Skocz do zawartości

[smar] ŁT42, ŁT43 - różnice w eksploatacji?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.



Czy do piast i sterów lepiej stosować smar gęstszy (3) czy rzadszy (2)?

Normalnie ŁT43 ma dość gęstą konsystencję, ale zdarzyło mi się trafić na taki co był jak w klasie drugiej i po niezbyt długim czasie i myciu roweru myjką ciśnieniową stan nasmarowania piasty mi się zbytnio nie podobał, smar był jeszcze bardziej rzadki i chyba zbyt dużo go nie zostało...

Na razie dałem smaru w klasie 2, tylko Exage nie mają uszczelek i być może przez to się tak dzieje, w ogóle duża jest korzyść z stosowania uszczelnionych piast?

Napisano

Ja używam smarów ŁT-43 i ŁT-4S3 [różnicy jakieś nie zauważam-oprócz ceny i temperatury pracy] ( http://oi62.tinypic.com/x1ewqe.jpg ) i powiem Ci, że pomimo że jest gęsty po pewnym czasie pracy na łożyskach rozrzedza się lekko, ale wszystko ładnie chodzi, więc lepiej używać tego gęstszego (chociaż nie wiem jaką konsystencję mają nowsze smary ŁT-43, bo ja używam starego- patrz link wyżej) :)

Co do wypłukiwania to tak jak napisał kolega wyżej ;)

Napisano

Ledwo pojeździłem i na bieżni przedniej piasty niewiele zostało, dałem tym razem wapniowy, niby nie nadaje się do łożysk tocznych, ale rower to jednak inne warunki.

 

PS Z tylnymi piastami jakoś nie miałem takiego problemu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...