Skocz do zawartości

[u-lock] nie oge otworzyć - kluczyk się przekręca


mariakk

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam problem, przypięłam rower na mieście i nie mogę go teraz otworzyć, kluczyk cały czas się przekręca, nic nie zasakuje, zapięcie jest dość mocne, a w dodatku nie mam pod ręką żadnego urządzenia tnącego, jestem we francji, nie znam języka więc w tej chwili ślusarz czy straż pożarna nie wchodzi w grę, wyczytałam ze nasmarowanie kluczyka olejem może pomóc, może być zwykła oliwa? Moze jakieś inne propozycje?

Napisano

Przekręć do pozycji otwartej, psiknij czegoś podobnego do wd40 do zamka i na styku pałąka z szeklą i ciągnij. :P

 

Jak nie pomoże to nie masz wyboru - kątówka. :P W akcie desperacji zapłać straży pożarnej - powinni pomóc. :)

 

Udokumentuj jeśli to Kryptonite i dokumentacje (zdjęcia, opis zdarzenia etc.) + wrak u-lock'a ślij do nich - może za free nowego u-lock'a dostaniesz. Wtedy dbaj o niego - raz na miesiąc konserwacja z użyciem wd40 i smaru.

 

PS. Angielski czy niemiecki wystarczy żeby pogadać u żabojadów i w okolicach Polski ogólnie. :)

Napisano

WD40 do zamka? Bój się Boga! WD40 to jest odrdzewiacz a nie środek smarujący czy konserwujący. Unikaj go jak ognia wszędzie tam gdzie występuje tarcie metalu o metal.

Jesli klucz się kręci w zamku to znaczy, że zapadki całkiem puściły ale jeśli puściły to zamek powinien się otworzyć. Nie widzę innego sposobu jak tylko ciąć.

Napisano

Do OnGuarda na dołączonej "metce" zalecają używanie WD40. Zamki i zawiasy w domu także nim konserwuję. Ale jak widać co niektórzy mają inne zdanie, szczególnie "drodzy" sąsiedzi z góry!

Napisano

Wd40 nie posiadam wię problem "stosować czy nie stosować" nie istnieje :-D, a frncuzi w niedziele sklepów nie otwierają... Próbowałam smarowac czymś innnym i nic, chyba rzeczywiście coś z zapadkami, tak dziwnie latają. Ciąc tez nie mam czym w tej chwili. Nic, rower przenocuje do jutra pod gołym niebem, a jutro sprobuję znaleźć kogoś kto to przetnie. Czym to przeciąć, wydaje mi się strasznie grube, zwykłe zapięcie rozumiem, ale taki u-lock?

W każdym razie dziękuje za odpowiedzi.

Napisano

No i dobrze, że odrdzewiacz. Wyczyści trochę. Potem smar...

 

Myślisz, że zamek wewnątrz ze zwykłej, rdzewiejącej stali jest zrobiony?

 

Moim zdaniem wezwanie straży pożarnej to jakiś kosmos, za taką akcję będzie musiała zapłacić. Normalnie kogoś ogarniętego, kto ma szlifierkę trzeba poprosić o pomoc.

Napisano

. Czym to przeciąć, wydaje mi się strasznie grube, zwykłe zapięcie rozumiem, ale taki u-lock?

 

Tylko szlifierką kątową. Jeśli rower jest w zasiegu jakiejś nieruchomości to wystarczy przedłużacz i kątówka. Jeśli do nieruchomości jest więcej niż 100-150 m to tylko katówka akumulatorowa. 

Napisano

I zrób jakąś dokumentację jak pisał PjeseczeQ, może dostaniesz nowy. Przecież to jest nie do pomyślenia, aby zabezpieczenie skutecznie zabezpieczyło rower przed właścicielem :D

Napisano

Nic, rower przenocuje do jutra pod gołym niebem, a jutro sprobuję znaleźć kogoś kto to przetnie. Czym to przeciąć, wydaje mi się strasznie grube, zwykłe zapięcie rozumiem, ale taki u-lock?

W każdym razie dziękuje za odpowiedzi.

Żeby ktoś Cię w nocy nie uprzedził [emoji12]

W najgorszym wypadku (zaraz po SP) pozostaje brzeszczot. Ale to już zabawa na godzinę czasu.

Napisano

WD40 do zamka? Bój się Boga! WD40 to jest odrdzewiacz a nie środek smarujący czy konserwujący. Unikaj go jak ognia wszędzie tam gdzie występuje tarcie metalu o metal...

 

blink.gif Ło matko... Przestań pisać takie głupstwa, bo jeszcze ktoś niekumaty w to uwierzy

i zacznie się rozprzestrzeniać kolejna opowiastka z serii "Urban Legends".

Napisano

Po pierwsze co to za model zapięcia?

 

Osobiście miałem do czynienia z zacinającym się Evo4. Końcówki pałąka zaczęły rdzewieć i się zacinały. Żeby otworzyć trzeba było normalnie przekręcić klucz a potem uderzyć wybić szeklę z pałąka. Ręki na to szkoda, ale rączka (w gumowej osłonie) klucza nastawnego dawała radę.

 

Jeżeli nie pomoże, to można spróbować psiknąć wd40 nie w dziurę od klucza, a tam gdzie wchodzi pałąk.

 

Jak już się uda, to przeczyść porządnie końcówki i środek gdzie wchodzą, odrobina lekkiego oleju w ramach konserwacji nie powinna zaszkodzić. A na przyszłość suszyć i czyścić.

 

Jeżeli zamek poszedł, no to chyba tylko cięcie zostało.

Napisano

WD40 do zamka? Bój się Boga! WD40 to jest odrdzewiacz a nie środek smarujący czy konserwujący. Unikaj go jak ognia wszędzie tam gdzie występuje tarcie metalu o metal.

Jesli klucz się kręci w zamku to znaczy, że zapadki całkiem puściły ale jeśli puściły to zamek powinien się otworzyć. Nie widzę innego sposobu jak tylko ciąć.

 

Bzdura. Zastał mi się zamek w skrzynce na listy, psiknięcie WD40 do środka i od razu bez oporu, jak nowy zadziałał

Napisano

Tego nie neguję. To jest najlepszy przykład działania awaryjnego gdyż preparat rozpuścił rdzę. Ale zobaczymy za kilkanaście miesięcy...Jeśli nadal będzie działać lużno to znaczy,  że ma także działania konserwujące.

 

A wracając do wątku. Ja także straciłem U-locka z winy zamka ale ów służył mi wiernie przez ponad 6 lat więc strata była łatwiejsza do przełknięcia.

Napisano

Rower przetrwał noc (i ulewe) i dziś został uwolniony, za pomocą cięcia, nie pytajcie czym :-D, ale jakoś poszło nie w miejscu rurki, a przy łaczeniu, taki słaby punt :-), w kazdym razie dziękuję bardzo za rady :-), pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...