bercov Napisano 6 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2014 Witam! Mam zamiar wymienić amortyzator w swoim Unibike'u (Viper, rama 23') z SR Suntour NVX na któryś z modeli NRX. Jednak tutaj pojawia się problem, bo zupełnie nie wiem na który model i rocznik się zdecydować. Ogólnie dostępne są modele od 2011 r., a porównanie suchej specyfikacji nic mi nie mówi. Poza tym w różnych miejscach podawane są różne informacje, również te dotyczące np wagi poszczególnych modeli: Najbardziej jestem zdecydowane na któryś z modeli z 2014 r.: NRX D RL 2014 http://www.srsuntour-cycling.com/in/ID/bike/forks/NRX-D-RL-700C-AIR-3885.html NRX E RL 2014 http://www.srsuntour-cycling.com/in/ID/bike/forks/NRX-E-RL-R-lite-700C-3879.html NRX E RL-R Lite http://www.srsuntour-cycling.com/in/ID/bike/forks/NRX-E-RL-R-lite-700C-3879.html Czy dobrze myślę, że różnica między tymi modelami to tylko waga wynikająca z użycia lżejszych materiałów w wersjach E RL i E RL-R Lite? Poniżej z kolei zrobiłem sobie porównanie modeli z różnych lat: http://katalog.bikeboard.pl/porownaj,amortyzatory-przednie,4013%3B4009%3B8362%3B11953%3B11952 i dla przykładu, czy model NRX E RL z 2011 r. jakoś znacząco różni się od tego z 2014 r.? Bo z tego porównania wynika, że np jest znacznie lżejszy 1680g vs 1910g, model z 2014 posiada regulację tłumienia ICE? Czy taka regulacja to coś ważnego, warto dopłacić za to 400zł? Chociaż pewnie to też nowsza konstrukcja. Pytanie czy na tyle lepsza? Najbardziej skłaniam się do kupna modelu NRX D RL z 2014 r., który jest do kupienia za 650 zł, tutaj (wersja z 2013 r. kosztuje 100 zł mniej, ale to akurat jestem w stanie przełknąć): http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory-przednie/nrx/_amortyzator-suntour-nrx-drl-air-piwoty-2014/187 Podsumowując chciałem się Was poradzić, który z powyższych modeli byłby najlepszy w tej cenie ok 600-800 zł? Może np warto dorzucić do modelu E RL-R 2014 250 zł i zyskać 350 gram... no właśnie i coś jeszcze? ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dasaj Napisano 8 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2014 Model lite ma dodatkowo regulację tłumienia, a co za tym idzie inny model tłumika. Sam niedawno wybierałem NRXa i to jest koszmar, w cholerę modeli i na dodatek różnice między rocznikami. Teraz szukam dokumentacji jak zmienić skok na 75mm, ale na razie nie znalazłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lenon77 Napisano 13 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2014 Witam, mam podobny dylemat z tym, że biorę jeszcze pod uwagę serię NCX. Niby seria NRX jest lepsza, ale nie mogę znaleźć informacji czy te amortyzatory z 2014 roku mają otwór do montażu błotnika. Jest tu jakiś użytkownik takiego amortyzatora mogący napisać coś na ten temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 13 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2014 W NRX-ach w porównaniu do NCX-a to takich standardowych mocowań nie ma. Są tam pośrodku otwory gwintowane co służą do specjalnego uchwytu błotników. Te standardowe mocowanie występuję w modelach NCX, NEX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lenon77 Napisano 15 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 Ok dzięki za odpowiedź. W takim razie zostaje mi NCX i tu mam kolejne pytanie. Czym różnią się NCX-E od NCX-D Air? O ile dobrze wyczytałem na stronie Suntoura to E ma komorę powietrzną a D-Air kartridż powietrzny, ale jakie to ma przełożenie na pracę amortyzatora i jak one wypadają wagowo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 E ma komorę powietrzną bo te rury goleniowe ma anodowane czyli takie złotawe i tłok pracuje bezpośrednio w środku na tej rurze, zaś w wersji D to jest dodatkowo rurka ze szpilką, tłokiem i u góry z korkiem przykręcym do korony. rurka ta jest włożona do lewej strony amorka. (znaczy to że tłoczek pracuje po tej rurce włożonej do środka tej rury goleniowej a nie bezpośrednio na rurze goleniowej tak jak w wersji E. Wersja D ma rury goleniowe pokryte chyba chromem co po czasie lubi rdzewieć w miejscu pod uszczelką przeciwkurzową. Chcąc wybierać to ja bardziej już wybrał bym z wersji E Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mam16v Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 (edytowane) nrx d -stalowe golenie górne-sprężyna stalowanrx e(2011r.)aluminiowe golenie górne,sprężyna stalowanrx e 2014t. alu golenie ,sprężyna powietrznanrx s 2011r. =nrx e 2014r.( z tym że tylko nrx s miewały regulacje powrotu-pokrętło w prawej goleni u dołu)z wagą jest tak że producen pisze co mu klawiatura pod palce podanajlżejszy nrx S z regulacją odbicia+manetka waży 1850gr.(wiem bo mmam taki)nrx e 2011 ok.2kgpo rozmowie ze znajomym serwisantem wynika że im swieższy amorek tym ma wieksze luzy na goleni fabrycznekonkluzja trzeba szukać nrx w wersji E ze sprężyną stal lub powietrze(sprężyna {używałem} najlepiej sprawdzi się od 85-90kg wagi użytkownikana koniec mała reklama-mam na sprzedaż NRX E (model 2011r.)sprężyna stalowa-blokada z korony kolor czarny mat pod tarcze(stan 100km)czyli nowy-info priv sorki za tekst w kupie ale coś forumowy edytor niedomaga i usuwa spacjea i ecycja pózniejsza jest niemozliwa nrx d -stalowe golenie górne-sprężyna stalowa nrx e(2011r.)aluminiowe golenie górne,sprężyna stalowa nrx e 2014t. alu golenie ,sprężyna powietrzna nrx s 2011r. =nrx e 2014r.( z tym że tylko nrx s miewały regulacje powrotu-pokrętło w prawej goleni u dołu) z wagą jest tak że producen pisze co mu klawiatura pod palce poda najlżejszy nrx S z regulacją odbicia+manetka waży 1850gr.(wiem bo mmam taki) nrx e 2011 ok.2kg po rozmowie ze znajomym serwisantem wynika że im swieższy amorek tym ma wieksze luzy na goleni fabryczne konkluzja trzeba szukać nrx w wersji E ze sprężyną stal lub powietrze(sprężyna {używałem} najlepiej sprawdzi się od 85-90kg wagi użytkownika na koniec mała reklama-mam na sprzedaż NRX E (model 2011r.)sprężyna stalowa-blokada z korony kolor czarny mat pod tarcze(stan 100km)czyli nowy-info priv Edytowane 17 Lipca 2014 przez mam16v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.