mariakk Napisano 13 Lipca 2014 Napisano 13 Lipca 2014 Witam, mam problem, przypięłam rower na mieście i nie mogę go teraz otworzyć, kluczyk cały czas się przekręca, nic nie zasakuje, zapięcie jest dość mocne, a w dodatku nie mam pod ręką żadnego urządzenia tnącego, jestem we francji, nie znam języka więc w tej chwili ślusarz czy straż pożarna nie wchodzi w grę, wyczytałam ze nasmarowanie kluczyka olejem może pomóc, może być zwykła oliwa? Moze jakieś inne propozycje?
PjeseczeQ Napisano 13 Lipca 2014 Napisano 13 Lipca 2014 Przekręć do pozycji otwartej, psiknij czegoś podobnego do wd40 do zamka i na styku pałąka z szeklą i ciągnij. Jak nie pomoże to nie masz wyboru - kątówka. W akcie desperacji zapłać straży pożarnej - powinni pomóc. Udokumentuj jeśli to Kryptonite i dokumentacje (zdjęcia, opis zdarzenia etc.) + wrak u-lock'a ślij do nich - może za free nowego u-lock'a dostaniesz. Wtedy dbaj o niego - raz na miesiąc konserwacja z użyciem wd40 i smaru. PS. Angielski czy niemiecki wystarczy żeby pogadać u żabojadów i w okolicach Polski ogólnie.
robertrobert1 Napisano 13 Lipca 2014 Napisano 13 Lipca 2014 WD40 do zamka? Bój się Boga! WD40 to jest odrdzewiacz a nie środek smarujący czy konserwujący. Unikaj go jak ognia wszędzie tam gdzie występuje tarcie metalu o metal. Jesli klucz się kręci w zamku to znaczy, że zapadki całkiem puściły ale jeśli puściły to zamek powinien się otworzyć. Nie widzę innego sposobu jak tylko ciąć.
PjeseczeQ Napisano 13 Lipca 2014 Napisano 13 Lipca 2014 No i dobrze, że odrdzewiacz. Wyczyści trochę. Potem smar...
Rophoe Napisano 13 Lipca 2014 Napisano 13 Lipca 2014 Do OnGuarda na dołączonej "metce" zalecają używanie WD40. Zamki i zawiasy w domu także nim konserwuję. Ale jak widać co niektórzy mają inne zdanie, szczególnie "drodzy" sąsiedzi z góry!
mariakk Napisano 13 Lipca 2014 Autor Napisano 13 Lipca 2014 Wd40 nie posiadam wię problem "stosować czy nie stosować" nie istnieje :-D, a frncuzi w niedziele sklepów nie otwierają... Próbowałam smarowac czymś innnym i nic, chyba rzeczywiście coś z zapadkami, tak dziwnie latają. Ciąc tez nie mam czym w tej chwili. Nic, rower przenocuje do jutra pod gołym niebem, a jutro sprobuję znaleźć kogoś kto to przetnie. Czym to przeciąć, wydaje mi się strasznie grube, zwykłe zapięcie rozumiem, ale taki u-lock? W każdym razie dziękuje za odpowiedzi.
cervandes Napisano 13 Lipca 2014 Napisano 13 Lipca 2014 No i dobrze, że odrdzewiacz. Wyczyści trochę. Potem smar... Myślisz, że zamek wewnątrz ze zwykłej, rdzewiejącej stali jest zrobiony? Moim zdaniem wezwanie straży pożarnej to jakiś kosmos, za taką akcję będzie musiała zapłacić. Normalnie kogoś ogarniętego, kto ma szlifierkę trzeba poprosić o pomoc.
copone Napisano 13 Lipca 2014 Napisano 13 Lipca 2014 To pewnie linka z zamkiem, miałem to samo trochę smaru i będzie jak nowa
Mod Team sznib Napisano 13 Lipca 2014 Mod Team Napisano 13 Lipca 2014 Czym to przeciąć, wydaje mi się strasznie grube, zwykłe zapięcie rozumiem, ale taki u-lock?
robertrobert1 Napisano 13 Lipca 2014 Napisano 13 Lipca 2014 . Czym to przeciąć, wydaje mi się strasznie grube, zwykłe zapięcie rozumiem, ale taki u-lock? Tylko szlifierką kątową. Jeśli rower jest w zasiegu jakiejś nieruchomości to wystarczy przedłużacz i kątówka. Jeśli do nieruchomości jest więcej niż 100-150 m to tylko katówka akumulatorowa.
turysta Napisano 13 Lipca 2014 Napisano 13 Lipca 2014 I zrób jakąś dokumentację jak pisał PjeseczeQ, może dostaniesz nowy. Przecież to jest nie do pomyślenia, aby zabezpieczenie skutecznie zabezpieczyło rower przed właścicielem
Rophoe Napisano 13 Lipca 2014 Napisano 13 Lipca 2014 Nic, rower przenocuje do jutra pod gołym niebem, a jutro sprobuję znaleźć kogoś kto to przetnie. Czym to przeciąć, wydaje mi się strasznie grube, zwykłe zapięcie rozumiem, ale taki u-lock? W każdym razie dziękuje za odpowiedzi. Żeby ktoś Cię w nocy nie uprzedził [emoji12]W najgorszym wypadku (zaraz po SP) pozostaje brzeszczot. Ale to już zabawa na godzinę czasu.
robertrobert1 Napisano 13 Lipca 2014 Napisano 13 Lipca 2014 Jeśli to stal hartowana to przecięcie za pomocą brzeszczotu zajmie zdecydowanie więcej niż godzinę a przy tym potrzebna jest jeszcze jedna osoba do silnego trzymania U-locka.
dziobolek Napisano 13 Lipca 2014 Napisano 13 Lipca 2014 WD40 do zamka? Bój się Boga! WD40 to jest odrdzewiacz a nie środek smarujący czy konserwujący. Unikaj go jak ognia wszędzie tam gdzie występuje tarcie metalu o metal... Ło matko... Przestań pisać takie głupstwa, bo jeszcze ktoś niekumaty w to uwierzy i zacznie się rozprzestrzeniać kolejna opowiastka z serii "Urban Legends".
zekker Napisano 14 Lipca 2014 Napisano 14 Lipca 2014 Po pierwsze co to za model zapięcia? Osobiście miałem do czynienia z zacinającym się Evo4. Końcówki pałąka zaczęły rdzewieć i się zacinały. Żeby otworzyć trzeba było normalnie przekręcić klucz a potem uderzyć wybić szeklę z pałąka. Ręki na to szkoda, ale rączka (w gumowej osłonie) klucza nastawnego dawała radę. Jeżeli nie pomoże, to można spróbować psiknąć wd40 nie w dziurę od klucza, a tam gdzie wchodzi pałąk. Jak już się uda, to przeczyść porządnie końcówki i środek gdzie wchodzą, odrobina lekkiego oleju w ramach konserwacji nie powinna zaszkodzić. A na przyszłość suszyć i czyścić. Jeżeli zamek poszedł, no to chyba tylko cięcie zostało.
robertrobert1 Napisano 14 Lipca 2014 Napisano 14 Lipca 2014 @mariakk, i jak postępy? Rower przetrwał nocleg pod chmurką? Znalazłaś mechanika ze szlifierką kątową?
BikerLight Napisano 14 Lipca 2014 Napisano 14 Lipca 2014 kluczyk cały czas się przekręca, nic nie zasakuje Przekręca się w sytuacji gdy jest włożony do końca czy też do samego końca nie da się go wsadzić?
GrzesiekR Napisano 14 Lipca 2014 Napisano 14 Lipca 2014 WD40 do zamka? Bój się Boga! WD40 to jest odrdzewiacz a nie środek smarujący czy konserwujący. Unikaj go jak ognia wszędzie tam gdzie występuje tarcie metalu o metal. Jesli klucz się kręci w zamku to znaczy, że zapadki całkiem puściły ale jeśli puściły to zamek powinien się otworzyć. Nie widzę innego sposobu jak tylko ciąć. Bzdura. Zastał mi się zamek w skrzynce na listy, psiknięcie WD40 do środka i od razu bez oporu, jak nowy zadziałał
robertrobert1 Napisano 14 Lipca 2014 Napisano 14 Lipca 2014 Tego nie neguję. To jest najlepszy przykład działania awaryjnego gdyż preparat rozpuścił rdzę. Ale zobaczymy za kilkanaście miesięcy...Jeśli nadal będzie działać lużno to znaczy, że ma także działania konserwujące. A wracając do wątku. Ja także straciłem U-locka z winy zamka ale ów służył mi wiernie przez ponad 6 lat więc strata była łatwiejsza do przełknięcia.
mariakk Napisano 14 Lipca 2014 Autor Napisano 14 Lipca 2014 Rower przetrwał noc (i ulewe) i dziś został uwolniony, za pomocą cięcia, nie pytajcie czym :-D, ale jakoś poszło nie w miejscu rurki, a przy łaczeniu, taki słaby punt :-), w kazdym razie dziękuję bardzo za rady :-), pozdrawiam
MikeSkywalker Napisano 15 Lipca 2014 Napisano 15 Lipca 2014 A możesz zdradzić co to za u-lock zawiódł?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.