grzesiek36 Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 Witam, mam możliwość ogarnięcia nowego kompletu br-m446 z klamkami blm505 za 200 zł. Nie miałem większych problemów z avid'ami, ale musiałbym kupić cały nowy przód i zmienić klocki w tylnym, więc pomyślałem, żeby zainwestować w coś nowego. I tu pytanie czy zauważę znaczący skok wydajności i jak to jest z jakością budżetowych heblów shimano? A jeżeli nie warto to prosiłbym o pomoc w wybraniu czegoś ze sklepu http://www.kupkolo.cz do max 2000 czk. Z góry dzięki za odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shift Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 Cześć, Przyznam, że nie jeździłem na avidach BB5, jednak od paru tygodni jestem posiadaczem BR-M446 z klamką 445. Na forum zdarzają się opinie typu "największy szrot", "słabe" itp. jednak jak dla mnie niczego w nich nie brakuje. Koło blokuję jednym palcem na bardzo przyczepnych powierzchniach, również nie ma z tym problemu mój kuzyn który waży około 80kg. Używam ich na tarczy 180mm (z tyłu 160), od paru dni z klockami RWD spiekanymi, dzięki temu ich moc jest delikatnie większa, modulacja za to poprawiła się znacząco Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgodny Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 Ja mam Br-445 i też czytałem na forum, że nie najlepsze, a byłem w górach na rowerze, i bardzo dobrze radziły się w terenie, tylko jest jedna wada, słabe odprowadzanie ciepła, dlatego z przodu warto miec 180mm tarcze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiek36 Napisano 11 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 Przekonaliście mnie Z tyłu 160 wystarczy, czy warto założyć 180? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shift Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 Z tyłu 160 w 100% wystarcza. Co do ciepła to racja, dużo go "wydzielają", tarcza 180 już sobie lepiej radzi z jego odprowadzaniem dlatego też z przodu warto taką mieć (jednak przy klockach RWD to raczej nie przeszkadza mi w żadnym stopniu do ciepło) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiek36 Napisano 11 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 A jak z mocą tych oryginalnych, żywicznych klocków? Dają radę podczas deszczu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shift Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 Nie używałem ich podczas deszczu więc się nie wypowiem, jednak na sucho bardzo fajnie dają radę (przede wszystkim są ciche i przyzwoicie hamują) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgodny Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 z przodu mam założone pół-metaliki i podczas deszczu można ogłuchnąć , ale jak jest sucho świetnie chwytają, z tyłu żywiczne też cichutko jak jest sucho, jak deszcz trochę słychać, ale jest wtedy problem jechałem jak było oberwanie chmury, to tylko przodek hamował tył z naporem wody się nie radził, tak jakbym nie miał hamulców ale kto jeździ w taki deszcz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 Mam M445. Mimo że niska półka to jednak hydrauliczna tarcza, więc nie ma co porównywać do np v-brake. Czy się opłaca zmieniać z BB5? Nie wiem. Trudno powiedzieć. Hamulce dają radę w nizinnym XC. Nie nadają się do zjazdów. Żywiczne klocki też sprawują się całkiem nieźle. Bez problemu można kupić półmetaliki, widziałem nawet metaliki, ale podejrzewam, że przy próbie "podgrzania" mogłoby się to skończyć nie za dobrze dla zacisku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shift Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 mklos1, ja właśnie ich używam na metalicznych, RWD Spiekane Jak na razie bez żadnych problemów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 To, że masz je w zaciskach, nie oznacza, że używasz tak, jak się zwykle korzysta z klocków metalicznych. Klocek metaliczny nie dość, że pracuje w wyższej temperaturze, to bardzo ładnie przenosi temperaturę na zacisk. Wątpię, aby inżynierowie Shimano pomyśleli o tym w tym modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shift Napisano 12 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2014 Na dotarcie jechałem około 1,5km z dość mocno zaciśniętą klamką, tarcze już naprawdę nieźle parzyły, jednak wszystko chodziło i hamowało bardzo dobrze, klamka się nie zapadała, moc również bez zmian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 12 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2014 To wciąż nie ten klimat... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shift Napisano 12 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2014 No to nie wiem, jak dla mnie wszystko działa okej Dziś jeździłem w ulewie i niewielkim błocie, oryginalne organiczne z tyłu lekko piszczały, metaliczne z przodu siedziały cicho, moc hamowania minimalnie większa, jednak w dalszym ciągu bez żadnych problemów bardzo szybko stawałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgodny Napisano 13 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2014 No wiesz kwestia klockow, ja mam poł metaliki za super extra cene 30zl z firmy ashima, ten sezon i bedzie po nich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.