wsxcde Napisano 1 Lipca 2014 Napisano 1 Lipca 2014 Witam wszystkich, mam nietypowe (chyba) pytanie. Z uwagi na moje problemy z kręgosłupem muszę zmienić rower na jakiś, który będzie lepiej tłumił drgania, dotychczas nabijałem kilometry na Eurobike expert 0.1, i pomimo że bardzo go lubię to niestety muszę zmienić. No i tu pojawia się problem, mam dylemat czy postawić na fula czy może 29 calowca, no chyba że większe koła nie przekładają się na lepsze pochłanianie drgań, jak to jest ? Inna sprawa że aktualnie prawie całe wolne pieniądze pakuje w motor więc myślałem o czymś budżetowym. No i tu rodzi się pytanie czy jest jakiś sensowny 29 calowy albo full w rozsądnej cenie ? Zastanawiałem się jeszcze nad jedną rzeczą ale nie wiem czy jest to w ogóle możliwe, mianowicie chodzi mi o zrobienie podmianki, tzn kupienie samej ramy full i przełożenie osprzętu z mojego eurobike, jest możliwa w ogóle taka kombinacja ? Będę zobowiązany za wszelkie porady i podpowiedzi.
Shootee Napisano 1 Lipca 2014 Napisano 1 Lipca 2014 29er FS? Połączysz duże koło i pełną amortyzację.
TrzecieKolo Napisano 1 Lipca 2014 Napisano 1 Lipca 2014 Jak sztywniak to koniecznie stalowy. Stal dużo lepiej tłumi drgania od alu. Ale jeszcze lepiej drgania tłumi damper
wsxcde Napisano 1 Lipca 2014 Autor Napisano 1 Lipca 2014 A jak z kwestią przełożenia osprzętu do ramy FS ? da się czy nie ? ogólnie osprzęt mam taki jak na stronie eurobike http://www.eurobike.pl/rowery-eurobike/rowery2012/mtb26/expert01 z dwiema różnicami, klamkomanetki http://wwww.katalogrowerowy.pl/produkt.php?id_produktu=2963 i tylna przerzutka jest zmieniona na hone http://wwww.katalogrowerowy.pl/produkt.php?id_produktu=5302, a jeżeli nie wszystko to jakie części dało by się zaadoptować ? Nie wiem ile w tym prawdy ale kiedyś słyszałem że stalowe ramy mają tendencje do częstego pękania no i ważą sporo więcej niż alu.
beardman Napisano 1 Lipca 2014 Napisano 1 Lipca 2014 Co do podmianki to oczywiście, że się da ale większość obecnych ram FS ma już mocowania tylko pod hamulce tarczowe, a w Twoim rowerze są jeszcze V-brake'i. Musiałbyś do tego kupić hamulce tarczowe + piasty z mocowaniem pod tarcze i przepleść koła (lub kupić gotowe koła pod tarcze). Ewentualnie kupić używaną, starszą ramę z piwotami pod V-brake'i (wg mnie bezsensowne). W zależności od ramy czasem do tego dochodzi jeszcze zmiana sztycy, przedniej przerzutki, sterów itp... P.S. A może by tak na początek spróbować kupić sztycę amortyzowaną i szersze opony (2,2" lub 2,3") do tego roweru co masz teraz? Da Ci to taką namiastkę fulla i może pomoże na kręgosłup. np. http://allegro.pl/sztyca-amortyzowana-suntour-nex-gratis-torebka-i4355222538.html http://allegro.pl/sztyca-satori-solo-27-2-350mm-amortyzowana-40mm-i4376006114.html http://allegro.pl/sztyca-amortyzowana-wspornik-accent-sp-886-31-6-i4322854514.html Pozdrawiam
wsxcde Napisano 1 Lipca 2014 Autor Napisano 1 Lipca 2014 Dokładnie tą sztycę http://allegro.pl/sztyca-satori-solo-27-2-350mm-amortyzowana-40mm-i4376006114.html zamówiłem, jutro ma dotrzeć więc będę testował. Co do zmiany hamulców na tarcze to liczę się z tym, piasty pod tarcze kupiłem jakiś czas temu więc pozostaje zaplecenie A czy mógłby mi ktoś podrzucić jakieś fajne (niedrogie ) ramki FS, przeglądam allegro i oferty sklepów ale z racji że słabo się na tym znam ciężko mi coś samemu wybrać.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.