Skocz do zawartości

[nowe hydrauliki] M615 vs. M675 vs. jakieś Avidy


Czopsztejn

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzień dobry,

chciałbym prosić o pomoc przy wyborze nowych hamulców. Zastanawiam się nad wyżej wymienionymi dwoma modelami ze stajni Shimano. Co możecie o nich powiedzieć dobrego/złego? Jaki wybór byłby lepszy? Byłoby super wziąć te tańsze, ale jednak stówka więcej nie robi aż takiej różnicy, jeśli w grę wchodzi większa żywotność i kultura pracy. Może macie jakieś inne propozycje w tym przedziale cenowym?

Jeśli można prosiłbym również o dobór jakiś tarczy. Celuję w komplet przód/tył. Moja waga 70kg, więc myślę, że tarcza 160mm starczyłaby. Brać pod uwagę muszę też przebieg mojego amortyzatora - RS Dart 2 (11k km) i lekkie luzy na tulejach ślizgowych, które powstały podczas jazdy na v'kach. Jeszcze nie zdecydowałem czy tarcza będzie mocowana na 6 śrub czy na centerlock, bo jestem w trakcie wybierania nowych kół. Jednak chodzi mi, żebycie podali jakieś modele, na które potem będę zwracał uwagę.

Z góry dziękuję za wszelkie porady i propozycję.

Pozdrawiam,

Cz. 

Napisano

jeżeli nie chcesz dopłacać , to bierz m615 mają bardzo przyjemną kulturę pracy , to że ważysz 70kg nie jest aż tak ważne przy doborze wielkosci tarczy , jak to jaki masz styl hamowania , jeśli cisniesz bardzo długie zjazdy cały czas trzymając hamulce , to spalisz tarczę nawet w Saintach , avidy bym z góry odrzucił ,bo niższe modele działają słabiej niż shimano + chyba nie chcesz zmieniac co roku uszczelek w klamkach :)

Napisano

Mieszkam na mozowszu, więc ciężko tutaj o jakieś strasznie ekstremalne zjazdy. Wiadomo raz czy dwa razy w roku robię wypad w góry, ale też bez jakiś szaleństw. Rozumiem, Avidy w takim razie odrzucam i czekam na więcej opinii.

Napisano

Avidy poszły w górę z jakością ale i tak miną lata świetlne zanim zbliżą się do tego co robi Shimano. Przy takiej wadze Deorki i w górach spisywały by się znakomicie. Zbieraj kasę na nowy wideł bo będzie kiepsko z tymi luzami.

Napisano

Masz na myśli zwykłe Deorki? Nie warto dorzucić trochę i zainwestować w SLX'y? Mam nadzieję, że jeszcze sezon co najmniej RS wytrzyma i będę mógł się martwić tym za rok.

Napisano

To czy wykorzystam czy nie okaże się w praniu, interesuje mnie jak się ma sprawa jakości użytych elementów i trwałości rozwiązań użytych w poszczególnych modelach.

Napisano

Jeżeli masz brać nowe to dołóż do SLXów. Mają lepsze tłoczki i bardziej nowoczesne mocowanie przewodu typu banjo (można sobie ustawić kąt wyjścia).

Choć jeżeli M615 działają podobnie jak M596 to nie będziesz zawiedziony. Na spiekanych klockach są żylety.

Napisano

To czy wykorzystam czy nie okaże się w praniu, interesuje mnie jak się ma sprawa jakości użytych elementów i trwałości rozwiązań użytych w poszczególnych modelach.

 

Technologicznie są bardzo zbliżone do SLX'ów a skoro już M596 były bardzo mocne i bezawaryjne to tu jest tak samo.

 

Napisano

Przecież Shimano klepie tarcze z takiego samego materiału więc jakościowo w niczym nie ustępują innym. Kwestia wizualna, systemu mocowania i takich tam pierdół. Z klockami metalicznymi będzie żyleta.

Napisano

Myślałem, że ta tarcza jest wyżej, jeśli chodzi o katygorię w grupie osprzętu. Mówisz, że nie ma zbytniej różnicy pomiędzy tarczami jak te za 25, a np xt? Nie mówię o kwestii wizualnej i wadze.

Napisano

Miałem podobne tarcze w moich Deore tyle że na centerlock. Jeśli czuć cokolwiek to przede wszystkim w jakości i materiale klocków i pracy samych tłoczków. Nie liczył bym na to, że przykładowo RT75 XT będzie lepsza.

 

W sprawie przypalenia to zdarzyło mi się to raz na tyle ale to był zjazd z Pilska więc masa km w dół i maja waga spora. W normalnym użytkowaniu trzeba się postarać aby przypalić tarczę.

Napisano

Rozumiem, czyli podsumowując mam celować w 615, a jakbym chciał dołożyć parę groszy to mogę 675, ale nie ma ta nie aż takiego parcia, ze względu na niewielką różnicę w wykonaniu/działaniu. Co do tarczy, to jest to właściwie indywidualna kwestia w zależności od zasobności portfela. A jeszcze jedno, centerlock czy 6 śrub Waszym zdaniem?

 

A jaki jest rezultat przypalonej tarczy?

Napisano

Rezultat? Piękny fiolet na powierzchni ciernej (ponoć fiolety w tym roku są w modzie) i u mnie podkładka klocka zmieniła kolor na czerwony.

Napisano

Na śruby jest większy wybór. Problem tylko w tym, że jak kupisz przykładowo taką RT53 to może się okazać iż prędzej zmienisz rower nisz ją wykończysz. U mnie wytrzymała blisko 10 kkm jazdy tylko po górach. Kolejna sprawa to jak dla mnie na wielki plus centerlocka jest błyskawiczny demontaż i montaż. Ze śrubami chyba by mnie krew zalała.

 

Co do przypalonej tarczy to złapie charakterystyczną ciemną barwę i tyle. Potem wszystko wraca do normy. Bardziej trzeba się wtedy martwić o klocki i je sprawdzić w jakim są stanie.

Napisano

RT86 strasznie szybko się ściera, ale jest mega sztywna. Poza tym tłoczki w 615 i 675 mają tą samą średnicę 22mm (mierzyłem) więc mają taką samą moc ba nawet jak XTR M987. Bierz m615 i Ładuj klocki metaliczne.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...