Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich.


 


Chciałem zakupić nowy przedni amor i padło na RS Reba SL dual air.


W związku z tym mam pytanie:


jak rozpoznać rok produkcji (czy jest gdzieś nabity), jakieś znaki szczególne występowały w konkretnych rocznikach?


jak stary amortyzator można kupić aby nie stracił na jakości?


Sprzedający (internetowy) nie jest w stanie potwierdzić dokładnej daty i mam wątpliwości czy jakość rocznika 2012,2010, czy 2009 będzie taka sama, zakładając że gdzieś na magazynie zalegały. Czy wszystkie komponenty będą pełnowartościowe?


 


z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam


 


Jacek


 

  • Mod Team
Napisano

DualAir produkowane były do 2012. Wrzuć jakiegoś linka, zdjęcia, pomożemy.

Kiedyś w numerze seryjnym była zakodowana data, obecnie niestety już nie, trzeba rozpoznawać po wyglądzie i cechach szczególnych roczników.

  • Mod Team
Napisano

Rozpoznać to głównie po wyglądzie, naklejkach. Leżaki magazynowe sa w pełni wartościowe, te z 2010 roku nawet bardziej niż 2014 podejrzewam, ale pozaglądać do środka nigdy nie zawadzi.

Napisano

Czekam na zdjęcia, wiem tylko że to kolor biały z blokadą skoku, ale bez samej manetki.

Najbardziej martwią mnie elementy gumowe bo lubią się kruszyć i tracić na swoich właściwościach.

Czy zdarzają się roczniki szczególnie polecane/niepolecane?

 

  • Mod Team
Napisano

Każdy stary rocznik by`ł dobry, jednak im starszy, tym cięższy. Obecnie widelce są sporo lżejsze, jednak ich jakość jest obecnie wątpliwa.

  • Mod Team
Napisano

Prawie wszystkie roczniki miały jakieś drobne babole. 2006"-08" podciekające tłumiki na pokrętłach, 2011-12 potrafiły mieć fabrycznie zkaszanioną anodę, 13-14 mają badziewną manetkę pushlock. Mniej więcej od 2011 zaczęły być coraz oszczędniej smarowane w środku. Z tego co przeszło mi przez ręce najbardziej bezproblemowe były 2009-10 ale i tak wszystkie te sprawy to drobiazgi na tle tego jak udaną konstrukcją jest Reba.

Napisano

wagowo to nie ma problemu bo sam ważę 100 kg więc jak będzie 2 kilo ważył to nie zrobi mi to różnicy.

Zastanawia mnie jeszcze czy powiększenie skoku do 120 mm nie pogorszy jego właściwości.

 

  • Mod Team
Napisano

Właściwości samego widelca nie ale jeśli rama nie jest przeznaczona pod taki skok, to popsuje właściwości jezdne i geometrię całego roweru. Będzie niechętniej skręcał, na podjazdach trudniej będzie utrzymać tor jazdy a przednie koło łatwiej będzie się podrywać, na zjazdach rower będzie się zachowywał inaczej (prawdopodobniej gorzej). Jednym słowem szkoda zachodu. 

  • Mod Team
Napisano

Moim zdaniem powiszenie skoku + dodanie kilka % sagu to dobry pomysł. 20mm to jeszcze akceptowalna różnica ale 130 czy więcej już średnio.

Napisano

Wtedy może wyjść gigantyczny SAG jeśli wcześniej jeździł na 80mm, a to chyba nie wpłynie za dobrze na czułość amora ??

Po 2 jak zejdzie z siodełka to po takim podwyższeniu może mu rama ocierać o klejnoty.

  • Mod Team
Napisano

Ustawiając sag tak by widelec bardziej sie "zapadł" zwieszać przy tym jego progresje ( czasami w inwazyjny sposób ) prowadzi do szybszej reakcji na nierówności. Ja u siebie mam sag min 30% a zazwyczaj ok 35-40. No tylko że ja mam spory skok, no i jest to tył :P ale jednak dużo lepiej sie zachowuje przy np zjechaniu z chodnika.

 

Ale fakt z 80mm to nic sie nie da zrobić.

Napisano

Też mam ramę na 100m, też myślałem żeby amora wyciągnąć na 120mm. Ale jak przemyślałem sprawę to u mnie osobiście nie przejdzie bo wtedy rama będzie dla mnie za duża. To już indywidualna sprawa czy komuś pasuje. Niech stanie okrakiem roweru i podniesie przednie koło na 2cm to zobaczy czy mu rama nie zawadza.

Napisano

Rama to hardrock specjalized.

Jestem ciężki więc obecnie muszę mocno "dmuchać" amora aby się nie uginał za bardzo przy stromych zjazdach.

Niestety to wpłynęło na jego kulturę pracy, a raczej na jej brak.

Jak podniosłem amora do 120 to moje klejnoty nadal były bezpieczne, choć musiałem się nieco przyzwyczaić do nowego poziomu jazdy a i komfort był dużo lepszy.

Niestety przy mocnym hamowaniu amor wyginał się pod ramę co z kolei spowodowało powstanie luzów w ciągu 2 tygodni.

Mało jest fachowców wśród sprzedających rowery aby porządnie coś dobrali, to już mój 3 amor w ciągu 7 lat.

Teraz ustaliłem kwotę na poziomie 1500 zł i chcę coś co wytrzyma moją wagę (100 kg) i będzie zachowywało przy tym wysoką kulturę prowadzenia się.

Wykres powyżej zapewne jest przydatny, lecz we wszystkim trzeba wypośrodkować i posiadać chyba podstawową wiedzę.

Dziwi mnie fakt że taki producent ram nie podaje na swojej stronie specyfikacji amortyzatorów jakie można sobie zastosować. 

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Dziękuję za pomoc.

Amor już zamontowany i po pierwszej jeździe.

NA razie ustawienia z tabelki i pewnie będzie niebawem poszukiwanie optymalnego ustawienia.

Proszę o info czy mogę wieszać rower za przednie koło, czy nie będzie to jakiś problem dla amora, czy nic z niego się nie wyleje.

 

pozdrawiam

post-170017-0-32568600-1405170896_thumb.jpg

Napisano

Czytałem o smarowaniu,serwisowaniu tego modelu.

Jak na razie przejechałem raptem 10 km.

Serwisant poinformował mnie abym po 150 godzinach podjechał na pierwszy serwis.

Może wtedy zostaną poprawione fabryczne mankamenty

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...