IdzieGrzesPrzezWies Napisano 12 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2014 Witam Na swoim rowerze górskim niestety nie idzie jechać z prędkością np.80-90km/h, to wiadomo, bo kręci się w pewnym momencie a już nie przyśpiesza. Zastanawia mnie jak wybierać rower szosowy, na co zwracać uwagę aby osiągać duże prędkości na nim, czy to zależy od ilości zębatech, czy od czegoś innego, nie wiem... Oglądałem filmy, jak ludzie jeżdżą za tirami, osiągając przy tym 90km/h i mimo tak dużej prędkości nie kręcą pedałami zawrotnie szybko a dają radę. Rozumiem że nie ma oporu powietrza ale jednak musi do tego być porządny rower. Bardzo prosze o rady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertrobert1 Napisano 12 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2014 Na MTB nie pojechałeś 80 km/h? Ja też nie ale mnie to nie martwi. Za to nigdy nie zapomnę jak jadąc szosówką za autobusem wjechałem w nieco zapadnięty dekiel od studzienki ściekowej. Czy ty też chcesz poznać to wrażenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 12 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2014 Chcesz kupić szosówkę, żeby jechać za Tirem 90km/h? Życie Ci niemiłe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IdzieGrzesPrzezWies Napisano 12 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2014 Podałem to za przykład aby można osiągnąć taką prędkość, nie mówię że będę to robił... Tutaj macie link do tego jak jadą za tirem: Wyraźnie tu widać jak na początku niewiele daje z siebie ten "właściciel" kamery, dopiero potem musi kręcić i tutaj niewiem jakie oni muszą mieć zębatki, przełożenia aby dawać radę kręcić przy takiej prędkości. Wiem że to nie jest zbyt mądre, nie chcę kupować go, bo chce pojeździć sobie za tirem, po prostu chce sie przesiąść na normalny rower aby móc szybko przejechać długi do szkoły dystans a przy tym bić rekordy prędkości na prostej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 12 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2014 On ma całkowicie normalne zębatki, na oko jakieś 52-54T. Cała tajemnica to dogonienie takiego TIRa i później działa aerodynamika zasysając rowerzystę przez co pedałować trzeba tylko tyle żeby utrzymać się w odległości 1-2m od zderzaka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenrir Napisano 12 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2014 Na MTB też tak się da, tylko trzeba się postarać. Nie rozumiem po co szosówka do tego. A i tak to nie takie łatwe nawet na szosie - film który wrzuciłem - http://www.forumrowerowe.org/videos/view-381-gleba-przy-80kmh-debil-na-ostrym-kole/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Milky Napisano 13 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2014 Trzeba zwrócić uwagę na stosunek wielkości największej zębatki, do wielkości najmniejszej zębatki z tyłu. Podzielenie x/y daje Ci ratio. http://www.surplace.fr/ffgc/ Tutaj masz kalkulator, w którym od razu masz pokazane, na jakiej kadencji jaką osiągniesz prędkość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IdzieGrzesPrzezWies Napisano 13 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2014 Ok. dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan2810 Napisano 13 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2014 I jak już takie coś robisz to lepiej sprawdź sobie wcześniej czy jezdnia jest prosta, bez dziur, studzienek itp. Raz tak leciałem moim MTB za autobusem w mieście, Co prawda prędkość w granicy 50-60 km/h ale jak wpadłem w dziurę to dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 13 Lipca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Lipca 2014 W opisie filmu przecież masz napisane na jakim przełożeniu jadą... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi