Skocz do zawartości

[Projekt] Nuseti - nowy pomysł wg. Grzegorza Zielińskiego


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

To otworzysz i naprawisz, najmniejszy problem. Bardziej się obawiam o masę. 15 kg XC za 20kzł to żaden szpan.

 

Tapatalk. Jak palnąłem głupstwo to to wina autokorekty!

Napisano

Bardziej chyba dla szpanu,nie zagłębiałem się-tam jest łańcuch czy nie ? Jeżeli tak i np. na zawodach by padł to mega lipa.Ale szpan wśród innych zawodników bezcenny :D

 

łańcuch w tej konfiguracji nie jest poddawany takim siłom, jak w zwykłym napędzie, więc o to bym się nie bał. 

Napisano

nie mam pojęcia, ale skoro cały system jest w kąpieli olejowej czy czymś takim (wpomniane na filmie), to raczej tylko w warunkach serwisowych. Ale również z tego powodu interwały serwisowe mogą być pewnie ogromne.

Napisano

Oglądałem teraz film.

Dla mnie było by ok,gdyby na końcu to czarne było białe,i to czerwone tez bylo biale,za bardzo sie wyróżnia.I zeby okolice napędu były mniej kanciaste.

Wtedy nawet mógłbym jezdzic :D

  • Mod Team
Napisano

Przy takiej cenie pozostanie ciekawostką i newsem na portalach rowerowych. Musiałaby powstać wersja budżetowa a waga też nie powinna przekraczać 12-13kg, wtedy może... 

Napisano

Wiele osób daje priorytet innym cechom roweru niż jego masa. .

Rohloff też zaczynał od zera, ma dziś wielbicieli. 

 

Napisano

Ciekawy projekt jestem za :) dobrze, że nagłaśniają na różnych portalach im więcej tym lepiej może znajdzie się strategiczny sponsor ;)  Zakresem przełożeń bije wszystko co jest na rynku, a co do ceny przy pojedynczych sztukach to normalka, ale jakby weszło do produkcji półmasowej byłoby zdecydowanie lepiej.

Napisano

Ciekawe, co takiego wie ten facet, że zrobił piastę planetarną, która ma 2 biegi więcej od rohloffa i daje radę na niższym przełożeniu niż zalecane przez wszystkich innych producentów.

Napisano

Może nic wielkiego nie odkrył, tylko wsadził to w suport gdzie ma więcej miejsca niż w tylnej piascie. Więcej miejsca = więcej przelozen i większe gabaryty co daje większą wytrzymałość.

Napisano

Ciekawe, co takiego wie ten facet, że zrobił piastę planetarną, która ma 2 biegi więcej od rohloffa i daje radę na niższym przełożeniu niż zalecane przez wszystkich innych producentów.

Nie tylko Rohloff jest na świecie.

Pinion

 

a Pinion + Gates... :D

Gates

 

ytytedah.jpg

 

Dane techniczne Pinion

Napisano

I dla kogo to niby ma być?? Przeciętny użytkownik tego nie kupi bo ewentualne plusy wychodzą cholernie drogo i tak pozostanie. Masowa produkcja pozwoli być może zejść z kosztami ale o ile. Czy przy 15 tys już będzie bardziej dostępny?? Nie sądzę. Z wagą też nie ma gdzie specjalnie zejść bo niby na czym jak wszystko co lekkie to cholernie drogie. Ma być lekko to będzie jeszcze drożej. Dla zawodowców?? Po co?? Co zyskają bo nie mają tego dzisiaj bo na pewno nie wagę?? Mówienie, że ma większy zakres przełożeń w czasach kiedy już jest kaseta 11rz i wchodzą zmieniarki elektoniczne to chyba kiepski żart. Ale żeby nie było to jak cena zeszła by do okolic 15 tys i po testach wyszło by, że ten napęd jest wcale lub mało awaryjny a do tego nie potrzeba częstego serwisu to byłbym zainteresowany. Tylko jakość tego napędu i jego bezawaryjność jest wstanie mnie przekonać. Za to był bym stanie tyle zapłacić.

Napisano

Bo ma większy zakres nie ma co się spinać :) "Zastosowana przekładnia zapewnia 16 przełożeń, maksymalny moment 250 Nm (co daje możliwość nacisku aż 147 kg na pedał) i pozwala na zmianę biegów zarówno gdy nie pedałujemy, jak i w czasie maksymalnego nacisku na pedały. Skrzynia zapewnia zakres przełożeń aż 570 proc. Pierwszy bieg ma współczynnik 0,66 co można porównać do tradycyjnego napędu, gdy na przedniej tarczy łańcuch pracuje na tarczy z 22 zębami, a na tylne z 33 zębami. Najwyższy 16 bieg posiada współczynnik 3,77 i jest odpowiednikiem układu 42 zębów na przedniej tarczy i 11 na tylnej.
Zmianę biegów uzyskujemy za pomocą manetek Trigger. Po lewej wybieramy szybszy bieg, po prawej wolniejszy.
I dalej "Aby umożliwić schowanie napędu musiano oczywiście odpowiednio zaprojektować ramę. Została ona wykonana z włókna węglowego. Rower gotowy do jazdy waży 10,7 kg (w tym rama z napędem i korbą – 4,3 kg)."

 

I nie ma co narzekać :) tylko się cieszyć, że coś się dzieje w kwestii napędu rowerowego, bo do tej pory te zmiany to tylko namiastki i niczego nowego nie wprowadziły.

 

źródło: http://biketrendy.pl/nuseti-rower-z-napedem-wewnatrz-ramy/

Napisano

Więc trzeba specyficznego terenu aby to wszystko wykorzystać. Jak już napisałem nie tu widzę plusy. I nie narzekam bo taki projekt pokazuje tylko jaką chałę (a raczej za co się płaci) oferują inny w klasycznym napędzie ze znaczkami typu XTR za droższe pieniądze w przypadku HT. Gdyby finalnie wyszedł taki napęd o jakim pisałem cena jak najbardziej akceptowalna by nie powiedzieć niska.

Napisano

Czy to nie po prostu coś w stylu piasty Rohloff ze zintegrowaną w ramie osłoną na łańcuch?

 

Bo jakoś tu nic nowego nie widzę, poza tym, że rozwiązanie wymaga całkowitej zmiany projektu produkowanych obecnie ram i do tego maksymalnie utrudnia jakiekolwiek naprawy na trasie.

 

Edycja: A, już się doczytałem. Całość napędu jest w trwałej kąpieli olejowej.

 

Napisano

Na pewno coś było źródłem inspiracji do zrobienia czegoś takiego :) wszystko ma jakieś swoje początki i od czegoś pochodzi, ale też może być rozwinięciem obecnego pomysłu. Cóż napęd w piaście do lekkich nie należy ile taka piasta waży? Ze dwa kilo do miejskiego roweru może być, ale w kolarstwie górskim zupełnie to nie ma sensu. Tak jakby jechał z kotwicą z tyłu ;) Dlatego ten wynalazek ma potencjał i sam chętnie bym zmienił obecny rower na coś takiego. Rama mogłaby być z alu zawsze trochę taniej.

Napisano

No, pasek zamiast łańcucha i piasta podobna do Rohloffa tylko z większym zakresem (jeszcze większym niż w tym Kickstarterze). .

 

A co dokładnie chciałeś w tych linkach pokazać? :)

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...