rowerowykolo Napisano 5 Lipca 2014 Napisano 5 Lipca 2014 Witam, Nie należę do zawodowych wyjadaczy, jeżdżę raczej rekreacyjnie, ale często jeżdżę szybko i na maxa. Mój rower to Giant Terrago Disc model z 2010. Przymierzam się do zakupu nowych opon, bo na tych, które aktualnie mam bierznik występuje sporadycznie, więc taka jazda nie jest bezpieczna. Dotąd jeżdziłem na oponach Kenda Kinetics 26 x 2.10 54-559 (są to chyba opony kierunkowe, bo jest strzałeczka z kierunkiem jazdy). Szukam opon do jazdy głównie po twardych nawierzchniach (asfalt, zbita ziemia, żwir). Znacznie rzadziej jest to sypki piach bądź błoto, ale też się zdarza. Opona powinna mieć jak najlepszą przyczepność oraz być dobra jakościowo. Czytałem coś tam o Kenda Karma, jakichś continentalach i schwalbe, jednak totalnie nie znam się na sprzęcie rowerowym, więc proszę was o poradę, co najlepiej zakupić.
Mod Team sznib Napisano 5 Lipca 2014 Mod Team Napisano 5 Lipca 2014 Geax Saguaro. O Continentalach zapomnij jak ma być jakość.
robertrobert1 Napisano 5 Lipca 2014 Napisano 5 Lipca 2014 A konkretnie do jakich Continentalach masz zastrzeżenia?
Mod Team sznib Napisano 5 Lipca 2014 Mod Team Napisano 5 Lipca 2014 Wszystkie z nowszych serii jak leci, budżetówki. Ścianki jak z papieru, bardzo łatwo się przecierają, oplot wyłazi. miałem Race Kingi, po sezonie bieżnika dużo, a ścianki już lekko przetarte, znajomy w Rubber Queenach przetarcie po 500km. Podobno te lepsze modele, robione w Niemczech są dobre jakościowo, ale i stosownie droższe. W starszych Conti tego problemu nie było, do tej pory mam parę Gravitek i wszystko z nimi ok.
beskid Napisano 5 Lipca 2014 Napisano 5 Lipca 2014 No błagam ale tylko do takich argumentów nie RK. Nie bez powodu ta oponka z boku to po prostu szmata. Coś za coś a akurat ta sprawa nic z jakością wspólnego nie ma. Zła jakość to szybkie spękania, nie równe toczenie czy problemy z wykonaniem w okolicach stopki.
robertrobert1 Napisano 5 Lipca 2014 Napisano 5 Lipca 2014 A widzisz. Tak to już bywa, że tanie wyroby są zawsze do niczego. Ja mam oponkę Continental a i bardzo sobie chwalę ale jest bardzo wysoki model. Mówię o modelu Travelcontakt.
rowerowykolo Napisano 5 Lipca 2014 Autor Napisano 5 Lipca 2014 Dzięki za wypowiedzi. Te geax saguaro wydają się być ok, bo na różne nawierzchnie. Tylko mam takie pytanie, bo widzę, że są 2 wersje tych oponek - drutowe i kevlarowe. Jeśli chodzi o drutowe, to sporo ważą, bo aż 790g, a kevlarowe są dosyć drogie. Jakie są +/- drut vs kevlar? I na przykład takie kendy karmy są kevlarowe w cenie drutowych geax saguaro. Dodam, jeśli to ma w czymś pomóc, że po górach jeżdżę.
beskid Napisano 5 Lipca 2014 Napisano 5 Lipca 2014 Jak masz patrzyć na cyferki to nie kupuj opon Geax'a. Polityka tej firmy idzie raczej w drugą stronę czyli wytrzymałość. Co do kevlaru to tutaj idzie o mniejszą wagę, zginanie i składanie. innymi słowy włókna kevlarowe zastępują drut w typowej oponie.
rowerowykolo Napisano 5 Lipca 2014 Autor Napisano 5 Lipca 2014 Cyferki jakoś bardzo ważne dla mnie nie są, bo i sam rower za lekki nie jest, ale coś tam wyczytałem, że czym lżejsze opony tym lepsze przyśpieszenie itd Doczytałem też o oponach zwijanych (kevlarowych) i raczej na takie się zdecyduję. Te geax saguaro zwijane znalazłem po 109zł od sztuki i waga 550g - znacznie lepiej niż na drutach. Macie jeszcze jakieś typy, które można by brać pod uwagę? Czym te geax'y wyróżniają się w porównaniu do na przykład kendy karma 60tpi?
GhOsTwrc Napisano 6 Lipca 2014 Napisano 6 Lipca 2014 Na tym forum są setki opini dlaczego SaguARO a nie inny smieć . Wystraczy poczytać i poszukać. W skróce : wytrzymalosc , szybkosc komfort niezawdonosc
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.