Trickster Napisano 10 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2014 Cześć, przed chwilą dosłownie, doradzono mi żebym sprawdził czy moje koła są poprawnie umiejscowione, czy może nie były lekko krzywo zaczepione, jako że rower jest nowy. Odkręciłem przednią blokadę koła, upewniłem się, że dobrze leży koło, trochę potrząsłem na boki - zamknąłem blokadę i nagle tarcza lekko ociera o klocki hamulcowe, do tego nie na całej jej długości tylko w jednym punkcie, co daje taki lekki pulsacyjny dźwięk przy kręceniu kołem. Dodam, że wcześniej nie było tego problemu, a teraz nie ważne jak staram się ustawić koło, odpinam, zamykam z powrotem to i tak trochę tam szura. Nie przejmować się, dojedzie się czy może coś wykombinować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llancer Napisano 10 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2014 Weż zdejmij koło,jakiś płaski śrubokręt i rozchyl klocki ,potem założ koło i jeździj,pohamuj,minie troche zanim klocki dojdą do tarczy mocno,ale jak nadal bedzie tak tarło to radze od wyregulowania zacisku dobrze... Zrób jak pisałem bo pewnie wcisnąłes klamke czy cos,i troche sie wcisnely,i teraz nie ma takiego samego luzu i ociera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 10 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2014 Normalna sprawa. Koła mają leżeć w hakach tak aby odległości między widełkami czy goleniami amorka były takie same. Resztę czyli ocieranie tarczy o klocki musisz wyregulować odkręcając zacisk poprzez dwie śruby. Jeśli przez przypadek po wyjęciu koła nacisnąłeś na klamkę to zrób tak jak radzi kolega wyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trickster Napisano 10 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2014 Teraz już trochę za późno na to, a w najbliższym czasie nie będę miał szansy na regulację, jeżeli tak trochę pojeżdżę (kilka dni), z niewyregulowanymi klockami to nic się nie stanie? Jestem prawie na 100% pewien, że nie docisnąłem w żaden sposób klamki hamulca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 10 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2014 Jeśli ociera tylko w 1 punkcie to nie musisz rozpychać tłoczków tylko dobrze ustawić zacisk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 10 Lipca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Lipca 2014 W przypadku hamulców tarczowych niestety jest to częste zjawisko (no, w zależności od modelu, niektóre mają większą szparę i są mniej narażone na to), po prostu mało kiedy zapniesz koło z taką siłą, a że między klockiem a tarczą jest minimalna odległość to różnica w tej sile przed i po zdjęciu koła wystarczy, żeby ocierało Czy można jeździć? O ile ociera lekko w jednym miejscu to tak, oczywiście klocek minimalnie się wtedy ściera, czyli zużywa. W takiej sytuacji najlepiej wyregulować położenie zacisku, ewentualnie o ile masz lekko krzywą tarczę to możesz ją wyprostować i może nie będzie ocierało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 10 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2014 Nie mówiąc już o takich sytuacjach: nie ociera - zahamujemu - coś lekko zaczęło ocierać - to wtedy lekko przyhamuje i znowu wszystko wraca do normy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 10 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2014 Teraz już trochę za późno na to, a w najbliższym czasie nie będę miał szansy na regulację, Do tego potrzeba odpowiedniego rozmiarem klucza imbusowego i obydwu rąk. Nic skomplikowanego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trickster Napisano 12 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2014 Wyregulowałem i nie ma problemu, dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.