Skocz do zawartości

[szosa] Stara szosa czy to dobry pomysł ?


fear

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie chciał bym się przywitać gdyż jestem nowy na forum.


 


Zatem Pozdrawiam Wszystkich Serdecznie


Paweł


 


Rozglądam się za starą szosówką jest ich sporo na alleg budżet jaki mam to 500 - 700 zł. Potrzebuje roweru do miasta i czasami wypadów poza jego obręb. Dlatego wymyśliłem sobie że dobrym rozwiązaniem będzie kupić szosówkę i wymienić jej opony na przełajowe. Chciałem zapytać czy to dobry pomysł i poprosić o jakieś wskazówki odnośnie jakich marek i modeli szukać, na jaki osprzęt zwrócić uwagę a jakiego się wystrzegać. Mam 186 cm  wzrostu, 86 cm długość nogi i ważę coś w okolicy 90kg może trochę ponad dawno się nie ważyłem. Przeglądając aukcje trafiłem na coś takiego:


 


http://allegro.pl/gi...4394708554.html


 


Ile za ten rower można dać i czy właśnie czegoś taniego szukać, czy rama będzie odpowiednia dla mnie ? Słyszałem jeszcze o szosach Colnago podobno nawet te starsze są całkiem niezłe ale nie znalazłem żadnej w przystępnej cenie. Proszę o pomoc i wskazówki. 


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Pawle, super ten rower wygląda, kupiłbym go za 250 zł dla samej frajdy :P Oldschool. Napęd nie wygląda na zbyt zużyty, do tego ta rama CrMo... Ale to bardziej uczucia przeze mnie przemawiają niż rozum, "czucie i wiara silniej mówi do mnie, / niż mędrca szkiełko i oko" :)

Siląc się na merytorykę: nie wiem czy te manetki na ramie będą komfortowe podczas dynamicznej jazdy w mieście (...nie będą) i czy nie lepsze byłoby cokolwiek lekkiego i aluminiowego (...byłoby). Rama byłaby odpowiednia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki uprzejmości kolegi RafalxM dowiedziałem się że powinienem raczej szukać czegoś o takich wymiarach:

długość rury pionowej podsiodłowej: 56/58 cm

długość rury poziomej , mierzonej od środka podsiodłowej do środka sterowej (tzw center-center   lub c-c)   to: 55/57 cm

Zatem odpuszczam szosę z tego linku. Przeglądam te aukcje i naprawdę nie wiem jakich marek szukać i jakiego osprzętu. Jak by komuś coś wpadło w oko to proszę o podesłanie linka. Jutro wybiorę się chyba do Czacza (cała miejscowość trudni się handlem używanymi rzeczami za granicy)  zobaczę co tam mają, chociaż słyszałem że wcale niej jest tam taniej niż na alleg... ale sam się o tym przekonam. Dlatego też prosił bym o wskazówki na co zwrócić uwagę przy zakupie starszego roweru szosowego. Co do manetek na ramie to myślę że sobie poradzę, miałem już z tym kiedyś do czynienia, co prawda dawno to było ale chyba da się przyzwyczaić. Te rowery ważą 10-12 kg myślę że to nie dużo, zwłaszcza że lżejsze ramy z karbonu czy alu są po prostu za drogie dla mnie na tą chwilę. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey, Kolego.

 

Moja przygoda właśnie się tak zaczęła, od starej ale jarej szosy. Kupiłam trochę w ciemno, a się okazało że carbon-magnezia, teraz to wszyscy moi znajomi mają na nią chrapkę.

Ogólnie jeżeli na dzień dzisiejszy masz taki budżet, to szukaj klasyka, a zobaczysz co będzie za jakiś czas, czy będziesz chciał inwestować czy nie. Zajmuję się trochę renowacją klasykow, moge polecic holenderskiego Uniona, albo coś z starego Bianchi albo Gianta. Nie bierz polskich typu Romet, albo czeskiej Favoritki! Zwracaj uwagę na suport, kliny omijaj szerokim lukiem. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jeżeli chce się jeździć, to bawienie się w muzealnika nie ma sensu. Pamiętam jak dziś, gdy z kumplem ściągaliśmy z lombardu na warszawskiej Pradze ZZR Huragan z lat 50'tych. Rower był ładny, ale nie na chodzie. Teraz jest problem ze zdobyciem części i leży gdzieś w piwnicy.

Najlepiej kupić rower nie starszy niż 30 lat, żeby była szansa kupienia/dopasowania części jakby coś padło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak w tym Czaczu nic ciekawego nie znalazłem nie będę się rozpisywał o stanach rowerów które się tam sprzedaje i kwotach jakie za nie żądają ;) Zaczynam dojrzewać do tego że muszę jednak trochę więcej na w miarę dobra szosę kasy przeznaczyć. Andzela19 dzięki za wskazówki przydadzą się. alagor69 tak jak piszesz nie interesuje mnie oryginalność roweru ja chcę na nim jeździć.

 Znalazłem na allegr ofertę kolegi z forum chodzi o tą szosę:

 

http://allegro.pl/khs-16-aero-comp-szosa-cr-mo-full-shimano-600-i4389279551.html

 

Zastanawiam się czy nie była by dla mnie za mała (żebym na niej śmiesznie nie wyglądał), na długość była by raczej ok ale musiał bym coś jeszcze utargować. Pytanie czy do takiej ramy z takimi obręczami da się założyć opony 25mm albo nawet 23mm z lekkim bieżnikiem coś w tym stylu:

 

  http://allegro.pl/opona-28x1-3-8-37-635-continental-tour-ride-reflex-i4371471310.html

 

Konstrukcja tej ramy jest dość specyficzna 520mm podsodłowa i 575mm poprzeczna.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ok temat do zamknięcia kupiłem szosę od kolegi RafalxM. Rower dotarł, wczoraj go objeździłem wszystko w porządku poza lekkim ruszaniem się kasety i towarzyszącym temu uczuciem bicia koła. Samo koło nie rusza się i nie bile tylko ta kaseta delikatni się porusza. Z tymi oponami co są da się spokojnie jeździć po mieście i nie będę ich zmieniał. Jedyne co zmieniłem to pedały na małe i lekkie mtb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...