mechanik2 Napisano 12 Lipca 2014 Napisano 12 Lipca 2014 Witam.Czy do piast i sterów lepiej stosować smar gęstszy (3) czy rzadszy (2)?Normalnie ŁT43 ma dość gęstą konsystencję, ale zdarzyło mi się trafić na taki co był jak w klasie drugiej i po niezbyt długim czasie i myciu roweru myjką ciśnieniową stan nasmarowania piasty mi się zbytnio nie podobał, smar był jeszcze bardziej rzadki i chyba zbyt dużo go nie zostało...Na razie dałem smaru w klasie 2, tylko Exage nie mają uszczelek i być może przez to się tak dzieje, w ogóle duża jest korzyść z stosowania uszczelnionych piast?
Mod Team michuuu Napisano 14 Lipca 2014 Mod Team Napisano 14 Lipca 2014 Jeżeli nie będziesz roweru traktował myjką to każdy gęsty będzie dobry. A myjka poradzi sobie z każdym smarem.
dawkon13 Napisano 14 Lipca 2014 Napisano 14 Lipca 2014 Ja używam smarów ŁT-43 i ŁT-4S3 [różnicy jakieś nie zauważam-oprócz ceny i temperatury pracy] ( http://oi62.tinypic.com/x1ewqe.jpg ) i powiem Ci, że pomimo że jest gęsty po pewnym czasie pracy na łożyskach rozrzedza się lekko, ale wszystko ładnie chodzi, więc lepiej używać tego gęstszego (chociaż nie wiem jaką konsystencję mają nowsze smary ŁT-43, bo ja używam starego- patrz link wyżej) Co do wypłukiwania to tak jak napisał kolega wyżej
mechanik2 Napisano 20 Lipca 2014 Autor Napisano 20 Lipca 2014 Ledwo pojeździłem i na bieżni przedniej piasty niewiele zostało, dałem tym razem wapniowy, niby nie nadaje się do łożysk tocznych, ale rower to jednak inne warunki. PS Z tylnymi piastami jakoś nie miałem takiego problemu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.