Blindman Napisano 6 Lipca 2014 Napisano 6 Lipca 2014 Witam. Rower zakupiłem w tamtym roku(Ghost SE 1200). Przejechałem nim jakoś 400-700km(w większości drogi i ścieżki, ale także trochę po lasach i błotach). Planuję niedługo zacząć nim więcej jeździć. Problem polega na tym, że w żaden sposób go nie konserwowałem od nowości. Zapewne po tej ilości kilometrów porobiło się trochę problemów. Nie jestem zbytnio obeznany w sprzęcie rowerowym, a tym bardziej w jego konserwacji i serwisie, więc nie wiem nawet co należy zrobić, żeby wyszukać sobie na forum jak to zrobić. Prosiłbym o listę czynności którą powinienem teraz wykonać oraz co powinienem robić okresowo z rowerem. Pozdrawiam.
Ziemko Napisano 6 Lipca 2014 Napisano 6 Lipca 2014 Rower nie był wykorzystywany za intensywnie ani nawet nie pokonał wybitnego dystansu więc serwis piast, czy amortyzatora bym sobie jeszcze odpuścił. Natomiast warto by sprawdzić i ewentualnie wyregulować przerzutki no i oczywiście wyczyścić i nasmarować łańcuch. Najlepiej szejkując go w benzynie ekstrakcyjnej lub jakimś odtłuszczaczu (np płyn do mycia silników). Można też starą szczoteczką do zębów jeśli nie chcesz ściągać łańcucha.
Blindman Napisano 6 Lipca 2014 Autor Napisano 6 Lipca 2014 Dobrze rozumiem, że najlepszą opcją byłoby: 1. Rozkuć łańcuch. 2. Przeczyścić go. 3. Zamontować spinkę na łańcuchu. 4. Nasmarować nałożony łańcuch. Ale wyczyszczenie łańcucha bez zdejmowania i nasmarowanie go też ujdzie? Regulacją przerzutek zająć się po łańcuchu?
Ziemko Napisano 6 Lipca 2014 Napisano 6 Lipca 2014 Dobrze myślisz. Spinka pozwoli na późniejsze powtórzenie akcji. Jeśli nie chcesz rozpinać bo np nie ma tyle syfu to oczywiści nie musisz. Wystarczy szorowanie za pomocą starej szczoteczki do zębów (ale załóż lepiej rękawiczki można się nieźle usyfić). Regulacją oczywiście najlepiej zająć się na samym końcu.
turysta Napisano 6 Lipca 2014 Napisano 6 Lipca 2014 Sprawdź również wszystkie śrubki: mostek, sztyca, hamulce, suport. Przy nowych rowerach często trzeba dociągnąć przy pierwszym przeglądzie.
Blindman Napisano 6 Lipca 2014 Autor Napisano 6 Lipca 2014 Dzięki za pomoc. Co powiecie na np. taki zakup(jeśli się nie mylę, to posiadam kasetę 8 rzędową): Olej Cross Country FINISH LINE 120ml - http://www.centrumrowerowe.pl/narzedzia-i-smary/oleje-i-smary-rowerowe/p,olej-cross-country-butelka-120ml-finish-line,46903.html#75514061 Skuwacz - http://www.centrumrowerowe.pl/narzedzia-i-smary/narzedzia-rowerowe/do-lancucha/p,skuwacz-do-lancucha-mighty,183632.html Spinka SRAM 8 rzędowa - http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/lancuchy-kasety-wolnobiegi/spinki-ogniwa/p,spinka-powerlink-srebrna-8-rz-sram,42122.html#75520822 Możliwe, że gdzie indziej znajdę taniej, ale poszukam już jutro.
Ziemko Napisano 6 Lipca 2014 Napisano 6 Lipca 2014 Typy są całkiem okej. Co do ceny to najpierw popatrz w sklepie stacjonarnym i dobrze skalkuluj bo może się okazać że mają taniej za to na bank nie musisz płacić za przesyłkę.
Blindman Napisano 7 Lipca 2014 Autor Napisano 7 Lipca 2014 Planuję wybrać się do okolicznego sklepu rowerowego. Niestety ma on dosyć mały wybór olejów. Warto kupić któryś z tych 2 marki Expand Chain(różne opinie czytałem): - Olej do łańcucha ANTISTATIC OIL EXTRA DRY(żółty) - Olej do łańcucha WATERPROOF OIL /na mokre warunki/(niebieski)? Spinka KMC Z-51 będzie ok? Co powiecie o spinkach za 1zł, 2zł?
Ziemko Napisano 7 Lipca 2014 Napisano 7 Lipca 2014 To jest jakiś olej wazelinowy jak mniemam. 30 minut - dość długi czas penetracji więc nieco szybciej niż płynne woski. Warstwa powinna długo wytrzymać ale na dzień dzisiejszy nie mogę nic na ten temat powiedzieć bo zwyczajnie nie stosowałem tego produktu. Ogólnie go używam oleju do pilarek łańcuchowych Spinka KMC wydaje się okej ale też nie miałem okazji używać. PS. Z racji długiego wchłaniania radziłbym zastosować się do zaleceń producenta bo po szejku w benzynie ekstrakcyjnej łańcuch jest suchy jak pieprz a co za tym idzie będzie pracował bez smarowania. Oczywiście wybrałbym wersję na mokre warunki.
Blindman Napisano 7 Lipca 2014 Autor Napisano 7 Lipca 2014 Nie za bardzo zrozumiałem - do jakich zaleceń producenta? Żeby używać preparat EX-CHAIN WASHER, bo po benzynie łańcuch będzie za suchy na ten olej?
Ziemko Napisano 7 Lipca 2014 Napisano 7 Lipca 2014 Nie na ten olej, tylko na każdy. Im większa lepkość oleju tym więcej zajmuje mu penetracja łańcucha (za to powłoka jest trwalsza). Nie wiem jak Ty ale ja się doczytałem że ten olej potrzebuje 30minut (wspomniane przeze mnie płynne woski ponad godzinę). Benzyna ekstrakcyjne wysusza łańcuch a więc jeśli nie dasz czasu temu olejowi to będzie on nasmarowany tylko z zewnątrz a w środku będzie pracował na sucho.
kreation Napisano 8 Lipca 2014 Napisano 8 Lipca 2014 Osobiście chyba bym nie kupił spinki z KMC, bo na forum pisze się, że ich łańcuchy mocno się wyciągają więc raczej wybrałbym SRAM albo bardzo polecanego tutaj Connexa. Jeśli wybierzesz spinkę SRAM to warto najpierw poczytać jak się ją otwiera bo napsuła mi spooro nerwów Co do serwisowania to się trochę podepnę pod temat, bo sam mam już rower który przejechał około 4000km i przyznam szczerze że oprócz dbania o smarowanie łańcucha i trochę czyszczenie go maszynką nie robiłem raczej przy nim nic, no może poza smarowaniem linek w pancerzach. Ostatnio ze względu na to że wymieniałem kasetę wyczyściłem też tylną piastę, chciałem też przeserwisować bębenek jednak za nic nie potrafiłem go odkręcić i dałem sobie spokój. Aktualnie wszystko działa, jednak czy po takim przebiegu nie powinienem rozebrać przedniej piasty również, co z suportem, rozebrać przeczyścić? Warto przeserwisować też amortyzator? Jeszcze działa ale może już nie tak skutecznie, chociaż muszę przyznać że zbyt wiele w terenie nie jeździłem, bardziej po szosach.
Ziemko Napisano 8 Lipca 2014 Napisano 8 Lipca 2014 Co do rozpięcie spinki SRAM'a czy tej KMC to wygląda to tak jak nie tym filmiku
Blindman Napisano 9 Lipca 2014 Autor Napisano 9 Lipca 2014 Zrobiłem szejka w benzynie. Łańcuch wygląda o wiele lepiej i znacznie luźniej chodzi, ale przy poruszaniu wydaje cichy dźwięk. Brzmi to trochę jakby był w nim piasek. Zrobić szejka jeszcze raz, czy ten dźwięk może być spowodowany po prostu wysuszeniem łańcucha?
Ziemko Napisano 9 Lipca 2014 Napisano 9 Lipca 2014 Prawdopodonie jest to piach. Zrób jeszcze 1-2 szejki. Dopiero wtedy porządnie narządnie nasmaruj.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.