Skocz do zawartości

Klamkomanetki szosowe, a cross


emcinek

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

już od dawna chodzi mi po głowie zmiana pozycji na rowerze. Najbardziej pasowałby mi rower szosowy, ale biorąc pod uwagę teren po jakim głównie jeżdżę, opcja ta odpada, więc wpadłem na pomysł, żeby do mojego roweru zamontować kierownicę szosową (tzw, "baranka"). Potrzebne mi do tego klamkomanetki szosowe, z takim przełożeniem, jakie mam aktualnie, żeby nie wymieniać całego osprzętu. Patrzyłem na różne ceny i jeżeli chciałbym wziąć jakieś tańsze klamkomanetki z innym przełożeniem, to docelowo cała ta impreza wyszłaby drożej, ze względu na koszta nowej tylnej przerzutki i kasety.

Wracając do tematu, wypatrzyłem klamkomanetki: Shimano SORA ST-3500/ST-3503 (przełożenie 3x9). Z tego co się do tej pory dowiedziałem, to w przypadku moich aktualnych przerzutek - Shimano Deore RD-T661 (tylna), co do przedniej nie jestem pewien dokladnej nazwy, ale też Deore - nie będzie problemu, bo Shimano to Shimano i niezależnie od tego czy szosa, czy nie, indeks ma taki sam, więc biegi powinny wskakiwać. Pytanie mam jednak co do hamulców. Czy klamkomanetki szosowe, będą kompatybilne z hamulcami typu V-brake? W teorii i na logikę wszystko da się wyregulować miejscem zaczepienia linki hamulcowej, klockami hamulcowymi i samą regulacją hamulca, ale spotkałem się z opinią "fachowca" który stwierdził, że to nie będzie współgrać ze sobą, bo hamulce szczękowe są inaczej zbudowane niż v-brake, a klamkomanetki szosowe są przystosowane do hamulców szczękowych. Jak dla mnie to jedno i drugie ciągnie za linkę, która na zasadzie dźwigni zaciska klocki na obręczy, ale może ja się nie znam. Jedyne co mi przychodzi do głowy to ewentualne przełożenie hamulca szczękowego, że moze mieć on inną dźwignie i powiedzmy ściągnięcie linki hamulcowej o 1cm, zaciśnie klocki o inną wartość, niż v-brake. W tym przypadku hamulce stałyby się "twarde" - czyli musnę o hamulec, a klocki się zacisną na obręczy na fest, albo "miękkie" - czyli odwrotnie, że będę dusił w hamulec, a on ledwo się ruszy. Tak czy owak, wydaje mi się ze jest to do wyregulowania.

Tak więc, jeżeli ktoś się zna i byłby skłonny doradzić, będę wdzięczny za sugestie.

 

Pozdrawiam,

Marcin

Napisano
Czy klamkomanetki szosowe, będą kompatybilne z hamulcami typu V-brake?

 

Nie. Klamki V-kowe działają z hamulcami szosowymi, ale odwrotnie to nie za bardzo. Powód jest prosty. Klamka szosowa ma krótszy ciąg linki, przez co V-ki nie mają mocy.

Rozwiązania są dwa:

- Hamulce Mini-V lub cantilever, ale do canti musisz dodatkowe opory pancerza zamontować.

- Oddzielne klamki np Tektro RL-520.

 

PS. Popraw temat na zgodny z zasadami - brakuje nawiasów kwadratowych.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...