Skocz do zawartości

(kondycja) Wzmocnienie kondycji na podjazdy

yakuza79

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Za 3 miesiące planuję wystartować w czymś w rodzaju rajdu (Lakeland Monster Miles). Według profili tras łączna wysokość wspinaczki waha się między 1870 metrów a 2780 w zależności od wyboru trasy. Chciałbym się porządnie przygotować by nie tylko ukończyć ale i zrobić dobry czas. Nigdy nie startowałem w jakichkolwiek zawodach więc nie mam żadnego doświadczenia w tej kwestii. Stąd moje pytanie jak wzmonić kondycję na podjazdy oprócz samego treningu rowerem. Czy jest jakiś zestaw ćwiczeń pomocnych w podniesieniu "powera" nóg. A może bieganie?

Dzięki za wszelkie uwagi i podpowiedzi! :thumbsup:

Cześć, myślę, że byłoby pomocne włączenie siłowni pod kątem wytrzymałości siłowej mięśni nóg. 3 miesiące to jeszcze dużo czasu, włączyłabym siłownię na początku raz później 2 razy w tygodniu. Ćwiczeń na mięśnie nóg na stronach netowych znajdziesz sporo, Optymalne są przysiady ze sztangą, bo to ćwiczenie wielostawowe, dodatkowo angażujące mięśnie brzucha i grzbietu, oprócz tego suwnica, prostowanie nóg w siadzie, uginanie w leżeniu. Każde ćwiczenie 6 serii po 12 powtórzeń (ciężar zwiększasz tak, żeby 12 powtórzeń było maksymalne). Powodzenia!

Polecam jeszcze bieganie, najlepiej wbiegać na góry typu : Babia Góra, Śnieżka itd.

Mi wielokrotnie wbieganie na Babią dużo pomogło i podjazdy Np. Na Przełęcz krowiarki od strony Zawoi lub Zubrzycy to zwykły spacerek na rowerku.