marcinek03 Napisano 13 Lipca 2014 Napisano 13 Lipca 2014 Witam, mam problem związany z obręczami, piastą i ośką. Polega on na tym, że nie wiem co konkretnie wymienić jeżeli na moim rowerku lubię czasem sobie w lesie z jakiegoś wyskoku wyskoczyć. No i cierpi na tym tylna oś, bo po kilku takich "wyczynach" i oś albo się łamie, albo piasta do wymiany. No fakt faktem piasta jest za 30 złotych więc nie ma się co dziwić też, no ale na jaką wymienić żeby mogłem sobie troszkę pojeździć agresywniej ? A może obręcze, bo one nie są do MTB tylko do MTR ? Jest w tym jakaś różnica ? Czy ma to znaczenie ? Nie znam się ta tym jeszcze aż tak dobrze więc liczę na Was
Milky Napisano 13 Lipca 2014 Napisano 13 Lipca 2014 Osie drążone, czyli z dziurą na szybkozamykacz są zazwyczaj znacznie mniej wytrzymałe, niż osie z nakrętkami. Potrzebujesz więc piasty na zwykłą oś, a oprócz tego odpowiednio wzmacnianych obręczy, czyli np. z potrójną komorą. Tutaj bardzo fajne obręcze z dobrym stosunkiem wytrzymałość / masa http://allegro.pl/obrecz-dartmoor-fortress-chrom-36h-26-i4342472294.html
seraph Napisano 13 Lipca 2014 Napisano 13 Lipca 2014 No i oczywiście potrzebujesz piasty pod kasetę, bo ma dużo korzystniej usytuowane łożyska. Sporą cześć uderzenia pochłania też opona, więc przydałaby się jakaś szeroka i nie pompuj jej zbyt mocno (byle tylko nie dobijać). Moim zdaniem jednak potrzebujesz nowego roweru, bo mogę się domyślać, że jeśli masz takie słabe koło to i rower nie jest z górnej półki. Wzmocnisz piastę i koło to uderzenie będzie przez nie lepiej przenoszone na ramę i strzelić mogą widełki koła...