Skocz do zawartości

[Oświetlenie] Lampka przednia na dynamo


Fenthin

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Dostałem bojowe zadanie - wymiana słabo świecącej lampki w rowerze z dynamem (piasta Shimano DH-3N20). Aktualnie w rowerze zamontowany jest taki świetlik i nie spełnia oczekiwań: http://www.fahrradgigant.de/image-o/Pegasus-Avanti-Sp-He26--Bana7N-sw-2012-Pegasus-Dirt-Jugend-20-26----Beleuchtung__405499-05.jpg

Wygląda na to, że to ten produkt: http://www.fahrradgigant.de/Fahrradersatzteile/Beleuchtung/Scheinwerfer/Scheinwerfer-fuer-Seitenlaeufer/Top-Halogenscheinwerfer-sw-10Lux::28563.html Chociaż kto wie, co tam w środku siedzi. Cena niska, widziałem te lampki pod różnymi markami, z różnymi wartościami lux, więc nie zdziwiłbym się, że to chińszczyzna z nalepką jak leci.

 

Pytania brzmią następująco - ile trzeba wydać, w ekonomicznej wersji, by odczuć różnicę i przede wszystkim na jakie modele zwrócić uwagę?

 

Nie znam rynku oświetlenia zasilanego z dynama, więc z góry dziękuję za wszelką pomoc.

 

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej http://www.rowerystylowe.pl/p-3093/busch-amp-muller-lumotec-lyt-n-plus ?

Ciut taniej i jaśniej, odpada przepalająca się żarówka.

 

Od b&m polecam modele oznaczone N Plus lub RN Plus. N oznacza wyłącznik, R doświetlenie przed kołem (ale ogólnie ciemniej), Plus to podtrzymanie na postoju.

 

Tak czy inaczej zabawa zaczyna się od 200zł

http://www.rowerystylowe.pl/p-4609/lampka-busch-amp-muller-lumotec-iq2-eyck-n-plus

http://allegro.pl/roxim-d6-premium-lampka-rowerowa-na-pradnice-70lux-i4335809928.html

http://www.rowerystylowe.pl/p-5548/przednia-lampka-rowerowa-philips-saferide-60-lux-dynamo (na allegro za 160zł jest wersja 40lux, a 60 za 250zł)

http://www.rowerystylowe.pl/p-3690/busch-amp-muller-lumotec-iq2-luxos-b-70-lux (najlepiej zapytać w zaprzyjaźnionym sklepie za ile są wstanie ściągnąć, mi wersję U udało się za 570zł dostać, B może uda się za 350 wyrwać)

 

Warto zwrócić uwagę na rozkład światła. Tańsze przeważnie oświetlają mniejszą powierzchnię i jak ustawi się lampę, żeby widzieć odblaski innych, to przed samym kołem jest ciemno. Jeżeli ktoś jeździ wolniej to można próbować skierować lampę bardziej w dół, ale można łatwo przesadzić (szybko zmniejsza się zasięg światła, a rośnie jasność dając efekt samo oślepienia).

B&M z literką R są ciemniejsze, ale doświetlają obszar przed kołem. Luxos to kosmos bliski ideału.

Polecam pooglądać: http://www.peterwhitecycles.com/headlights.asp

 

Prywata: jak możesz poczekać z miesiąc (wyjeżdżam na urlop), to miałbym na zbyciu b&m Lumotec IQ Cyo N Plus za 150zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@szybkilopez Zakup oświetlenia bateryjnego, gdy w rowerze znajduje się sprawne dynamo nie ma sensu. Lampka jest przykręcona na stałe, nie trzeba pamiętać o ładowaniu, nie rozładuje się, wszystko bezobsługowe.

 

Dzięki wszystkim za podpowiedzi. W międzyczasie znalazłem: http://www.baslerbikes.de/index.php/baslerbikes-2-Scheinwerfervergleich-2013-november.html i trochę mi to rozjaśniło sytuację. Cyferki cyferkami, luksy i tak dalej, ale przynajmniej można te lampki jakoś ze sobą porównywać. W kontekście oświetlenia, które ma pozwolić dotoczyć się po zmroku do domu nie potrzeba działa fotonowego, szczególnie że te swoje kosztują, więc w tym momencie zastanawiam się nad AXA Echo 30/Pico 30 lub B&M Lumotec Lyt N. Podtrzymanie światła nie jest potrzebne, pierwsze są zdecydowanie tańsze, więc pewnie na którejś z nich stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wartość lukxów kompletnie nic nie mówi op tym jak mocna jest lampka. Możesz mieć bardzo wąski kąt świecenia i ze 100luksów. Super jasno ale nic nie oświetla. Wartość luksów bez informacji o rozkładzie światła jest bezużyteczna.

 

Problem z lampkami na prądnicę jest taki, że są one cholernie drogie a światła dają bardzo mało w porównaniu do o połowę tańszej alternatywy na akumulatory. Albo trzeba zrobić porządną lampkę samodzielnie albo kupić na akumulatory. I nic nie zmieni faktu, że padnica będzie się marnowała. Lepiej niech się marnuje niż na siłę męczyć się z kiepską i drogą lampką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wartość lukxów kompletnie nic nie mówi op tym jak mocna jest lampka. Możesz mieć bardzo wąski kąt świecenia i ze 100luksów. Super jasno ale nic nie oświetla. Wartość luksów bez informacji o rozkładzie światła jest bezużyteczna.

 

Mówimy o lampkach na dynamo - 95% zgodna ze StVZO, proponowane to BUMM, Philips, Trelock  - możemy porównywać się w luxach...

 

BUMM Ixon IQ - 40 lux

busch_muller_ixon_iq_40_lux_high.jpg

 

Mactronic Noise 300: (tak dla porównania)

mactronic_noise_300_high.jpg

 

Philips Saferide 80 - 80 lux :)

philips_saferide_80_lux_high.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze byłbym za tym, żeby wrzucając zdjęcia, podać parametry aparatu: ISO, przysłona, czas naświetlania lub po prostu wartość EV (nie wartość jej korekcji). Często parametry te idzie odczytać bezpośrednio z EXIFa ale niestety jeszcze częściej forumowe konwertery je wycinają. A po co - łatwiej mi wtedy porównać ilość światła do znanych mi latarek - aparat foto ma praktycznie każdy a luksomierz niekoniecznie ;)

Optymalne parametry to okolice: ISO 400, F/3.5 1s lub ISO 200 F/3.5 2s ale każdy może nieco inaczej to odbierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe a zgadnij kto pierwszy podał te "ISO 200 F/3.5 2s" :sorcerer: Tylko do tego jest jeszcze zastrzeżenie do manualnego balansu bieli, no i te ustawienia nadają się tylko do zdjęć na zewnątrz. U mnie na stronie masz xxx (nawet nie wiem ile) lampek / czołówek tak obfotografowanych w tym samym miejscu.

 

:icon_arrow: :icon_arrow: Porównywarka lampek rowerowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...