Skocz do zawartości

[Rower] Przebudowa roweru - wątpliwości


vxam

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Ostatnio nabyłem używana ramę do roweru Viper x-team w celu upgradu roweru. Rama wygląda świetnie (w porównaniu do obecnej), waży tyle co nic:)

Ale jak prawdziwy mistrz nieprzemyślanych zakupów (nie pierwszy raz:)) nie sprawdziłem że viper nie ma możliwości założenia hamulców typu v-brake - brak piwotów.  Żeby było śmieszniej w rowerze z którego części chciałbym przełożyć, piasty od kół nie są dostosowane do hamulców tarczowych:)

 

Chciałem sie zapytac czy można w aluminiowej ramie zainstalowac piwoty (przewiercić i nagwintować)?

 

 

Ze starego roweru mam nastepujące części: nowy suport (3 miechy), nowa korba z przełozeniem 48 (3 miechy), klamki stefany (roczne), koło z przerzutką 7 trybów), hamulce v-brake

 

Jak żyć?:) Co radzicie?

 

 

 

Napisano

 

 

w celu upgradu roweru

 

Ale...

 

Jaki jest dalszy plan upgradu? I jaki jest cel?

 

Bo nie rozumiem czemu kupiłeś porządną ramę do (chyba) niskiej jakości części jakie masz.  

Napisano

Tylne widełki są dość cienkie i jeśli zrobisz w nich otwór to przy pierwszym ostrzejszym hamowaniu po prostu nie wytrzymają i pożegnasz się z ramą o ile nie z zębami...

Jedyną opcją byłoby spawanie, ale musiałbyś mieć ramę-dawcę mocowań z aluminium, bo stal z aluminium okrutnie ciężko połączyć.

 

Poza tym podzielam zdanie poprzedników :whistling:

Napisano

Tak jak napisałem jestem mistrzem nieprzemyślanych zakupów:)

 

Plan był taki żeby kupić lepszą ramę i tymczasowo przełożyć części ze starej ciężkiej stalowej ramy.:) a później stopniowo dodawac nowe części z wyższej półki

 

Podsumowując zakładanie piwotów w ramie aluminiowej to nieporozumienie/niebezpieczne? Spawanie też bez sensu chyba i drogie?

 

Czyli podsumowując radzicie żeby budowac rower od podstaw a  stary np sprzedać?

 

 

 

Napisano

Wygląda na to, że tak. Oto lista osprzętu nie pasującego

  • hamulce
  • koła ze względu na układ hamulcowy
  • sztyca.. zakładam że inna średnica

do przełożenia

  • pełny napęd
  • kierownica + mostek
  • siodełko
  • klamki hamulcowe

Jaki wniosek?

Napisano

Nie wiem :)

 

Skoro ma być dalej ulepszane, to wymieniłbym koła, na takie pod kasetę i pod tarcze i kupił tarcze. 

 

Od razu będzie duży krok w przód w upgradzie. 

 

No chyba, że w ogóle nie planowałeś mieć tarcz, wtedy wymień ramę na taką pod V-ki. 

Napisano

A co to za ciezka stalowa rama? Zaraz sie okaze ze chcesz z fajnego cromolowego roweru przekladac sprzet na aluminiowego pazdzierza.

Napisano

Ja zawsze mówie jak sie już ma amor/widły rame i pełne koła to już sukces. Ja wyczuwam tu, że nic nie przełożysz do tej ramy nawet łożyska

Napisano

nie nie, stara rama to no name chyba made in italy - strasznie ciężka i toporna. Na tym rowerze mam budzetowe części ale nowe lub prawie nowe: tył acera 7, przód jakis dziwny alivio, korba shimano m-131, suport accent + to co wcześniej pisałem.

 

Czy ta rama viper co kupiłem to paździerz? :) http://www.bike-arena.pl/index.php?p1581,rama-viper-x-team-1400g-20-czarno-czerwona-dostepna

 

Bo może nie warto na niej budowac nowgo roweru na tej ramie?

Rama alu jest w niezłym stanie wizualnym.

 

Dopytuje bo się chyba się zapętliłem a rowerem smigam coraz częściej i chciałbym żeby było przyzwoicie. W starym rowerze gdyby nie ciężar to byłoby w miare ok.

 

mostek tez nie bedzie pasował(:

 

 

Napisano

heh tyle za osprzęt nie dam:) mógłbym kupic nowy rower jakiś popularny kands czy lazarro ale jakoś mnie to nie kręci. Wole pod górkę cos podłubać..popsuć:) 

Napisano

No to dłub. 

 

V-ki w takim razie są zupełnie bez sensu. 

 

Czyli zostaje ci tylko przejście na koła pod tarcze i zakup hydraulików. 

 

Masz w amortyzatorze w ogóle mocowanie pod tarcze? :D

Napisano

w starym stalowym paździerzu nie było amortyzacji:)

 

1) Czy Waszym zdaniem warto montować na tej ramie od podstaw?

2) tarcze mechaniczne czy hydrauliczne?

3) jakiej klasy osprzęt brac pod uwagę?

Napisano

Aha, czyli chciałeś do tego nowego roweru przenieść stary nieamortyzowany widelec? Jeszcze do tego pewnie jest inna średnica rury sterowej więc i tak nie wejdzie :)

 

Oby ten stary rower przynajmniej był na kołach 26 cali :D


Edycja: A do czego ci w ogóle ten rower potrzebny? Bo wiele od tego zależy.

Napisano

wiedziałem ze widelec  z amorem będe potrzebował nowy ale nie zaprzątałem sobie nim głowy. Amortyzator miał być elementem upgradu nowej ramy.

Podobała mi się rama to kupiłem:) i teraz mam:).....ból głowy

 

Stary rower jest na 26" kołach, a tylnia piasta to deore:) Stary rower potrzebny był  żeby, zobaczyć czy będę jeździł czy sprawia mi to radochę i czy da rade dojechać do pracy. Oceniłem ze jak najbardziej tak i zacząłem wymieniać części żeby jakoś jeździł. No i dotarłem do momentu, że nie ma sensu inwestować w paździerz. 

 

Wracajac do tematu rowerem używam na dojazdy do pracy (jak nie pada - 2 x 9 km) + w weekendy jazda rekreacyjna. Jeżdzę w mieście w weekendy często w terenie.

 

 

Napisano

Ale te piasty deore były standardowo w tym rowerze? Mi to coś dziwnie pachnie...

 

 - jakaś stalowa rama

- pewnie z Włoch

- piasty deore...

 

Może faktycznie nie doceniasz tego co masz? Nie masz jakiegoś zdjęcia? :)

Napisano

tylne koło niedawno wymienione na takie z kasetą oraz piastą deore - kupiłem używane. Tak więc nie oryginalne.

Zdjęcia nie mam ale mogę jutro zrobić - będzie śmiesznie:) 

Napisano

Kupiłeś naprawdę dobrą ramę i szkoda tam wsadzać coś słabego. Proponuję powoli zbierać hajs i części, a potem wszystko złożyć. A starym jeździć póki się da. A potem albo go sprzedać/sprezentować/zostawić na zimówkę. ;)

Napisano

skoro rama jest ok to w jakiej klasy osprzęt celować? Jakie części moga bycuzywane a jakie bezwględnie nowe?

Napisano

I wszystko możesz możesz kupować używać byle w dobrym stanie ;) A sprzęt to najpierw może załóż jakiś budżet i potem w dziale o napędzie zobacz jaki budżet z jakim napędem się wiąże. Amortyzator to chociaż XCM, napęd chociaż klasa alivio.

Napisano

Używane możesz kupować to, co jesteś w stanie w miarę pewnie ocenić na zdjęciach. Czyli w zależności od wiedzy i zamiłowania do hazardu od "nic", po "wszystko", są nawet tacy, którzy używane kasety z wysokiej półki kupują i potem sobie przypiłowują :D

 

A serio to raczej brałbym XCRa bo nie ma dużej różnicy ceny do XCM HLO (optymalnie jakiegoś Raidon albo XCR air z allegro). No i napęd to pewnie najlepiej mieszanka alivio i deore na 3x9. Coś takiego:

 

http://www.unibike.pl/evolution.html

 

Choć manetki deore podobno też dają wyraźną różnicę.

 

 

Napisano

nie pozostaje mi nic innego jak przymierzyć się zakupów:). Wytypowałem większość części poza kołami.

Bardzo proszę o ocenę i doradzenie co się nie nadaje/jest niekompatybilne lub za słabej klasy. Co wyrzucić a co wziąć pod uwagę? 

 

przerzutka tył orientacyjna cena

1) SHIMANO Deore RD-M592 Shadow 9-sp SGS BOX    129,00 zł

2) shimano hg80-9-9-rzedowa     99,00 zł

3) CS HG30 9rz. KASETA MTB 11-34 ALIVIO/ACERA      59,00 zł        

 

przerzutka przód  

4) FD-M430 ALIVIO 8/9 SPEED      54,90 zł        

 

KORBY  

5) KORBA DEORE FC-M521 SHIMANO 48T     208,00 zł

6) Shimano - Korba Acera [FC-M391] czarny 48-36-26T   180,00 zł

7) TRUVATIV FIREX 48z   199,00 zł

8) SHIMANO ACERA 9-rz.FC-M391 48T 170 mm srebrna   124,99 zł        

 

amortyzator  

9) Amortyzator SR Suntour XCR Disc 100 mm 26'   210,00 zł        

 

hamulce tył  

10) AVID HAMULEC BB5 ZACISK + KLOCKI + ADAPTER 2 szt   180,00 zł

11) AVID G2CS CLEANSWEEP 160MM 2 szt     78,00 zł   lub  

12) TEKTRO NOVELA ALU KOMPLET TARCZOWE!!(HA09)   174,00 zł        

 

Łańcuch 

13) Shimano Deore CN-HG53     39,00 zł        

 

suport  

14 ?          

 

stery  

15) ?          

 

kierownica  

16) ?          

 

sztyca

17) ?  

 

Napisano

Przerzutki obie są OK, kaseta HG30 może być.

 

Korba: na octalinku Alivio FC-M431 jest godna polecenia, chyba, że chcesz od razu zintegrowaną oś to Deore. Tylko po co Ci 48 zębów? Przy 42/44 da się bez problemu przekraczać 50 km/h, a i w terenie jest czym jechać, a nie ugniatać jak piekarz...

Suport dobiera się do korby.

 

Amortyzator jak na początek wielce OK tylko szukaj wersji HLO lub RHLO, bo bez blokady to bez sensu.

 

Łańcuch wziąłbym lepszy, bo akurat tutaj nie ma co oszczędzać. Connex, albo nawet Campagnolo. HG53 lubi rdzewieć, więc jeśli coś takiego to lepiej od razu z jakaś powłoką i od razu 2 i wymieniać wahadłowo co 500 km.

 

Takie moje sugestie dodatkowo od razu skłaniałbym się ku hamulcom hydraulicznym.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...