Skocz do zawartości

[nowe hydrauliki] M615 vs. M675 vs. jakieś Avidy


Czopsztejn

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

chciałbym prosić o pomoc przy wyborze nowych hamulców. Zastanawiam się nad wyżej wymienionymi dwoma modelami ze stajni Shimano. Co możecie o nich powiedzieć dobrego/złego? Jaki wybór byłby lepszy? Byłoby super wziąć te tańsze, ale jednak stówka więcej nie robi aż takiej różnicy, jeśli w grę wchodzi większa żywotność i kultura pracy. Może macie jakieś inne propozycje w tym przedziale cenowym?

Jeśli można prosiłbym również o dobór jakiś tarczy. Celuję w komplet przód/tył. Moja waga 70kg, więc myślę, że tarcza 160mm starczyłaby. Brać pod uwagę muszę też przebieg mojego amortyzatora - RS Dart 2 (11k km) i lekkie luzy na tulejach ślizgowych, które powstały podczas jazdy na v'kach. Jeszcze nie zdecydowałem czy tarcza będzie mocowana na 6 śrub czy na centerlock, bo jestem w trakcie wybierania nowych kół. Jednak chodzi mi, żebycie podali jakieś modele, na które potem będę zwracał uwagę.

Z góry dziękuję za wszelkie porady i propozycję.

Pozdrawiam,

Cz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli nie chcesz dopłacać , to bierz m615 mają bardzo przyjemną kulturę pracy , to że ważysz 70kg nie jest aż tak ważne przy doborze wielkosci tarczy , jak to jaki masz styl hamowania , jeśli cisniesz bardzo długie zjazdy cały czas trzymając hamulce , to spalisz tarczę nawet w Saintach , avidy bym z góry odrzucił ,bo niższe modele działają słabiej niż shimano + chyba nie chcesz zmieniac co roku uszczelek w klamkach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz brać nowe to dołóż do SLXów. Mają lepsze tłoczki i bardziej nowoczesne mocowanie przewodu typu banjo (można sobie ustawić kąt wyjścia).

Choć jeżeli M615 działają podobnie jak M596 to nie będziesz zawiedziony. Na spiekanych klockach są żylety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czy wykorzystam czy nie okaże się w praniu, interesuje mnie jak się ma sprawa jakości użytych elementów i trwałości rozwiązań użytych w poszczególnych modelach.

 

Technologicznie są bardzo zbliżone do SLX'ów a skoro już M596 były bardzo mocne i bezawaryjne to tu jest tak samo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne tarcze w moich Deore tyle że na centerlock. Jeśli czuć cokolwiek to przede wszystkim w jakości i materiale klocków i pracy samych tłoczków. Nie liczył bym na to, że przykładowo RT75 XT będzie lepsza.

 

W sprawie przypalenia to zdarzyło mi się to raz na tyle ale to był zjazd z Pilska więc masa km w dół i maja waga spora. W normalnym użytkowaniu trzeba się postarać aby przypalić tarczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, czyli podsumowując mam celować w 615, a jakbym chciał dołożyć parę groszy to mogę 675, ale nie ma ta nie aż takiego parcia, ze względu na niewielką różnicę w wykonaniu/działaniu. Co do tarczy, to jest to właściwie indywidualna kwestia w zależności od zasobności portfela. A jeszcze jedno, centerlock czy 6 śrub Waszym zdaniem?

 

A jaki jest rezultat przypalonej tarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na śruby jest większy wybór. Problem tylko w tym, że jak kupisz przykładowo taką RT53 to może się okazać iż prędzej zmienisz rower nisz ją wykończysz. U mnie wytrzymała blisko 10 kkm jazdy tylko po górach. Kolejna sprawa to jak dla mnie na wielki plus centerlocka jest błyskawiczny demontaż i montaż. Ze śrubami chyba by mnie krew zalała.

 

Co do przypalonej tarczy to złapie charakterystyczną ciemną barwę i tyle. Potem wszystko wraca do normy. Bardziej trzeba się wtedy martwić o klocki i je sprawdzić w jakim są stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...