dawid1110 Napisano 2 Lipca 2014 Napisano 2 Lipca 2014 Witam Mam takie pytanie do znawców rowerów. Z czym moglbym miec problem gdybym mial zakupiona czysta rame i chcialbym z tego zalozyc rower. Bo tak czytam i patrze ze ludzie pisza o lozyskach sterow, o gwiazdkach a jak wyglada prawda. Mozna to wbic w domowych warunkach?
robertrobert1 Napisano 2 Lipca 2014 Napisano 2 Lipca 2014 Wszystko można w domu złożyć ....nawet samolot więc i rower da się. Ja złożyłem w domu 11 rowerów. Jednak potrzebnych jest kilka specjalistycznych narzędzi. Niektóre narzędzia warto kupić a innych nie gdyż będziesz je używać raz na 10 lat. W takich wypadkach zdecydowanie lepiej udać się do serwisu.
mklos1 Napisano 2 Lipca 2014 Napisano 2 Lipca 2014 Gwiazdkę da się wbić bez problemu. Śruba i jedziesz. Trzeba tylko patrzeć czy równo idzie. Kumpel uprawia taką metodę i jak dotąd z sukcesem. Ja osobiście tak nabijałem bieżnię na widelec (co jest już trywialne). Do gwiazdki jednak wolałem nabyć narzędzie - ale jestem ekscentrykiem pod pewnymi względami. Stery też da się nabić, ale tutaj osobiście bym nie ryzykował, bo jest to nieco trudniejsze. Znajdziesz wątek na temat nabijania sterów metodą chałupniczą. Jeżeli nie planujesz regularnie budować rowerów, montaż sterów w serwisie nie powinien kosztować więcej niż 20 PLN. To jedno z tańszych: http://rowertak.pl/pol_pl_Prasa-do-wciskania-misek-sterow-562_1.jpg Mi udało się kupić inne, ale tylko do sterów 1 i 1/8 cala, za nieco ponad 100 PLN.
bukakewarior Napisano 2 Lipca 2014 Napisano 2 Lipca 2014 Oczywiście- jest to możliwe w domowych warunkach- tutaj przykład jak poradziła sobie z tym jedna z forumowiczek: http://www.forumrowerowe.org/blog/244/entry-716-chcia%C5%82abym-podzi%C4%99kowa%C4%87/ Rozumiem, że chcesz składać wszystko od podstaw? Na pewno będzie Ci potrzebny standardowy zestaw kluczy płaskich, zestaw imbusów, klucz do suportu (w zależności od tego jaki wkład wybierzesz). To takie minimum. Jeżeli napotkasz trudności- internet oraz forum służą pomocą.
djwiocha Napisano 2 Lipca 2014 Napisano 2 Lipca 2014 Złożenie roweru w warunkach domowych nie jest raczej niczym skomplikowanym. Wystarczy komplet imbusów, może torxów, do tego młotek i inne podstawowe narzędzia i może parę innych "specjalistycznych" narzędzi takich jak klucz do kasety czy do suporty. Parę narzędzi możesz zrobić sam. Wystarczy trochę pomyślunku. Mówię np. o prasie do sterów. Jeśli nie masz żadnych narzędzi ponad te podstawowe to spokojnie w kwocie 100 złotych się zamieścisz.
dawid1110 Napisano 2 Lipca 2014 Autor Napisano 2 Lipca 2014 no nie takie podstawowe imbusy czy klucze nasadowe i plaskie mam w domu chodzilo mi bardziej o skladanie przodu ( stery, gwiazdka) a mozecie podeslac wlasnie jakies strony gdzie jest fajnie wytlumaczone skladanie przodu?
dawid1110 Napisano 2 Lipca 2014 Autor Napisano 2 Lipca 2014 skuwacz do lancucha nie jest potrzebny mam spinke na lancuchu
realkrzysiek Napisano 2 Lipca 2014 Napisano 2 Lipca 2014 Niby racja, ale jak będziesz musiał go skrócić to będziesz wybijał sworzeń młotkiem i gwoździem? Już lepiej kup skuwacz za kilkanaście złotych. Odnośnie sterów to bez prasy ciężko będzie to zrobić, a polega to wciśnięciu dolnej i górnej miski w ramę. Praska nawet tania jest zbyt droga do użycia jeden raz, więc udaj się do najbliższego sklepu rowerowego. Jak wciąż masz ochotę wciskanie to nie pozostaje Ci nic poza zbudowaniem własnej praski. Długi gwint z marketu, śruby i podkładki, a potem skręcanie. W zależności od tego jaką kupisz ramę, to podobny problem spotkać Cię może z suportem i jak jest pressfit to ta sama procedura, co ze sterami. Jak będą standardowe stery to potrzebny będzie Ci klucz do wkręcania suportu, ale taki klucz, a raczej sama nasadka to nie są duże pieniądze. Wbicie gwiazdki nie jest trudne, choć nie proste, a kupno wbijaka to też nie jakieś duże pieniądze. Śrubą można próbować, ale nie musi to wyjść równo. Mnie się kiedyś krzywo wbiła do aluminiowej rury sterowej i musiałem poprawiać wpijając same końce, ale na szczęście wszystko fajnie wyszło.
dawid1110 Napisano 2 Lipca 2014 Autor Napisano 2 Lipca 2014 suport na pewno nie pressfit, a rama ktora mam upatrzona to ma na suport BSA
realkrzysiek Napisano 2 Lipca 2014 Napisano 2 Lipca 2014 Czyli najbardziej popularne angielskie. Następnym kryterium jest korba i w zależności jaka ona będzie taki suport. Bez odpowiedniego klucza się nie obejdzie.
pszemoo Napisano 2 Lipca 2014 Napisano 2 Lipca 2014 Na pewno zaopatrz się w komplet narzędzi i nie mam tu na myśli standardowych kluczy bo te właściwie od kogoś możesz pożyczyć. Chodzi o dedykowane klucze do suportu, korby itp. Raczej ciężko będzie je pożyczyć od sąsiada. Nie oszczędzaj przy ich zakupie, jeśli kupisz jakąś chińską taniochę to będzie jednorazowego użytku. Ja tak zrobilem z kluczem od korby, przy odkrecaniu drugiej korby gwint się uszkodził, podobnie z kluczem od suportu (wymaga dużej siły żeby go dobrze odkręcić).
dawid1110 Napisano 2 Lipca 2014 Autor Napisano 2 Lipca 2014 korba ze starego roweru sr suntour na kwadrat, sciagacz do korb mam EDIT mam pytanie czy jest sens kupowac rame i przelozyc czesci z starego roweru na poczatek, a pozniej dokupywac coraz to nowe czesci czy lepiej zainwestowac w nowy rower ok 1500 zl(myslalem nad levelem A2)
realkrzysiek Napisano 2 Lipca 2014 Napisano 2 Lipca 2014 Wydatek kilkunastu złoty , ale warto, przynajmniej tak uważam, ale to też trzeba czymś przykręcić, więc jakaś grzechotka, albo pokrętło, a to już wyjdzie kilkadziesiąt złoty jak nie masz. Suport się zużywa, więc jak twój rower nie będzie służył do stania w gablocie, a do używania, jeżdżenia to wymiana raz na jakiś czas gwarantowana.Trzeba to robić starannie i wkręcać w dobrze wyczyszczone gwinty, by przypadkiem nie urwać gwintów. Oczywiście gwint taki należałoby przed przykręceniem hojnie potraktować smarem, a najlepiej takim miedzianym. Jeden gwint jest prawy, a drugi lewy i nic na siłę nie należy wkręcać, a jedynie na samym końcu mocno dokręcić. Stery tak samo należy potraktować smarem i nie wbijać miski na sucho.Jeszcze zapomniałem o bieżni, którą należy wbić na rurę sterową widelca. Nie jest to trudne, ale rurka o odpowiedniej średnicy przyłożona do bieżni to rzecz potrzebna. Kiedyś pamiętam jak przy składaniu nowego roweru stanąłem i mówię do siebie, że teraz nie dam rady sam złożyć, ale bardzo zależało mi na tym i chciałem jeszcze tego dnia pojeździć, więc znalazłem jakąś aluminiową nieużywaną rurkę od odkurzacza do kominka i poszło. Do dziś rurka urzęduje w narzędziach do roweru. Z resztą w tym tygodniu złożyłem, któryś następny rower i przyznam, że nie ma w tym nic specjalnie trudnego. Ps. odnośnie tego, czy warto składać rower? Ekonomicznie jest to nie uzasadnione, ale to hobby, więc nie ma kryteriów finansowych, choć jak się szuka i kombinuje okazji to może wyjdzie taniej. Z drugiej strony jak sam będziesz składał rower to nauczysz się przy nim robić wszystko i nie będziesz musiał w przyszłości płacić za serwisy. Ja sobie nie wyobrażam kupno gotowego roweru. Nawet w tym roku przyglądałem się stalowemu Jamisowi i niestety, ale się nie skusiłem.
pszemoo Napisano 2 Lipca 2014 Napisano 2 Lipca 2014 Zależy jaki masz obecnie osprzęt, jakie masz fundusze obecnie itd. Ale przede wszystkim zależy od tego na ile chcesz coś sam zrobić. Ja wybrałbym wariant składania samodzielnie, żeby mieć tą satysfakcję że to moja własna robota No i oczywiście jak sam składasz masz wplyw na każdy element zestawu, jak kupujesz gotowca zawsze coś jest kosztem czegoś.
dawid1110 Napisano 3 Lipca 2014 Autor Napisano 3 Lipca 2014 hmmpoki co to nie ma nic na tym obecnym rowerze coby takiego bylo na dluzejtak podsumowywujac prawdopodobnie kupie nowy rower pokroju Level A2, A3 a w przyszlym roku kupie nowy amorek do niego i bedzie glanc
realkrzysiek Napisano 3 Lipca 2014 Napisano 3 Lipca 2014 Jakbyś się jednak zdecydował na składanie to proponuję rozglądać się tu na forum za częściami. W ofercie znajdziesz fajne ramy, koła, amortyzatory, resztę i jak nie będziesz ścigał z czasem i wybierał racjonalnie, nie patrząc, że musi być koniecznie nowe to złożysz fajny rower, albo szukaj okazji w UKejach, albo innych odludnych miejscach. Kilka dni temu przyglądałem się A2 i stwierdziłem, że nędza, choć profil samej ramy podobał mi się, z tym, że ja nigdy nie kupię nic poza stalą, albo tytanem.
akkwlsk Napisano 3 Lipca 2014 Napisano 3 Lipca 2014 Musisz też wziąć pod uwagę, że składanie roweru zawsze wychodzi drożej niż kupno całości. Zaletą jest oczywiście możliwość pełnej konfiguracji pod siebie. Nie wiem jaki budżet przewidujesz, ale za 1500pln można spokojnie kupić rowerek z napędem XT i sensownym amorem. Potem jeszcze ~500 na pełny serwis i wymianę zużytych części i jest:-) składając samemu za to z automatu uczysz się podstawowego serwisowania, co też procentuje w przyszłości Edit: kwota w.w. dotyczy 26 cali ;-)
dawid1110 Napisano 3 Lipca 2014 Autor Napisano 3 Lipca 2014 w tym problem ze w mojej okolicy nie ma dobrego roweru uzywanego EDIT http://olx.pl/oferta/rower-mtb-northtec-cayon-29-hydraulika-CID767-ID5LI7F.html#38b39f36fb http://olx.pl/oferta/rower-gorski-mtb-centurion-backfire-800-CID767-ID50Vbn.html#6d282cc1d8 co myslicie o tych rowerach ?
djzatorze Napisano 10 Lipca 2014 Napisano 10 Lipca 2014 Tak jeszcze wracając do nabijania misek sterów, poniższe profesjonalne narzędzie do tego celu kosztowało mnie 9 zł i działa bardzo dobrze: http://www.forumrowerowe.org/uploads/gallery/album_2969/gallery_171993_2969_136784.jpg
akkwlsk Napisano 10 Lipca 2014 Napisano 10 Lipca 2014 Musialbys się dowiedzieć na jakim osprzecie jest ten centurion. jaki rozmiar ramy dla Ciebie? Bo trochę skrajne przypadki pokazales, no i czy wolisz 26 czy 29 cali ;-)
dawid1110 Napisano 10 Lipca 2014 Autor Napisano 10 Lipca 2014 hmm mam 177 cm wzrostu hmm kola raczej 26 cali chociaz tez szczerze mowiac nie odrzucam 29 EDIT a apropo tego centuriona jest specyfikacja + Marka: Centurion, Model: Backfire 800 + Waga: 12,2 kg + Rama (materiał): MTB Sport-D, AL 6061 butted + Rozmiary: 41, 46, 51, 56 cm + Amortyzacja: Widelec: Rock Shox Tora 302 RS Coil, 80 mm, blokada skoku, regulacja odbicia (skala Królik-Żółw) + Napęd: Przerzutka przednia: Shimano Deore Przerzutka tylna: Shimano Deore XT Shadow Korba: Shimano Deore, 44/32/22 Z. Środek suportu: Shimano attached Kaseta: Shimano HG50-9, 11-32 T. Łańcuch: Shimano HG73 Pedały: Shimano + Koła: Obręcze: Bontrager Select Opony: Bontrager Jones XR, 26x2.2/2.25"; 60 tpi, zwijane + KENDA Nevgal, które dorzucam do roweru. +Kontrola: Manetki: Shimano Deore Rapidfire Dźwignie hamulca: Shimano M485 Hamulec przedni: AVID Juicy 3 Hamulec tylny: Shimano M485, 160mm Kierownica: Procraft Riser OS Pro Mostek: Procraft AL OS Pro 6° Stery: FSA BB-410SL Siodełko: Centurion Race Sztyca: Procraft SP-600, Ø31.6 mm +Kolory: czarno-biały
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.