poliglota Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 Witam wszystkich. Chciałem zakupić nowy przedni amor i padło na RS Reba SL dual air. W związku z tym mam pytanie: jak rozpoznać rok produkcji (czy jest gdzieś nabity), jakieś znaki szczególne występowały w konkretnych rocznikach? jak stary amortyzator można kupić aby nie stracił na jakości? Sprzedający (internetowy) nie jest w stanie potwierdzić dokładnej daty i mam wątpliwości czy jakość rocznika 2012,2010, czy 2009 będzie taka sama, zakładając że gdzieś na magazynie zalegały. Czy wszystkie komponenty będą pełnowartościowe? z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 30 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 DualAir produkowane były do 2012. Wrzuć jakiegoś linka, zdjęcia, pomożemy. Kiedyś w numerze seryjnym była zakodowana data, obecnie niestety już nie, trzeba rozpoznawać po wyglądzie i cechach szczególnych roczników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 30 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 Rozpoznać to głównie po wyglądzie, naklejkach. Leżaki magazynowe sa w pełni wartościowe, te z 2010 roku nawet bardziej niż 2014 podejrzewam, ale pozaglądać do środka nigdy nie zawadzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poliglota Napisano 30 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 Czekam na zdjęcia, wiem tylko że to kolor biały z blokadą skoku, ale bez samej manetki. Najbardziej martwią mnie elementy gumowe bo lubią się kruszyć i tracić na swoich właściwościach. Czy zdarzają się roczniki szczególnie polecane/niepolecane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 30 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 Każdy stary rocznik by`ł dobry, jednak im starszy, tym cięższy. Obecnie widelce są sporo lżejsze, jednak ich jakość jest obecnie wątpliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 30 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 Prawie wszystkie roczniki miały jakieś drobne babole. 2006"-08" podciekające tłumiki na pokrętłach, 2011-12 potrafiły mieć fabrycznie zkaszanioną anodę, 13-14 mają badziewną manetkę pushlock. Mniej więcej od 2011 zaczęły być coraz oszczędniej smarowane w środku. Z tego co przeszło mi przez ręce najbardziej bezproblemowe były 2009-10 ale i tak wszystkie te sprawy to drobiazgi na tle tego jak udaną konstrukcją jest Reba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poliglota Napisano 30 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 wagowo to nie ma problemu bo sam ważę 100 kg więc jak będzie 2 kilo ważył to nie zrobi mi to różnicy. Zastanawia mnie jeszcze czy powiększenie skoku do 120 mm nie pogorszy jego właściwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 30 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 Właściwości samego widelca nie ale jeśli rama nie jest przeznaczona pod taki skok, to popsuje właściwości jezdne i geometrię całego roweru. Będzie niechętniej skręcał, na podjazdach trudniej będzie utrzymać tor jazdy a przednie koło łatwiej będzie się podrywać, na zjazdach rower będzie się zachowywał inaczej (prawdopodobniej gorzej). Jednym słowem szkoda zachodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 30 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 Moim zdaniem powiszenie skoku + dodanie kilka % sagu to dobry pomysł. 20mm to jeszcze akceptowalna różnica ale 130 czy więcej już średnio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poliglota Napisano 30 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 Szukałem na stronie speca jaki amor może być wsadzony. Niestety podają tylko info z jakim sprzedają, ja kupiłem z 80 mm a chciałbym 120 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 Różnica rzędu 20-25% jest do przełknięcia. Tu byłoby to już 2x tyle. Zostań przy 80-100mm lub zmień ramę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jogi109 Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 Zwiększyć skok, ale SAG ustawić tak, że wysunięta część goleni jest tej samej długości. Sensowne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 Wtedy może wyjść gigantyczny SAG jeśli wcześniej jeździł na 80mm, a to chyba nie wpłynie za dobrze na czułość amora ?? Po 2 jak zejdzie z siodełka to po takim podwyższeniu może mu rama ocierać o klejnoty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 30 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 Ustawiając sag tak by widelec bardziej sie "zapadł" zwieszać przy tym jego progresje ( czasami w inwazyjny sposób ) prowadzi do szybszej reakcji na nierówności. Ja u siebie mam sag min 30% a zazwyczaj ok 35-40. No tylko że ja mam spory skok, no i jest to tył ale jednak dużo lepiej sie zachowuje przy np zjechaniu z chodnika. Ale fakt z 80mm to nic sie nie da zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jogi109 Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 No a jesli rama jest 100mm ? I zrobie jak wyżej na 120mm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 Też mam ramę na 100m, też myślałem żeby amora wyciągnąć na 120mm. Ale jak przemyślałem sprawę to u mnie osobiście nie przejdzie bo wtedy rama będzie dla mnie za duża. To już indywidualna sprawa czy komuś pasuje. Niech stanie okrakiem roweru i podniesie przednie koło na 2cm to zobaczy czy mu rama nie zawadza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 30 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 To jeszcze zależy jaka to rama i jaki ma kąt główki. Co to za rama ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 (edytowane) Moja? 19", z Mbike Renegade Evo Edytowane 30 Czerwca 2014 przez lucass3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jogi109 Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 (edytowane) Peak 29, 72 stopnie Edytowane 30 Czerwca 2014 przez jogi109 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poliglota Napisano 30 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 Rama to hardrock specjalized. Jestem ciężki więc obecnie muszę mocno "dmuchać" amora aby się nie uginał za bardzo przy stromych zjazdach. Niestety to wpłynęło na jego kulturę pracy, a raczej na jej brak. Jak podniosłem amora do 120 to moje klejnoty nadal były bezpieczne, choć musiałem się nieco przyzwyczaić do nowego poziomu jazdy a i komfort był dużo lepszy. Niestety przy mocnym hamowaniu amor wyginał się pod ramę co z kolei spowodowało powstanie luzów w ciągu 2 tygodni. Mało jest fachowców wśród sprzedających rowery aby porządnie coś dobrali, to już mój 3 amor w ciągu 7 lat. Teraz ustaliłem kwotę na poziomie 1500 zł i chcę coś co wytrzyma moją wagę (100 kg) i będzie zachowywało przy tym wysoką kulturę prowadzenia się. Wykres powyżej zapewne jest przydatny, lecz we wszystkim trzeba wypośrodkować i posiadać chyba podstawową wiedzę. Dziwi mnie fakt że taki producent ram nie podaje na swojej stronie specyfikacji amortyzatorów jakie można sobie zastosować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 30 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 Może po porostu powinieneś przesiąść się na rower all-mountain? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poliglota Napisano 12 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2014 Dziękuję za pomoc. Amor już zamontowany i po pierwszej jeździe. NA razie ustawienia z tabelki i pewnie będzie niebawem poszukiwanie optymalnego ustawienia. Proszę o info czy mogę wieszać rower za przednie koło, czy nie będzie to jakiś problem dla amora, czy nic z niego się nie wyleje. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 12 Lipca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Lipca 2014 Możesz swobodnie go tak wieszać, nic sie z niego nie wyleje A te krążki to najprawdopodobniej nadmiar smaru z pod uszczelek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poliglota Napisano 12 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2014 Czytałem o smarowaniu,serwisowaniu tego modelu. Jak na razie przejechałem raptem 10 km. Serwisant poinformował mnie abym po 150 godzinach podjechał na pierwszy serwis. Może wtedy zostaną poprawione fabryczne mankamenty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 12 Lipca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Lipca 2014 Jeżeli widelec jest używany to warto zajrzeć już teraz, jak nowy ... to także warto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.