez super problemów, wielkie dzięki za pomoc, zaczynam szukać części:D


Chociaż jeszcze jedno! Mam 3 rzędową korbę, jeżeli wymienie całość na już złożoną jednorzędową to nie ma problemu, a z tej 3 rzędowej da się zejść na 1 rzędową, żeby nie kupować całości? wymontować te 2 koła zębate i zostawić jedno, ew. kupić przystosowane do takiego ustawienia jedno koło zębate i złożyć razem z istniejącym suportem i ramionami?

Napisano

Jak najbardziej możesz użyć już założonej korby. Najczęściej da się wymontowac wszystkie blaty, później tylko musisz zdecydować, czy ten jeden który chcesz mieć zamontujesz na zewnątrz, czy od wewnątrz korby. Ma to wpływ na linie łańcucha. Powinieneś celowac tak, żeby przy mw. Środkowym biegu z tyłu, łańcuch szedł w prostej linii. Przy napinaczu nie ma to aż tak dużego,znaczenia, ale zwiększy żywotność łańcucha.

Napisano

A brak 2 blatów nie będzie miał wpływu na, chociażby, przesuwanie się suportu...czy coś? Ten luz pozostały po wymontowaniu blatów, tak po prostu da się to zostawić, zamontować napinacz i jazda? A w przypadku zakupu nowych, nawet samych ramion i osobno blatu, mam szukać specjalnych ramion do jednorzędowych korb, czy mogę kupić cokolwiek i to montować z pojedynczym blatem?

Napisano

A jak suport ma sie przesunąć ?jezeli jest dokrecony to ok, możesz zostawić jeden blat na korbie która obsługuje 3 blaty ,tak jak napisali koledzy osiowosc łańcucha jest ważna, ilość zębów zależy od ciebie.

Napisano

Najczęściej te potrójne też dają możliwość zamontowania jednego po obu stronach. Co do wyboru korby, nie każda będzie pasowała pod długość suportu jaki masz, niestety jest to zależne od ramy i od tego jak głęboko korba nachodzi na oś. Najczęściej nie ma problemu, no ale jednak, zdarza się. Nie da się tego przewidzieć, jedynie przymiarka, lub wypytanie u sprzedającego.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...