Skocz do zawartości

[Opony]Szybka i przyczepna - co polecacie?


n3sc

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Mam kilka pytań. Posiadam rower giant revel29er.

Przyszedł czas na wymiane opon,  standardowe jak dla mnie są dość dziwne do jazdy 2.1 szerokość. Zależy mi również na cenie by były w miare tanie, komplet za ok 120zł

1. Jakie będą najlepsze opony do jazdy(teren: często asfalt, ścieżki w lesie). obręcze to giant cr 70

2. Nie rozumiem kwesti powietrza w kołach. Na oponie mam napisane od 2,7 do 4,5 bara na forum przeczytałem że powietrze maks 2 bary?

  • Mod Team
Napisano

Szybki i przyczepny jest np. Schwalbe Rocket Ron, w tańszej wersji performance na 29cali można go kupić po 75zł sztuka. Model godny polecenia, przy czym droższy o ok 30zł na komplecie niż zakładasz.

1. Niema czegoś takiego jak najlepsza opona, są tylko opony optymalizowane do danych zadań. Szosa+szutry tutaj, jeśli już jesteśmy przy schwalbe to lepsze byłoby coś pokroju Racing Ralpha albo Geax Aka, RaRa jest szybszy od RoRo ale jak dostanie mokrego to ślizga się na boki jak durny :)

Pewnie znajdzie się jeszcze kilka pozycji które powinny Ci podejść.

2. Na oponie masz zakres pracy opony przewidziany przez producenta. Maximum i minimum. Realnie do jazdy w terenie ciśnienie nie powinno przekraczać 2.0/2,3 bara aby mieć jako taką amortyzację oraz przyczepność. Oczywiście jeśli jesteś ciężki musisz brać na to poprawę żeby nie dobijać opony do felgi co chwila. Za twardo napompowana opona nie amortyzuje, ma o wiele słabszą przyczepność a wrażenie niższych oporów toczenia jest bardzo iluzoryczne.

Napisano

GEAX Aka, Saguaro. Aka jest reklamowana jako szybka na każdy teren i pogodę z wyjątkiem deszczu. Ale jeszcze nie znalazłem opony która radziła by sobie lepiej/gorzej w błocie czy na mokrej trawie. Saguaro jest bardziej pancerna i nie ma podobno ograniczeń co do warunków pogodowych.

Napisano

@n3sc - ja od siebie polecam też Rocket Rona, ale nie wiem, czy na teren jaki opisałeś, nie jest to overkill. Na pewno warto wybrać dwie różne opony na przód i tył (bo spełniają inne zadania)

 

Co do ciśnień w oponach, na forum często się przewija 2.0 bar, bo: 

1) ludzie często jeżdżą bez dętek - wtedy zakresy ciśnień faktycznie spadają

2) jest tu sporo osób zwyczajnie lekkich (no a optymalne ciśnienie zależy od wagi, nie ma się co oszukiwać:) )

3) ludzie 'ustawiają' ten parametr typowo pod jazdę w terenie. 

Niniejszym, pompuj jak uważasz. Ja przy 90kg wagi jeżdżę na czymś pomiędzy 2.7-3,5 bar i jest mi z tym dobrze, niezależnie od teorii. :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...