Skocz do zawartości

[rama] Spawać, czy kupować nową?

arturzw

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej, 
Używam od kilu dobrych lat Arkusa Classic 1000, nie jest to najwyższa półka rowerowa, ale po wymianie podzespołów chodził pięknie, do czasu... 
Do czasu póki nie pękła mi rama w dwóch miejscach - przy pedałach i pod siedzonkiem (zdjęcia w linkach).
Ponieważ nie znam się na tym kompletnie, to może ktoś mógłby mi pomóc? 

Opłaca się w ogóle spawać taką ramę (z jakimś wzmocnieniem?), czy lepiej kupić nową?
I jeszcze może ktoś zna miejsce w Warszawie, gdzie można ewentualnie zespawać taką ramę lub sklep, gdzie dostanę nową?
Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc :) 
Artur  

Linki do zdjęć pęknięć ramy (niestety nie mogłem w poście, bo mi co chwilę jakiś błąd wyskakiwał):

Pod siedzonkiem: 
https://lh4.googleusercontent.com/-ZO34HVW7Jcw/U76a0af2pBI/AAAAAAAARNQ/ZWSLAbxxkDs/w640-h427-no/IMG_0359.JPG

Przy pedałach: 
https://lh4.googleusercontent.com/YgboKLwAtQ4WSC38m-cxtmgedcxImNf76FFhG1IGthBQ=w640-h427-no

Napisano

Odpuść- te uszkodzenia są zlokalizowane w newralgicznych miejscach i zbyt rozległe na jakąkolwiek naprawę. Dla własnego zdrowia lepiej się rozejrzeć za nową ramą.

Napisano

Wstępnie się rozglądałem za nową ramą, ale nigdzie koło mnie (Mokotów Dolny) nie wiedzieli skąd wziąć. 
Serwisant z Powsińskiej szukał dla mnie nowej, ale nie ma żadnej odpowiedniej na stanie... a jak są, to kosztują po 1 tys. zł... sam rower kosztował coś koło 900zł :P
Może ktoś coś wie? Może polecić?

Napisano

Na znanym portalu aukcyjnym znajdzie się garść aluminiowych ram do trekingów do 200 zł, co najwyżej nie wszystkie będą pod stery 1". Twoja rama niestety jest już śmieciem, ale jest to pretekst do kupna czegoś co się nie rozleci :)

Napisano