Skocz do zawartości

[dętka] Za często "dziurawa" dętka


piotr88010

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siemanko
Mam problem, a mianowicie za często "puszcza" mi dętka. Wczoraj zdarzył się już trzeci raz od maja i to mnie zaniepokoiło. Ważę około 90kg, koła na maksa nie pompuję, od czasu do czasu przejadę po jakimś piasku ale to bardzo powoli, częściej jeżdżę chodnikami/ścieżkami. Wszelkie szkło co jest na ziemi omijam. Oponka nie jest zbyt "łysa". 
Co może być powodem przebijania się dętki?
Pozdrawiam

Napisano

Możliwych powodów jest multum. Żeby trochę zawęzić grono poszukiwań, jak wyglądają uszkodzenia i po której stronie dętki się znajdują (od strony obręczy czy opony)?

 

Niezależnie od tego, wypada sprawdzić wnętrze koła: czy w oponie nie pozostały jakieś resztki z wcześniejszych uszkodzeń, czy taśma na obręczy nie jest uszkodzona lub przesunięta i czy sama obręcz nie ma zadziorów.

Napisano

Jaka to opona?
Ja miałem średnio 4-5 kapcie miesięcznie na Continentalach RaceKing 2.2

Tak jak napisał to robertrobert1, 99% przypadków to mikroszkiełka i mikrokamyczki.

Po zmianie gum na Geax Saguaro 2.2 zapomniałem jak się zmienia dętkę :)

 

Napisano

ja mam szosówki także nie bardzo mi pasują te "Geax Saguaro 2.2"..... Na opaskę mnie niestety nie stać. Także zobaczę co z tą felgą...

Napisano

 

 

Na opaskę mnie niestety nie stać.

Jak to nie stać?

A na dętki nowe lub łatki i klej stać?

Opaska to podstawa, przyczyną mogą być tez kiepskie opony - podaj na jakich jeździsz.

Napisano

Wydaje mi się, że o dwóch różnych opaskach tu mowa.

Jedna jest pomiędzy dętką, a obręczą - i kosztuje grosze, a wiele osób zastępuje ją srebrną taśmą lub wręcz taśmą izolacyjną.

Druga to pewnie wkładka przeciwprzebiciowa i ta rzeczywiście może swoje kosztować.

 

Zanim cokolwiek kupisz, mógłbyś jednak napisać, w jaki sposób uszkadzają się te dętki.

Napisano

 

 

a na dętki tak, stać bo kosztują 10/20zł, a opaska 70zł.

A to chyba inna opaska - my mówimy o takich http://allegro.pl/opaska-schwalbe-hp-kolo-28-18-622mm-szosa-i4367868698.html za 5-8 zł.

 


 

 

VeeRubber MADE IN THAILAND

A co do tej opony, to o ile się nie mylę, kolega szosowiec miał takie na zimówce i łapał czasami 3 gumy dziennie.

Powodem jak się potem okazało były powbijane w oponę drobinki piasku, które przy dobiciu na jakiejś przeszkodzie, dziurach dziurawiły dętki.

Napisano

Elektryczna taśma izolacyjna dostępna w każdym budowlanym sklepie jest znacznie tańsza, bo to koszt do 5 zł, a dętkę się łatkami naprawia, koszt tańszych łatek w supermarkecie około 5 PLN.

Napisano

Na tych oponkach śmigam już 4 sezon, nie jeżdżę brawurowo (hamowanie z piskiem itp.). Bieżnik widoczny, z tyłu w niektórych miejscach zaczyna "zanikać" ale w bardzo małym stopniu.
co do łatek - nie mam z nimi dobrych wspomnień, trzymam się od nich z daleka.

Napisano

Może coś źle zrobiłeś i Ci nie wyszło z łatką.

U mnie łatki się sprawdzają, a ostatnio w kole od roweru szosowego zostałem zmuszony naprawić dętkę. To już druga naprawa i wszystko jest w porządku przy 8,5 bar, to chyba dużo.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...