Skocz do zawartości

[opony] Wybór opon 26" (przyczepność, jakość)

rowerowykolo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Nie należę do zawodowych wyjadaczy, jeżdżę raczej rekreacyjnie, ale często jeżdżę szybko i na maxa. Mój rower to Giant Terrago Disc model z 2010. Przymierzam się do zakupu nowych opon, bo na tych, które aktualnie mam bierznik występuje sporadycznie, więc taka jazda nie jest bezpieczna. Dotąd jeżdziłem na oponach Kenda Kinetics 26 x 2.10 54-559 (są to chyba opony kierunkowe, bo jest strzałeczka z kierunkiem jazdy).

Szukam opon do jazdy głównie po twardych nawierzchniach (asfalt, zbita ziemia, żwir). Znacznie rzadziej jest to sypki piach bądź błoto, ale też się zdarza. Opona powinna mieć jak najlepszą przyczepność oraz być dobra jakościowo. Czytałem coś tam o Kenda Karma, jakichś continentalach i schwalbe, jednak totalnie nie znam się na sprzęcie rowerowym, więc proszę was o poradę, co najlepiej zakupić.

• Mod Team
Napisano

Wszystkie z nowszych serii jak leci, budżetówki. Ścianki jak z papieru, bardzo łatwo się przecierają, oplot wyłazi. miałem Race Kingi, po sezonie bieżnika dużo, a ścianki już lekko przetarte, znajomy w Rubber Queenach przetarcie po 500km. Podobno te lepsze modele, robione w Niemczech są dobre jakościowo, ale i stosownie droższe. W starszych Conti tego problemu nie było, do tej pory mam parę Gravitek i wszystko z nimi ok.

Napisano

No błagam ale tylko do takich argumentów nie RK. Nie bez powodu ta oponka z boku to po prostu szmata. Coś za coś a akurat ta sprawa nic z jakością wspólnego nie ma. Zła jakość to szybkie spękania, nie równe toczenie czy problemy z wykonaniem w okolicach stopki.

Napisano

Dzięki za wypowiedzi.

Te geax saguaro wydają się być ok, bo na różne nawierzchnie. Tylko mam takie pytanie, bo widzę, że są 2 wersje tych oponek - drutowe i kevlarowe. Jeśli chodzi o drutowe, to sporo ważą, bo aż 790g, a kevlarowe są dosyć drogie. Jakie są +/- drut vs kevlar?