GrzesiekR Napisano 13 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2014 (edytowane) Witam, Ma ktoś z was instrukcję w wersji polskiej lub mógłby takową stworzyć? Nie do końca rozumiem wersję angielską (głównie o to kiedy i jaki olej, ile wlać). Prosiłbym przynajmniej o rozpisanie co trzeba robić po kolei A i jeszcze jedno, mam R7 z 2010r z wentylem na dolnej goleni - w takim razie olej muszę wlewać "górą"? http://img404.imageshack.us/img404/8521/r7mrdabsolute1.jpg Edytowane 13 Lipca 2014 przez GrzesiekR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 13 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2014 Olej w golenie dolne wlewa się od dołu przed skręceniem amortyzatora, trzymając goleniami dolnymi w górę pod kątem (po 16 ml do goleni), następnie się go skręca. Na tłok powie trzny wlewa się od góry po odkręceniu korka, około 5ml (olej taki sam jak w golenie dolne - samochodowy syntetyk 5W/30). Do tłumika ( w tą cienką rurkę wewnątrz prawej goleni) wlewa się tyle ile masz napisane na stronie 20 wlewasz partiami uginając widelec tak żeby olej dostał się pod tłok tłumika odbicia : http://www.manitoumtb.com/assets/Service%20Manuals/2010%20Fork%20Service%20Manual.pdf Chyba dosyć jasno wyjaśnione w jakiej odległości ma być lustro oleju od góry goleni (odległość jest podana w tabelce)...wlewa się tam olej - Motorex 5W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekR Napisano 13 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2014 Tłok i uszczelki smaruje się smarem (RST i temu podobnymi)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 13 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2014 Właściwie to nie trzeba niczego smarować smarem stałym, wystarczy nanieść olej na tłok i uszczelki oraz nasączyć gąbki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekR Napisano 13 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2014 A ta wysokość oleju w tłumiku jest mierzona na amorku bez powietrza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 13 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2014 powinien być napompowany, (pisałem żeby uginać - tylko nie gwałtownie, w czasie napełniania tłumika) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekR Napisano 13 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2014 A faktycznie, czytanie ze zrozumieniem leży.. Jutro zrobię serwis i napiszę czy R7 przeżył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekR Napisano 15 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 Hmm a więc tak, mam trochę inną budowę lewej goleni. Nalanie oleju na tłok od góry spowodowało że ten wylewał się przez wentyl. Nie mam jednej uszczelki, która powinna być na spodzie dolnych goleni a druga jest uszkodzona. Muszę kupić zestaw manitou za jakieś 80zł (cały pakiet) czy można je same gdzieś zdobyć (albo zamienniki)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 15 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 Jeśli chodzi o uszczelnienia to masz problem z tymi w lewej goleni ?, jeśli tak to można dopasować zwykłe oringi ze sklepu z uszczelnieniami technicznymi. Jeśli chodzi o uszczelkę tłoka w prawej goleni to usczelka na wkręcanym korku jest zwykłym oringiem a uszczelka wewnątrz korka (ta przez którą przechodzi pręt tłumika) jest innym uszczelniczem i można go zamówić np. tu (właściwie wszystkie można tu dostać) : http://www.ggtrading.pl/kontakt.htm Jeśli chodzi o komorę powietrzną to faktycznie ja zrobiłem błąd , ponieważ w tłoku jest otwór do napompowania komory pozytywnej olej spłynie do rurki z zaworkiem, trzeba wlać olej od dołu goleni przed zakręceniem korka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekR Napisano 15 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 (edytowane) W lewej dolnej goleni jest miejsce na płaską podkładkę, która będzie przylegała to rurki z wentulem i powstrzymywała wypływanie oleju. Przez jej brak (zepsucie) goleń jest smarowana tymczasowo tylko dużą ilością smaru stałego mimo to wideł działa wyśmienicie Tak swoją drogą to czy faktycznie jest sens wlewania oleju pod tłok? W nowszych wersjach R7 olej jest nad tłokiem więc smaruje go cały czas pod wpływem grawitacji. Gdy olej jest pod tłokiem to tylko wstrząsy mogą spowodować ochlapanie ścianek i tłoka olejem... Potrzebuję znać wymiary tej podkładki-uszczelki niestety to co posiadam zostało zbyt zmasakrowane by dało się z tego wymierzyć rozmiar //Edit: co zrobić z takim stanem goleni dolnych? http://screenshooter.net/100010303/qnvkvfr Edytowane 15 Lipca 2014 przez GrzesiekR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 15 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 No właśnie w czasie jazdy widelec cały czas jest wstrząsany więc olej chlapie na ścianki, w związku z tym smaruje uszczelki, dodatkowo smaruje rurkę która przechodzi przez korek, dzięki temu uszczelka nie ulega szybkiemu zużyciu Nie znam niestety wymiaru wewnętrznej uszczelki tego modelu R7, gdybyś wziął korek to w sklepie myślący sprzedawca bez problemu dobrał by uszczelkę. Ponad to, gdybyś wrzucił fotkę z zaznaczonym miejscem o które konkretnie uszczelki chodzi było by łatwiej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekR Napisano 15 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 I tam na dole leży sobie ta uszczelka a nie na korku, nie zrozumieliśmy się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 15 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 Nic mi to nie pomogło, nie kumam gdzie sobie leży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekR Napisano 15 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 (edytowane) Edytowałem post wyżej http://media.chainreactioncycles.com//is/image/ChainReactionCycles/prod32504_IMGSET?wid=500&hei=500 tutaj jest jedna z tych dwóch uszczelek które potrzebuję, druga ma prawdopodobnie taki sam rozmiar zew ale otwór mniejszy Edytowane 15 Lipca 2014 przez GrzesiekR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 15 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 Chodzi ci o uszczelkę zabezpieczającą przed wypłynięciem oleju dołem goleni - możesz założyć zwykły oring. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekR Napisano 15 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 A jak można wyczyścić te golenie wewnątrz, czy zalanie tego środkiem usuwającym tłuszcz jest dobrym rozwiązaniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 15 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 A z czego chcesz je czyścić, są brudne ?, jeśli ze smaru to lepiej się nie czepiaj, wszelkie środki które dostaną się na lakier zewnętrzny wyrządzą więcej szkody niż pożytku . jeśli na samym dole nazbierał się brud to raczej próbował bym to usunąć wodą pod ciśnieniem a następnie wysuszyć (lakier w manitou jest dosyć słaby) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekR Napisano 15 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 http://screenshooter...0010303/qnvkvfr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 15 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 (edytowane) Najbezpieczniejszy był by mocny detergent, taki tylko w pojemniku 1L : http://sklep.organika.com.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=176&category_id=26&option=com_virtuemart&Itemid=41&vmcchk=1&Itemid=41 I szczotka do mycia butelek ... PS Dawno ten amor oleju nie widział ... Edytowane 15 Lipca 2014 przez Rulez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.