Skocz do zawartości

[R7 MRD ABS+] Instrukcja serwisu


GrzesiekR

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Ma ktoś z was instrukcję w wersji polskiej lub mógłby takową stworzyć? Nie do końca rozumiem wersję angielską (głównie o to kiedy i jaki olej, ile wlać). Prosiłbym przynajmniej o rozpisanie co trzeba robić po kolei ;)

 

A i jeszcze jedno, mam R7 z 2010r z wentylem na dolnej goleni - w takim razie olej muszę wlewać "górą"?

 

http://img404.imageshack.us/img404/8521/r7mrdabsolute1.jpg

Edytowane przez GrzesiekR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej w golenie dolne wlewa się od dołu przed skręceniem amortyzatora, trzymając goleniami dolnymi w górę pod kątem (po 16 ml do goleni), następnie się go skręca.

Na tłok powie trzny wlewa się od góry po odkręceniu korka, około 5ml (olej taki sam jak w golenie dolne - samochodowy syntetyk 5W/30).

Do tłumika ( w tą cienką rurkę wewnątrz prawej goleni) wlewa się tyle ile masz napisane na stronie 20 wlewasz partiami uginając widelec tak żeby olej dostał się pod tłok tłumika odbicia :

http://www.manitoumtb.com/assets/Service%20Manuals/2010%20Fork%20Service%20Manual.pdf

Chyba dosyć jasno wyjaśnione w jakiej odległości ma być lustro oleju od góry goleni (odległość jest podana w tabelce)...wlewa się tam olej - Motorex 5W

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm a więc tak, mam trochę inną budowę lewej goleni. Nalanie oleju na tłok od góry spowodowało że ten wylewał się przez wentyl. Nie mam jednej uszczelki, która powinna być na spodzie dolnych goleni a druga jest uszkodzona. Muszę kupić zestaw manitou za jakieś 80zł (cały pakiet) czy można je same gdzieś zdobyć (albo zamienniki)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o uszczelnienia to masz problem z tymi w lewej goleni ?, jeśli tak to można dopasować zwykłe oringi ze sklepu z uszczelnieniami technicznymi.

Jeśli chodzi o uszczelkę tłoka w prawej goleni to usczelka na wkręcanym korku jest zwykłym oringiem a uszczelka wewnątrz korka (ta przez którą przechodzi pręt tłumika) jest innym uszczelniczem i można go zamówić np. tu (właściwie wszystkie można tu dostać) :

http://www.ggtrading.pl/kontakt.htm

 

Jeśli chodzi o komorę powietrzną to faktycznie ja zrobiłem błąd :sweat: , ponieważ w tłoku jest otwór do napompowania komory pozytywnej olej spłynie do rurki z zaworkiem, trzeba wlać olej od dołu goleni przed zakręceniem korka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W lewej dolnej goleni jest miejsce na płaską podkładkę, która będzie przylegała to rurki z wentulem i powstrzymywała wypływanie oleju. Przez jej brak (zepsucie) goleń jest smarowana tymczasowo tylko dużą ilością smaru stałego mimo to wideł działa wyśmienicie  :woot:

 

Tak swoją drogą to czy faktycznie jest sens wlewania oleju pod tłok? W nowszych wersjach R7 olej jest nad tłokiem więc smaruje go cały czas pod wpływem grawitacji. Gdy olej jest pod tłokiem to tylko wstrząsy mogą spowodować ochlapanie ścianek i tłoka olejem...

 

Potrzebuję znać wymiary tej podkładki-uszczelki niestety to co posiadam zostało zbyt zmasakrowane by dało się z tego wymierzyć rozmiar


//Edit:

co zrobić z takim stanem goleni dolnych?

http://screenshooter.net/100010303/qnvkvfr

Edytowane przez GrzesiekR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie w czasie jazdy widelec cały czas jest wstrząsany więc olej chlapie na ścianki, w związku z tym smaruje uszczelki, dodatkowo smaruje rurkę która przechodzi przez korek, dzięki temu uszczelka nie ulega szybkiemu zużyciu  :whistling:

Nie znam niestety wymiaru wewnętrznej uszczelki tego modelu R7, gdybyś wziął korek to w sklepie myślący sprzedawca bez problemu dobrał by uszczelkę.

Ponad to, gdybyś wrzucił fotkę z zaznaczonym miejscem o które konkretnie uszczelki chodzi było by łatwiej... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edytowałem post wyżej

 

http://media.chainreactioncycles.com//is/image/ChainReactionCycles/prod32504_IMGSET?wid=500&hei=500

tutaj jest jedna z tych dwóch uszczelek które potrzebuję, druga ma prawdopodobnie taki sam rozmiar zew ale otwór mniejszy

 

Edytowane przez GrzesiekR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z czego chcesz je czyścić, są brudne ?, jeśli ze smaru to lepiej się nie czepiaj, wszelkie środki które dostaną się na lakier zewnętrzny wyrządzą więcej szkody niż pożytku . jeśli na samym dole nazbierał się brud to raczej próbował bym to usunąć wodą pod ciśnieniem  a następnie wysuszyć (lakier w manitou jest dosyć słaby)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbezpieczniejszy był by mocny detergent, taki tylko w pojemniku 1L :

http://sklep.organika.com.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=176&category_id=26&option=com_virtuemart&Itemid=41&vmcchk=1&Itemid=41

I szczotka do mycia butelek ...

 

PS

Dawno ten amor oleju nie widział ...

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...