Skocz do zawartości

[koła] Merida crossway 40MD- wytrzymalszy zestaw.


qharus

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.
Jest to mój pierwszy post na tym forum mam nadzieję, że nie ostatni. Przeglądnąłem tematy w tym dziale, ale nie uzyskałem tam odpowiedzi na mój problem.

Krótka historia problemu (nieobowiązkowa)
Zakupiłem na wiosnę tego roku rower Merida Crossway 40MD. Przyjemność z jazdy rewelacyjna, porównując do poprzedniego roweru z komunii (naście lat temu :)) był to przeskok niesamowity. Czułem się wolny jak ptak i nie do zatrzymania (jak kuzyn, którego żona puściła po raz pierwszy na miasto z kumplami po 3 latach małżeństwa). Było kolorowo aż pewnego dnia napotkałem na swojej drodze zbyt wysoki krawężnik, a ja pędziłem za szybko. Moja waga ok. 100kg nie pomogła i tym sposobem załatwiłem tylną dętkę i scentrowałem koło.
Rower został oddany na serwis do sklepu w którym został zakupiony. (Obsługa sprawiała wrażenie, że wie co robi). Pytałem czy nie będzie potrzeby wymiany koła na nowe, ale uspokoili mnie słowami "to się wycentruje, wyprostuje nie ma problemu"

Faktycznie odebrałem rower z nową dętką skasowali mnie za usługę i...

Zrobiłem nim po asfalcie około 100km (spokojna jazda z dziewczyną po krakowskich bulwarach).

Po tym dystansie obręcz pokrzywiona jak fale na Bałtyku, szprychy luźne jak w gitarze pijaczyny wujka Staszka. Jeździć się da ale jak tego było mało na przedostatniej zębatce (8 zębatka na 9) straciłem jednego zęba (nie związane z wypadkiem).

 

Link do białej strzały: http://www.rowerymerida.pl/produkt817/crossway-40-md-rower-merida.html

Rozmiar koła: 28"

Rama: 58cm

 

(teraz część obowiązkowa):

Naprawiać tego koła raczej nie mam zamiaru, bo wolę zapobiegać niż leczyć.

 

1.Potrzebuję mocniejszego koła na tył, które będzie wytrzymalsze na jazdę po mieście (chodnikach, asfaltach, ścieżkach, rolkażach, pijakach ;) 
Przypominam moją wagę 100kg. Nie wymagam, by koło wytrzymało starcie z 15cm krawężnikiem przy 30km/h. Od incydentu jeżdżę nie tyle wolniej co roztropniej i bardziej patrzę pod koła.

Jakie koła możecie  zaproponować? Możliwie najtańsze, ale wytrzymalsze od orgniału.

 

2. Czy kupować koło wraz z kasetą, czy kasetę osobno? Czy kaseta bez jednego zęba nie wpływa na zużycie roweru i można spokojnie jeździć? Ewentualnie reklamować?

 

3. Jak wymiana koła wpływa na gwarancję?

 

4. Przy wymianie koła nie pogardziłbym możliwością zostawienia dotychczasowej opony, bo jest raczej w dobrym stanie i wolałbym wymienić komplet w dalszej przyszłości.

 

Jak widać jestem świeżakiem w temacie, ale proszę was forumowicze o pomoc w problemie.

 

Dziękuję za poświęcenie czasu i ewentualne odpowiedzi.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...