Skocz do zawartości

[masa roweru]Które cześci będą lżejsze?


Pawcio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chcę zmienić masę mojego roweru, ponieważ dla mnie 14kg to za dużo....więc tak do wymiany pójdą...na następujące części:

 

*amortyzator Manitou R7 Super Lockout(nie stać mnie na razie na Rebe WR)

*hample Hayes HFX 9 XC

*korba SH XT ze zintegrowaną osią

*gripy X-0

*przerz.przód Shimano XT

*przerz.tył X-9

*kaseta Sram PG-970

*łańcuch Sram PC-971

*obręcze AlexRims FD16 (czarna)

*piasta DT Swiss Cerit Disc przód i tył(czarna)

*zaciski BBB lub TranzX(czarne)

*szprychy DT revolution z alum.nyplami(czarne)

*stery Kbix ProRace

*kiera Kbix ProRace

*mostek Kbix ProRace

*sztyca Promax Carbon

 

To by było na tyle

 

Jeśli znasz lżejszą część(ale porównywalnie wytrzymałą do przedstawionych) to pisz:)

P.S. Nie chce karbonu z wiadomych przyczyn(zęby mam całe...choć 8 mam do wyrwania)

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amorek: SID

Hample: V-brakei

Korba: moze jakis truvativ + suport boplight (ISIS) [?]

Gripy: X.7

Przerzutka przód: stary LX/XT/XTR ew. SRAM 9.0

kaseta: SH XT 11-32

Obręcze: DT-Swiss XR 4.1

Stery: jakies TIOGA, ew. FSA

Kiera: TIOGA FACTORY XC

mostek: SMICA/BOPLIGHT

 

co do przerzutek to wzialbym: SRAM QUARZ + SACHS QUARZ (system 2:1)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do amora to masz możliwie najlepszy wybór! - czyli R7. model który podałeś katalogowo waży 1360 g (realnie pewnie więcej ale nie wiele). ja za rzadne skarby nie wymienił bym go na Sida.

Nie napisałeś ile ważysz a to ma znaczenie przy doborze lekkich części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

amor:pomyśle nad sid'em, choć jest on 2mm cieńszy na goleniach

hample:licze każdy gram, ale chce mieć tarcz.hydr.

korba:wybór padnie chyba na Truvativ Firex+Boplight ISIS

gripy:przecież X-0 jest lźejszy od X-7 o ponad 70g(zresztą bardziej mi sie podoba)

...

 

 

Moja waga~~65-70 kg

 

Przydałyby się też jakieś w miarę lekkie opony 75& droga utwardzona-25%teren..hmm Cont.Michelin?? i dętki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do gripów moj blad,myslalem,ze chcesz X.9

A oponki to sam juz nie wiem jakie, moje nastepne to chyba beda Schwalbe Racing Ralph.

Jakbys miał v-ki to i lzejsze piasty mozesz zastosowac, oraz zaplot na sloneczko, i alu nyple.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Które opony będą lepsze(wolniej się zużywały i miały lepszą trakcje w/w warunkach)??

1)Schwalbe Racing Ralph

2)MICHELIN XL S Tubeless

3)Continental Explorer Pro

4)MAXXIS FLY WEIGHT 330

5)Schwalbe Nobby Nic

6)tutaj Twoja propozycja :)

 

Proszę o Wasze opinie na temat tych opon-na jakie warunki,zużywalność,itp.(najlepiej z autopsji)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widziałem ten suport boplight nie wyglądał na solidną konstrukcję, nie wróżę długiej żywotności temu wynalazkowi szczerze mówiąc, mimo że lekkie to to nie radziłbym, wiadomo jak suporty isis są słabe (!) a co dopiero takie wylajtowane, radzę brać xt

 

mostek proponuję SMICA ew. Ritchey WCS

 

kiera Tioga factory

 

przerzutka przednia - stare lxy pamiętam ze były lekkie i mozna jeszcze trafić

 

opony zależnie od warunków pogodowych i tras jakie przemierzasz :P

 

a hample polecam avid juicy 5/7 :)

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korba xt ze zintegrowanym, ewentualnie jakaś inna korba ze zintegrowanym, ogólnie producenci już odchodzą od isis czy też octalink bo się to nie sprawdziło...

ze zintegrowaną osią są ogólnie sztywniejsze i dłużej pojeżdżą pewnie :P

 

teraz doczytałem w jakim terenie jeździsz, zastanów się nad jakimiś semi-slikam, a dętki polecam maxis ultralight, nie są super wylajtowane ale też nie takie delikatne (~126g - 13zł)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie najlepsze są suporty na kwadrat! Leciutkie i mocne :huh:

Detki tez mam MAXXISS U/W i polecam. Choć ost urwał w niej mi sie wentyl,ale chyab dlatego,ze w obreczach mam otwór na zawór samochodowy,a presta są ciensze i lata w niej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ja bym zmienił: <_<

- Amor: R7 - świetna opcja. Dla oszczędności możesz pomyśleć o Skarebie Super lub Platinum, zwłaszcza, że chcesz tarczówki, a Skarebów w wersji Disc Only jest często dużo na allegro w bardzo dobrych cenach :P

- Hample: skoro uparłeś się na tarcze to ok. Ja bym wziął dobre v-ki (czyli Avidy ;) )

- Opony: zdecydowanie Michelin Comp S Light lub Schwalbe Racing Ralph

- Dętki: zdecydowanie Maxxis Ultralight 125g - relatywnie tanie, lekkie i mocne

- Kiera: zdecydowanie Tioga Factory XC

- Mostek: Bop Light, Smica lub droższy WCS

- Stery: coś z Tiogi lub droższych wersji Króla Krzysia

- Obręcze: może wspomniane wyżej DT Swiss XR 4.1

- Korba: zdecydowanie nie Shimano!! Wybrałbym starszego Truvativ'a Stylo w wersji bez zintegrowanej osi suportu. Chociaż najprawdopodobniej wstawiłbym Stronglight'a Oxale Two ;)

- Suport: zdecydowanie Bop Light

 

A tak na koniec zapytam: jaką masz ramę? Może wartą najpierw ją wymienić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dayus są też ultralighty z zaworem samochodowym ważą chyba 1-2 g więcej

są też takie przejściówki do obręczy zmiejszające średnice, jakby sie uprzeć można by takie coś samemu sfabrykować, w drugim rowerze obkleiłem wentyle taśmą żeby były grubsze

 

a co do ultralightów to też chyba kiedyś wentyl za mocno pociągnąłem i poszłoo :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waze ponad 90kg i ostatnio rownierz wymienialem pare czesci w rowerze i zdecydowalem sie urwac pare gram co zauwazylem po okolo 500km uzywania w tym okolo 50km czystego blotka:

-tarczowki Avid juicy 5 sa calkiem fajne w uzyciu (przod 180 z racja na moja wage tyl 160)tylnia lubipiszczec ale ustaje to po wyczyszczeniu tarczy i klockow szmatka-z przodu nie ma tego efektu

-zakupilem tez dosc lekkie koła i jak na razie nie moge narzekac na nie nie czuje zeby sie specjalnie wyginaly i nie maja rzadnej centry jak do tej pory ani nic no po prostu jak ze sklepu sa:

przod:DT ONYX DT Competition ,nyple DT alu obrecz Mavix X317 CD(aktualnie to model o oznaczeniu 717)wszystko czarne procz zlotych nypli

tył:DT Cerit DT XR 4.1d DT competition wszystko czarne :P

do tego musialem zalozys na tyl detke z presta bo taki ma otworek DT XR 4.1(moje nie dopatrzenie przy zamawianiu)wiec zapakowalem Specializeda o deklarowanej wadze 160gr a na przod Schwalbe 95gr/kat

do tego uzywam opon conti escape pro 2.1(realnie 1.95)

zestaw pomimo moich wczesnijeszych obaw wydaje sie wystarczajacy jak dla mnie uzywam go tak samo jak poprzedni na szprychach champion(36/3x-aktualnie 32/2x i 32/3x))oraz obreczach mavic x221/sun rhyno lite xl.

po zalozeniu tych kolek i pomimo tarczowek rower przy pierwszym ruszeniu o malo nie wyjechal spodemnie-super uczucie :)

aha przy skrecaniu na asfalcie przy pedkosci ponad 30km tylnia tarcza dzwoni czasami ale obarczam wina za to rame nie kola czy sam hamulec

co do reszty:

xt przod mam od roku prawie nie narzekam polecam

x-9 mam na tyle rownierz brak zastrzezen jednak cena jest chyba zbyt podniesiona w stosunku do X-7 ktora nie wiele ustepuje X-9

zaciski mam tranz X na imbus(specjalny antyzlodziejowy pieciokatny-w zestawie z zaciskami)

korbe XT sam bym sobie chetie wstawil jakbym mial akurat 450zl i w takiej cenie ja znalazl

ps.pomysl nad scarebem tanio kupisz a chyba nie wazysz duzo skoro revolutiony chcesz dac

ps2.tylnia cerit na ten rok(taka mam)ma wyfrezowane miejsce przykrecania tarczi podobnie jak onyx wiec na wadze nieco zeszli ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście...nawet na to nie zwróciłem uwagi(ta nazwa i waga coś mnie bardzo dziwiła, ale cóż). W takim razie zostaje znowu XT raczej ze zinteg.suportem

 

Patrząc na bieżnik Miśka Comp S Light myśle, że będzie mi odpowiadał. Czy one występują w dwóch wersjach dętkowej i bęzdętkowej?? Akurat te co znalazłem były tylko bezdętkowe ehh..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 99% wystepuja w 2 wersjach a hamulce hm...sam zastanawiałem sie nad juicy 7 ale po zasiegnieciu kilku opini ich uzytkownikow patent z regulacja jest bajerem z ktorgo rzadko korzystaja niekotorzy nawet ustawili to sobie raz na poczatku i tyle jesli juz mialbys ochote doplacic to wez moze juicy carbon roznica okolo 80zł na kompleciea wagowa zawsze cos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...