kamikadze2014 Napisano 1 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 witam! Zmieniając koła zakupiłem celowo z wejsciem na tarcze wiec zmuszony jestem do zmian v-ek na tarczowce. Ceny są różne i jakość też ale że rower w sumie niespecjalnie drogi to i na komponentach chciałbym przyoszczedzic i zakupic coś w dobrej kombinacji jakosc/cena. Znalazłem coś takiego razem z tarczą i adapterem (mniej straty czasu na oddzielne kupowanie pojedynczych komponentów): http://www.alhonga.com.tw/alhonga/products_detail.php?M=99999&uID=4&cID=62&Key=24 Generalnie alhong'owe v-ki są chyba nienajgorsze a jak jest z tymi? Prosiłbym o zwrocenie uwagi na moj budzetowy rower- wiem ze hydrauliki i inne tarczowce za +200 zł są lepsze ale prosiłbym o skomentowanie tych- mysle ze taki 'w miare' firmowy zestaw za 8 dych to chyba niezły wybór jakosc/cena? Warto sie w to pakowac? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 1 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 Nie wiadomo, ale nie powinny być złe. ALHONGA nie powalają i są pewnie gorsze od Shimano, ale jak oszczędności to oszczędności. Faktycznie lepiej ALHONGA niż nie wiadomo jakiej firmy nie wiadomo co, ale na nic porównywalnego do np. Shimano nie licz. Porównywałeś z innymi mechanicznymi tarczowymi ceny? Masz klamkomanetki, czy manetki+klamki? Co to za rower? Nie chcesz inwestować, a kupiłeś nowe koła? Te 80 zł to zacisk+tarcza i to razem od ALHONGA? Zdjęcia roweru byłyby bardzo przydatne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamikadze2014 Napisano 1 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 wroce do domu to podesle foty. Generalnie padło na mechaniki z racji posiadania klamkomanetek- nie chce sie bawic zmiany i dopłaty kiedy to elegancko działa. Koła kupić musiałem bo poprzednie miały juz luzy i piasty do wyoutowania ale tez dałem nieduze pieniadze. Co do tych alhong'ów- są to nówki sztuki jak w linku. Całość od alhonga więc mega duże ułatwienie i oszczednosc czasu w szukaniu oddzielnych komponentów (adapter niepotrzebny bo mam mocowanie pm). 80 zł to już nawet z przesyłką - zacisk na przód, tarcza, śruby i adapter. Z nówek jest cos jeszcze co mam na oku- mechaniki shimano (pewnie tanio bo z tego co wyczytałem to shimano zakonczylo produkcje mechaników)- http://allegro.pl/hamulec-tarczowy-shimano-br-m465-klocki-okazja-i4353468592.html No chyba że w tych cenach szukać jakichs używek typu BB ale jak mówię- duże ułatwienie to to ze kupuje juz caluski komplet.co do roweru to jest to zwykły full na suntor XCM v3 i jakims damperem kindshock ks291 wiec szczyt burzuazji to nie jest ale spelnia swoje zadanie (asfalt i od czasu do czasu zjazd na jakies bezdroze) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PjeseczeQ Napisano 1 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 Zmieniając koła zakupiłem celowo z wejsciem na tarcze wiec zmuszony jestem do zmian v-ek na tarczowce. Bo ? Masz piasty z mocowaniem na tarcze - ok. A piwoty od V-B wyparowały przy zmianie kół ? Osobiście zamiast takiego badziewia wolę porządne V-B - chociażby Deore T610, którego z przodu sam posiadam i jest rewelacyjny moim zdaniem. Chyba, że nie masz już obręczy przystosowanej pod V-B zupełnie - wtedy używane Avid'y BB5/BB7 albo Shimano M375, ale mechaniki nic nie urywają, więc lepiej składaj kasę żeby przejść na hydraulikę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamikadze2014 Napisano 1 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 Nie sądze że obręcze alexrims fd28 przyjmą v-brake. Pomijam ich czarny kolor który się zetrze od klocków v-b tylko chodzi bardziej o fakt stożkowatej geometrii obręczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 1 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 Trzeba było wybrać obręcze pod v-brake i założyć piasty pod tarcze. Ja tak mam i w razie czego mogę zamontować v-brake, gdyby była taka potrzeba. Teraz to musztarda po obiedzie. Jesteś już kolejnym użytkownikiem, który zrobił coś na własną rękę, a teraz pyta się co zrobić z naważonym bigosem. Zbieraj jeszcze trochę kasy, ale pewnie nie możesz, bo chcesz jeździć. Hamulce BR-M445 nasz już za 120 zł i są hydrauliczne, ale wtedy musisz też kupić manetki osobno. Jesteś, że tak powiem w d****. Jeżeli nie masz kasy, a nie dozbierasz więcej to nie masz wyboru i ryzykuj ALHONGI, albo dołóż trochę i kup Shimano. Nie wiem, czy wiesz, ale dojdą Ci też koszty nowych linek i pancerzy, wiec w 80 zł wcale się nie zamkniesz. Możesz poważnie myśleć o przynajmniej na przód hamulcu BR-M445. np. http://allegro.pl/najtaniej-nowy-przedni-shimano-br-m445-2-kolory-i4374722899.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamikadze2014 Napisano 1 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 ciężko nazwać to naważonym bigosem bo tragedii nie ma- muszę cos po prostu kupić i zamontować. Generalnie nie jest tak, że mam sztywno 80 zł i jest to jest deadline- grób. Chodziło mi bardziej o to czy za tą cenę, ta firma da w zamian coś godnego uwagi jak na moją niezbyt hardcore;ową jazdę. Czy np przy wymianie klocków na jakies firmowce z wyzszej półki takie alhongi spełnią swoje zadanie. Nie chodzi o kasę a o logikę pakowania hajsu w rower który jest totalnym przeciętniakiem. Sugerowałem się raczej tym że na poprzednich alhongach HJ-806AD v-brake jezdziło mi się całkiem przyjemnie a że nigdzie nie widać opinii na temat ichnich tarczowców to pytam tutaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 1 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 Kup dobry przód a z tyłem poczekaj do po wypłacie. Jeden m445 będzie i tak lepszy od dwóch chinskich. Tapatalk. Jak palnąłem głupstwo to to wina autokorekty! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 1 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 Za 230 zł masz już przód BR-M445. W tym hamulec + tarcza Shimano (cały zestaw) + manetka np. ALIVIO. Poza tym zawsze można te części przenieść do nowej ramy, nowego roweru, czy coś tam. One nie przyrastają do roweru na zawsze. Jakie hamowanie ALHONGI dadzą to się dowiesz dopiero jak kupisz, ale myślę, że może być gorzej niż z v-brake'ami. Poza tym nie wiadomo, czy nie zrobili tam jakiegoś autorskiego rozwiązania i nie pasują żadne klocki hamulcowe na rynku do nich. Nic o nich nie wiadomo. Jako v-brake'i jakoś dają radę, ale tarczowe to są obawy. Może nieuzasadnione. Prawda jest taka, ze pewnie nikt czegoś takiego nie ma, a jak ma to takim osobom bez różnicy, czy one hamują, czy nie, więc opinii się nie doczekasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamikadze2014 Napisano 2 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi i rady. Sprawdzam, czytam, porównuje- a co jesli chodzi o zacisk podany pare postów wstecz od shimano? Klasowo podobne chodzą po allegro nówki sztuki zacisków i klocków od shimano za +/- 50 zł. BR- m465 http://allegro.pl/hamulec-tarczowy-shimano-br-m465-klocki-okazja-i4353468592.html BR-M375 http://allegro.pl/shimano-br-m375-hamulec-i4375349587.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 2 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 Nie są podobne klasowo do tego podanego wyżej. Te które tu dałeś to mechaniczne, a m445 albo m395 to hydraulik. Inna klasa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamikadze2014 Napisano 4 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 wielkie dzięki za odpowiedzi w temacie, udało mi się kupić za niewielkie pieniądze praktycznie nówkę m445- zobaczymy jak się sprawuje. Jedynie co brakuje mi tarczy- czy musi byc jakas specjalna? czy info typu 6 śrub i 160 mm powinno wystarczyć przy zakupie? powinienem jeszcze na cos zwrocic uwage? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 4 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 Nie, wystarczy jeżeli kupujesz coś u sprawdzonego producenta typu Shimano. Tak w ogóle to polecam tarcze Shimano. Tylko kup pod tarcze, a nie pod lock-ring. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamikadze2014 Napisano 4 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 wszystko gra- tarcza w drodze. ALe jest problem z hamulcem. Dobrze go nie zamontowałem a już zmajstrowałem problem Klocki nie odbijały tak jak powinny więc zdjąłem je i na 'sucho' przesadziłem z naciskiem klamki az do uronienia minimalnej ilosci oleju+ zassało troche powietrza. W tym momencie tłoki są scisniete tak że klocki nie moga wejsc z powrotem. Czy w takim wypadku powinienem spuscic olej i od nowa zalac hamulce czy sama opcja odpowietrzania powinna wystarczyc by tłoki wróciły na miejsce i odbijały? (wybaczcie ale szkoda zakładac nowy temat ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 4 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 Na forum już było pisane i sobie poszukaj używając wyszukiwarki. Trzeba ogólnie rozchylić tłoczki, a potem odpowietrzyć. Jak to dokładnie zrobić jest już napisane nie raz. Szukaj haseł "zaciśnięte hamulce hydrauliczne", lub podobne. Skąd wiesz, że klocki nie odbijały jak powinny skoro to Twoje pierwsze? Poza tym nie bawi się hamulcami hydraulicznymi na sucho, bo tak to się właśnie kończy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamikadze2014 Napisano 4 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 no tak ale na błędach człek się uczy. Sprawdzałem na sucho z klockami i już wtedy nie odbijały (po powrocie klamki klocki mialy mega małą przestrzeń że nawet tarcza by nie weszła- a to wszystko na wyprostowanym przewodzie) i niepotrzebnie sie zacząłęm tym bawić. Pochodziłem po forach i popatrzyłem że ludzie maja z tym modelem taki problem i rzeczywiscie mogłem nie macać tego. Ale już trudno co nie zabije to wzmocni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 4 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 To nie model hamulca tak ma, a wszystkie. Tak się nie robi i już. Można też czytać, a potem robić i nie popełniać błędów, które są niestety nadal powielane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.