Ziemko Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 (edytowane) http://katalog.bikeworld.pl/2014/web/produkt/rowery/mtb_650b_hardtail/scott/32147/aspect_750 ale również z opcją rabatu choć możesz rozważyć też http://katalog.bikeworld.pl/2014/web/produkt/rowery/mtb_650b_hardtail/kellys/32914/madman_1 lub http://katalog.bikeworld.pl/2014/web/produkt/rowery/mtb_650b_hardtail/romet/31399/rambler_650b_1_0 Gerenalnie rowery na kołach 27,5 nie są porażająco tańsze od 29-tek. Edytowane 11 Lipca 2014 przez Ziemko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sztyki Napisano 11 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 Kurczak już sam nie wiem co wybrać Nie wiem czemu ale przemawia do mnie Cube Aim PRO 29. Spokojnie można go dostać za nieco ponad 1700 zł z 2014 roku. Osprzęt: Rama - Aluminium Lite, AMF, 29" RFR-GeometryRozmiar - 15", 17", 19", 21", 23Widelec - SR Suntour XCT MLO 29", 100mmStery - FSA No.10 semi-integrated, 1 1/8 Wspornik - CUBE Performance, 31,8Kierownica - CUBE Rise Trail Bar, 700mmChwyty - CUBE Performance Grip Przerzutka tylna - Shimano Alivio RD-M410, 8-speedPrzerzutka przednia - Shimano Altus FD-M310, Top Swing, 34.9mm Manetki - Shimano Altus ST-M310Hamulce - Shimano BR-M422 V-BrakeKorby - Shimano Acera FC-M361, 42x32x22T, Shimano BB-UN26Obręcze - Mach1 Exe V-BrakePiasta przód - Shimano HB-RM40Piasta tył - Shimano FH-RM30Opony - Schwalbe Smart Sam 2.25Pedały - MTB AluminiumSiodło - Scape Active 8Sztyca - CUBE Performance Post, 30.9mmZacisk Sztycy - RFR Varioclose 34.9mmWaga - 13,9 kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
herosa Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 (edytowane) Jeśli wspominałeś tu co nieco o maratonach w przyszłości, czy "terenie", a ten zawsze podmokły w polsce, to polecałbym hamulce tarczowe Edytowane 11 Lipca 2014 przez herosa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sztyki Napisano 11 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 Znowu ja słyszałem, że jeżeli tarcze to tylko hydrauliczne i odpuścić sobie mechaniczne. Ale o ile mnie wzrok nie mylił na tym Cube'ie jest możliwość zamocowania tarcz. Tak przynajmniej mi się zdawało a to by wiele ułatwiło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 Jest możliwość zamocowania tarcz, ale po wymianie kół, bo piasty muszą być kompatybilne. Mechaniczne tarcze mają tę przewagę nad V-kami, że są w miarę odporne na wilgoć. V-ki w mokrym terenie - w śniegu to już ekstremalnie - tracą moc, a klocki znikają w oczach dosłownie. Poza tym mechaniki nie są takie złe, kolega ma Shimano i bez najmniejszego problemu staje na przednim kole... W Kielcach na Paderewskiego jest sklep - dystrybutor Unibike. Możesz się przymierzyć do Fusion, bo jest na wystawie, a Mission jest całkiem przyzwoitą propozycją. Na tarczówkach, a jak Ci mechaniki nie wystarczą to sprzedajesz, dokładasz i zakładasz hydrauliki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sztyki Napisano 11 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 (edytowane) W którym dokładnie miejscu na Paderewskiego? Myślę że we wtorek do południa bym się przeleciał po rowerowych w tutaj w okolicy bo potem do pracy trzeba iść To jeżeli tarczówki to Cube odpada i znowu zostaje mi póki co Unibike bo nic lepszego nie znalazłem. Edytowane 11 Lipca 2014 przez Sztyki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 (edytowane) "Etob-Sport" Paderewskiego 18 - to jest mniej więcej w połowie drogi pomiędzy Sienkiewicza, a rondem przy Żytniej. Po lewej stronie. Zresztą nie da się nie zauważyć. Co do 650B to moje zdanie jest takie, że to marketing w najczystszej postaci, bo to koło jest tylko o 2,5 cm większe niż 26calowe. Na promieniu to wychodzi ciut ciut ponad 1 cm i większość osób gdyby nie znało rozmiaru kół na jakich jedzie to za nic w świecie nie odróżni 26' i 27,5' Zresztą coś musi być w tym, że nazwali to 27,5' mimo, że średnica obręczy jest dokładnie o 1' większa niż 26' (584 vs 559). No, ale tak to przecież wypada idealnie w połowie między 26 i 29 Musisz się uodpornić na sprzedawców lekko, bo teraz modne właśnie są te "średnie" koła. Edytowane 11 Lipca 2014 przez seraph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sztyki Napisano 11 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 Taa coś o tym wiem bo sam jestem niejako sprzedaję komputery, ale ja za to staram się doradzić to co będzie najlepsze dla danego klienta. Zostanę jednak przy 29" bo 26 to mało, a jeżeli pomiędzy 26 i 27,5 jest taka niewielka różnica to tez z pewnością będzie mało. Czy mógłbym ewentualnie liczyć na Twoje doradztwo tutaj w Kielcach? Powiem szczerze, że nie chce kupować roweru przez internet. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziemko Napisano 12 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2014 Mechaniczne tarcze mają tę przewagę nad V-kami, że są w miarę odporne na wilgoć. V-ki w mokrym terenie - w śniegu to już ekstremalnie - tracą moc, a klocki znikają w oczach dosłownie. Nie demonizuj znowu. Na mokrej trawie, w błocie, piachu, śniegu i tak ciężko jest wyhamować (zwłaszcza na zjazdach).. chyba że zarzucisz kotwicę. Stawanie na przednim kole może być nie kwestią zaj*****ości hamulców a kiepskiej modulacji. Na V-kach też staję na kole (dla wyjaśnienia mam rowery na trzech typach hamulców). Tak że w tych dwóch przypadkach nie masz racji. Klocki znikające "w oczach" to też kwestia sporna bo można mieść jakieś grafitowe padaki a można mieć KLOCKI . Próbowałeś kiedyś klocków Authoch ABS-3CC? Znakomite na każde warunki i całkiem trwałe a kosztują połowę z tego co klocki do moich tarczówek więc jeśli miałbym wymieniać 2x częściej to i tak wychodzi na jedno. IMHO tarcze (zarówno mechaniczne jaki hydry) mają ten plus że są odporne na scentrowaną obręcz. Ale nie demonizujmy od razu że się na nich zabijemy. Sam korzystałem z V-łek 5lat (pomijając wszelkie rowery z szczękami zaciskanymi na obręczy) i jeszcze się nie połamałem. Co do 650B to moje zdanie jest takie, że to marketing w najczystszej postaci, bo to koło jest tylko o 2,5 cm większe niż 26calowe. Umiesz liczyć? Jeden cal to 2,54cm. Miedzy 26" a 27,5" jest 1,5 różnicy. Jeśli weźmiesz do ręki kalkulator to z obliczeń wyjdzie że 650B ma o około 8cm większy obwód. IMHO jest o co walczyć bo te większe koło lżej się toczy (choć nie będzie tu takiego szału jak w przypadku 29" - w końcu to mniejsza różnica). Dodatkowo 8cm na obwodzie to jakieś 1-2km/h więcej do średniej prędkości. Co do samego markatingu to myślę że nie będą się patyczkować i "zabiją" 26" i ten standard będzie widywany jedynie w rowerach dla dzieci lub makrokeszach. Choć mogą zabić też 29" ale tego nie zrobią choćby dlatego ze ludzie są coraz wyżsi. Wybór jest prosty. Albo rower z dobrym uginaczem i/lub przerzutkami na V-kach albo z gorszym na tarczach mechanicznych. Kwestia rozmiaru kół to kwesita czy chce się inwestować w coś bardziej przyszłościowego (czyt 650B) albo zrezygnować także z 29er'a i wybrać coś na 26". Na bank będzie taniej i z lepszym osprzętem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 12 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2014 Mam 2 rowery. W jednym tarcze w drugim V-ki i nie jestem hura zwolennikiem tarcz. Może troszkę przesadziłem, ale po prostu uważam, że tarcze akurat do 29erów nadają się dużo bardziej. Chodziło mi o stawanie na kole z własnej woli, a modulację ma dobrą jak najbardziej (przez kierownicę przypadkiem raczej nie przeleci). W żadnym razie nie powiedziałem, że na V-kach się zabijemy Ludzie jeździli na nich latami, czasem bez kasków i żyją... Obręcz 26 calowa ma 559 mm średnicy, a 27,5 calowa ma 584 mm. 584-559 = 25 mm, czyli prawie dokładnie 1' o kto tutaj nie umie liczyć?? W żadnym razie nie ma 1,5' różnicy chyba, że nadrobisz oponą... Zgadzam się, że standard 26' zostanie zamordowany. Sensu tego doszukiwać się nie będziemy - widać im się po prostu opłaci, bo rynek się nasycił. Różnica koła na obwodzie nie dodaję średniej prędkości, bo oczywiście na tym samym biegu będziesz jechać szybciej, ale nic za darmo. Szybsza jazda wymaga więcej siły i nie ważne na jakim kole - zwykle kończy się na tym, że na większych kołach jeździ się na niższych przełożeniach (nie bez powodu Shimano wypuściło korby 22/30/40, a producenci oferują zębatki modyfikujące kasety do nawet 42 zębów). To jest największa bzdura jaką tylko można rozpowszechniać o większych rozmiarach kół - oczywiście w terenie jeździ się szybciej, bo lepiej się przetaczają itd, ale na płaskim samo z siebie się szybciej nie jedzie. Co do pomocy przy wyborze na miejscu to nie jestem niestety dokładnie z Kielc i raczej nie dałbym rady. Orientuję się tylko dokładniej co i jak tutaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sztyki Napisano 12 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2014 Co do pomocy przy wyborze na miejscu to nie jestem niestety dokładnie z Kielc i raczej nie dałbym rady. Orientuję się tylko dokładniej co i jak tutaj. No nic w takim razie we wtorek skoczę na Paderewskiego i zobaczymy. Z tymi hamulcami to mi namotaliście No ale i tak jeżeli w tym Cubie jest możliwość montażu to na przyszłość kto wie. Ino żeby znalazł ten rower w Kielcach co bym mógł się przymierzyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 12 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2014 Myślę, że nie ma co się kłócić, bo na V-ki czemuś zawdzięczają to, że błyskawicznie wyparły cantilever i równie skutecznie Cie zatrzymają co tarcze. Starym rowerem przejechałem parę maratonów na V-kach i zaznaczam, że nie jestem ich wrogiem Ich serwis zajmuję chwilę, a klocki są bardzo tanie. Chciałem tylko zaznaczyć, ze mechaniki nie są takie złe (ważne żeby nie były noname) i jeśli już są to masz przystosowane koła do tarcz i łatwiej o modyfikacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziemko Napisano 12 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2014 (edytowane) Obręcz 26 calowa ma 559 mm średnicy, a 27,5 calowa ma 584 mm. 584-559 = 25 mm, czyli prawie dokładnie 1' o kto tutaj nie umie liczyć?? W żadnym razie nie ma 1,5' różnicy chyba, że nadrobisz oponą... Zauważ że obręcz do 29-ek też nie jest jakoś większa od 28". Właściwie to ta sama (można więc korzystać z opon 28" w 29-tce) a rozmiar 29" czyli około 736mm robi balon. Tak samo jest w przypadku 27,5 obręcz jest nieznacznie większa (no bo musi) od 26" ale z założoną oponą o tej samej szerokości i tak daje 27,5". Mógłbym trochę jeszcze na ten temat podyskutować ale obawiam się że temat o czym innym a nasza dyskusja może się odbywać się już w innym temacie. Tyle że nas tam nie było jeszcze Z tymi hamulcami to mi namotaliście Sorry about that Jeśli chodzi o moje zdanie, to nie musisz posiadać tarcz przy rekreacyjnej jeździe czy nawet argesywniejszej. Problem V-ek jest taki że modulację (dozowanie siły) trzeba sobie wypracować samemu, tak żeby w krytycznych sytuacjach nie blokować koła a szybko wyhamować. Na YT kiedyś oglądałem filmik gdzie gostek mówił o nacisku na klamkę z użyciem 60% siły. I to jest dobra droga. Edytowane 12 Lipca 2014 przez Ziemko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sztyki Napisano 12 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2014 To może rzeczywiście na początek zostanę przy V-kach. Truję Wam dupsko ale przynajmniej będę wiedział co wybierać bądź czego się ustrzec. Powiedzcie mi proszę jeszcze odnośnie tego amortyzatora SR Suntour XCT MLO 29", 100mm. DOstałem info że jest on bardzo miękki i strasznie się ugina. Prawda to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yakuza79 Napisano 12 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2014 (edytowane) Powiedzcie mi proszę jeszcze odnośnie tego amortyzatora SR Suntour XCT MLO 29", 100mm. DOstałem info że jest on bardzo miękki i strasznie się ugina. Prawda to? Mam ten uginacz w swoim "Scotcie" i niepowiedziałbym, że jest miękki. Przynajmniej mam takie odczucie. Pomęczyłem go po lasach i w niskich górach i rzadko dobijał do końca. Może zależy to od miękkości spręzyny zastosowanej w danym egzemplarzu i nie poinformowaniu klienta w specyfikacji jaki typ sprężyny posiada, stąd takie generalne stwierdzenie, że miękki. No chyba że wypowiadane przez osobę dużo cięższą ode mnie (81kg). Ja planuję wycisnąć jeszcze soki z niego w tym roku a w przyszłym przerzucić się na Rock Shock'a. Co do hamulców to mam tarczówki mechaniczne Shimano BR-M375 i powiem szczerze, że dają radę. Po 2 tyś km powoli kończą mi się klocki w przednim i fakt spada skuteczność, ale to normalne. Czas no nowe. Edytowane 12 Lipca 2014 przez yakuza79 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziemko Napisano 12 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2014 (edytowane) Powiedzcie mi proszę jeszcze odnośnie tego amortyzatora SR Suntour XCT MLO 29", 100mm. DOstałem info że jest on bardzo miękki i strasznie się ugina. Prawda to? Jest to najtańszy model Suntour'a do XC (skrót MLO oznacza że posiada on mechaniczną blokadę skoku). Medium ściskalnym jest sprężyna stalowa a więc twardość zależy od tego jaka została zastosowana. Może on być miękki ale może być i bardzo twardy. Z tego co jednak zauważyłem to w większości przypadków montowana jest sprężyna o średniej twardości (oznaczona jest jako M). Przy Twoich 85kg faktycznie może on być nieco za miękki (niestety nie mam nawet 80kg więc nie mogę potwierdzić). Zwłaszcza w gorące dni. Jeśli ta prognoza się sprawdzi to będziesz musiał wymienić sprężynę na twardszą. Edytowane 12 Lipca 2014 przez Ziemko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sztyki Napisano 12 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2014 Koszt wymiany takiej sprężyny ile może wynieść?Widać że ogarnięte z Was chłopaki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziemko Napisano 12 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2014 SR Suntour nie sprzedaje części do do swoich produktów tak se ale... Eurobike.pl czyli dystrybutor Suntour'a jest otwarty na współpracę. Zawsze możne posłać mail z prośbą/zapytaniem o wymagane części i pomogą. Widać że ogarnięte z Was chłopaki Ja po prostu dużo gadam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sztyki Napisano 12 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2014 Git malina. Czyli w sumie już wszystko wiem co chciałem wiedzieć. Na ten moment wybór padł na tego Cube'a co podawałem. W razie potrzeby i możliwości finansowych będę go rozbudowywał. Póki co zostanę przy V-kach. Za wszelkie porady serdecznie dziękuję. Tematu proszę póki co nie zamykać, będę w nim dopisywał czy rzeczywiście dostałem to czego chcę czy polecono mi alternatywy i wtedy znowu Was trochę pomęczę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sztyki Napisano 14 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2014 Dostałem informację, że w Kielcach mają tego Cube'a Aim Pro 29 2013. Wiecie może jakie są różnice pomiędzy modelem z zeszłego roku a tegorocznym? Na internetach niestety nie mogę nic znaleźć :E Ewentualnie też zeszłoroczny model Aim Disc za 2000 zł mają, ale pytanie czy 2000 zł to nie za dużo jak na zeszły rok. Pomożecie po raz kolejny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziemko Napisano 14 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2014 Dostałem informację, że w Kielcach mają tego Cube'a Aim Pro 29 2013. Ale wersja Pro z 2013r? Porównując zeszłorocznego AIM'a z wersją PRO 20214 różnicę widzę jedynie w cenie. AIM PRO jest tańszy a ma te same graty. Co się tyczy AIM'a disc to sam sobie odpowiesz na pytanie odpowiadając czy ci te tarcze potrzebne. Sam rabat jest bardzo korzystny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sztyki Napisano 14 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2014 (edytowane) Co się tyczy AIM'a disc to sam sobie odpowiesz na pytanie odpowiadając czy ci te tarcze potrzebne. Sam rabat jest bardzo korzystny. Tak jak mi Pan ze sklepu odpisał to zeszłoroczny model nazywa się AIM V-brake 2013. AIM PRO 2014 widziałem na internecie za 1749 zł. Tutaj mi Pan proponuje 1700 zł za model zeszłoroczny. Spróbuję ewentualnie jeszcze coś wytargować, bo przecież to tylko 50 zł różnicy względem tegorocznego modelu. Zapytam się również go czy jest w razie czego możliwość wymiany z dopłatą na tego AIM Disc, jak już sprawdzę czy tak jak mówisz rzeczywiście tarcze będą mi potrzebne. Edytowane 14 Lipca 2014 przez Sztyki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziemko Napisano 14 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2014 Nigdzie nie napisałem że będą ci potrzebne. Napisałem że powinieneś się nad tym aspektem zastanowić. AIM na V-kach nie różni się od AIM'a Pro 2014 praktycznie niczym. W każdym razie nie widzę czegokolwiek za co warto dokładać do droższego modelu tylko dlatego że ma napis PRO na ramie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sztyki Napisano 14 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2014 Nie no jasne jeżeli niczym nie różni się to oczywiście jestem tego samego zdania chodzi tylko żeby jeszcze zbić trochę cenę i ewentualnie kupić jakieś akcesoria jak kask którego na maratony będę tak czy tak potrzebował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
herosa Napisano 14 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2014 Akcesoriów do roweru mam w........, a kasku nie W tym roku na żaden maraton się nie wybieram, muszę kupić na następny rok BTW, skoro rower już wybrany, życzę przyjemnej jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi