Skocz do zawartości

[tylna piasta] luz - jak wykasować, pomocy


TootalnieZielony

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Witam serdecznie!
Miałem wymieniane tylne koło. Po ok. tygodniu pojawił się "luz na kole". Lata mi na boki gdy nim poruszam, podczas jazdy też czasem odczuwam. Dokręcone jest dobrze, bo to już sprawdzałem. Okazało się że to luz na piaście jest. Co mogę zrobić w takim przypadku i jak to zrobić? Czy może mieć znaczenie moja waga (113kg) i nieadekwatne koła do niej?

P.S. Mam Wheeler-a PRORIDE 800. Rower ma za sobą pierwszą młodość, a ja bym jednak chciał wykrzesać z niego co się da. Zależy mi na poprawie komfortu jazdy. Możecie coś doradzić? Co mogę wymienić?

Z góry dziękuję i pozdrawiam Forumowiczów ;)

 

Napisano

Wcale lub żle skontrowali konusy w piaście i dlatego luz. Jak się go kasuje i czym to wszystko masz w necie. Są filmiki i zdjęcia. Waga nie ma żadnego znaczenia.

Napisano

Kolego Beskid, z czymś masz problem? Z tego co widzę jest to forum, nie znam się na rowerach więc jak ludzi pytam co jest przyczyną i jak można się z nią uporać. I jak zawsze musi trafić się niejaki "góru", który wyżej sram niż cztery litery ma. Więc spuść z tonu. ;)

Napisano

Ta, a jak to tylne koło z wolnobiegiem w dodatku jakieś chińskie, to powodzenia...

 

Klucz do wolnobiegu, klucz 24 + ramie, klucze do konusów i 15 do odkręcenia koła.

Napisano

Kolego @Zielony po prostu nie lubię leni którym się nic nie chce i jeszcze podskakują. Nie słynę tu z takich zachowań ale czasem jest przegięcie. Nie da się w idealny sposób słowami napisać jak skontrować piastę. Za to wszystko wiadomo po zerknięciu na jeden obrazek. Nawet nie wspominam o filmikach na ten temat. http://mtbikes.pl/artykuly/warsztat/serwis-piasty-z-lozyskami-kulkowymi-i-bebenka-na-przykladzie-piasty-shimano-fh-m580/ kolejne http://dobresklepyrowerowe.pl/rady/serwis/regulacja-piast-rowerowych-na-lozyskach-kulkowych A tu od 5 min nawet dzieciak wytłumaczył co i jak https://www.youtube.com/watch?v=kq4uzlfT5c8

 

Forum jak forum ale pewnych spraw nie da się "sprawnie" wytłumaczyć. Do nich należy serwis piast czy regulacja zmieniarek.

Napisano

Nie podskakuję tylko ja za to nie lubię "góru" którzy myślą, że są Bóg wie kim.  Za czym napisałem tu na forum to starałem się szukać rozwiązania, ale większość była dość ogólna. Jak wspomniałem wcześniej jestem zielony w temacie rowerów i dlatego wolałem uderzyć na forum.

Teraz odnośnie samego koła i problemu. Opłaca się żebym inwestował w sprzęt potrzebny do naprawy czy tym razem udać się do serwisu?
Drugie pytanie, czy mogę jakoś polepszyć komfort jazdy owego roweru? Zmiana kół, korby, piast, amortyzaotra, hamulców czy coś?

Napisano

Nikt tu nie wyrażał się jak "guru", dostałeś inrormację, że na filmikach wszystko masz pokazane, to nawet ci się nie chciało poszukać ...

Napisano

Teraz odnośnie samego koła i problemu. Opłaca się żebym inwestował w sprzęt potrzebny do naprawy czy tym razem udać się do serwisu?

Drugie pytanie, czy mogę jakoś polepszyć komfort jazdy owego roweru? Zmiana kół, korby, piast, amortyzaotra, hamulców czy coś?

 

Ja bym odwiedził serwis tylko dlatego, że nie wiadomo czy przez tak długą jazdę na luzach nie powstały spore szkody. Zwykły mechanik zrobi Ci to w parę minut i oceni czy wszystko jest ok czy jest lipa.

 

Czy byłbyś tak uprzejmy i podlinkował konkretnie co to za rower bo u mnie wyskakują dziwne wynalazki. W jedne można by śmiało zainwestować a w inne już nie koniecznie. Coś w co inwestować nie warto to takie coś http://allegro.pl/rower-wheeler-800-proride-mtb-wyprzedaz-i4223509789.html Tu z kolei taki do którego co nieco idzie dołożyć http://olx.pl/oferta/wheeler-800-proride-19-jak-nowy-CID767-ID4Hjc1.html

 

Napisano

 

 

Teraz odnośnie samego koła i problemu. Opłaca się żebym inwestował w sprzęt potrzebny do naprawy czy tym razem udać się do serwisu?

Kup jeden lub 2 klucze do konusów , musisz mieć do tego płaskie klucze 16 i 17 .

Jestem zawsze za tym by samemu coś podziałać, coś się nauczysz, coś zrobisz, następnym razem lepiej, a kupione klucze będziesz miał w szufladzie.

Na początek wolnobiegu nie ruszaj, wiec takiego klucza nie kupuj na razie.

  • Mod Team
Napisano

 

 

to nawet ci się nie chciało poszukać ...

Chłopina mógł nawet nie wiedzieć ze można tam takie rzeczy znaleźć ... spokojnie.

 

 

A tu od 5 min nawet dzieciak wytłumaczył co i jak

Heh z Łańcuta :D

 

Wracajać do tematu,

 

 

Kup jeden lub 2 klucze do konusów , musisz mieć do tego płaskie klucze 16 i 17 .

Wcale nie bo co kraj to obyczaj, co piasta to inne klucze. Fakt ze piasty shimano mają swój standard, ale np już piasty Joytecha czy inne miały już różne kombinacje, wiec to nie reguła. Najpierw trzeba sprawdzić jakiego klucza potrzeba. Ale 17tka jest prawie zawsze z tym trzeba sie zgodzić :P

 

Możliwe i nawet prawdopodobne jest ze oś lub konusy sie już zużyły i potrzebna będzie wymiana. Oś dychę, konusy po piątaku, klucze ... faktycznie można rozważać zakup nowego koła. Ale może sie okazać ze samo skręcenie poprawnie naprawy sytuację.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Dziękuję wszystkim za pomoc!!

Teraz część druga moich pytań odnośnie roweru i inwestycji w owy model. Może ktoś coś więcej napisze czy się opłaca czy nie i dlaczego miałoby się nie opłacać? Prosiłbym o konkretne odpowiedzi

Napisano

 

Witam serdecznie!

Miałem wymieniane tylne koło. Po ok. tygodniu pojawił się "luz na kole". Lata mi na boki gdy nim poruszam, podczas jazdy też czasem odczuwam. Dokręcone jest dobrze, bo to już sprawdzałem. Okazało się że to luz na piaście jest. Co mogę zrobić w takim przypadku i jak to zrobić? Czy może mieć znaczenie moja waga (113kg) i nieadekwatne koła do niej?

 

P.S. Mam Wheeler-a PRORIDE 800. Rower ma za sobą pierwszą młodość, a ja bym jednak chciał wykrzesać z niego co się da. Zależy mi na poprawie komfortu jazdy. Możecie coś doradzić? Co mogę wymienić?

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam Forumowiczów ;)

 

 

 

 

Witam. Miałem taką samą sytuację, luzy, do tego gdy koło było w ruchu zachowywało się, jakby było scentrowane, dlatego też udałem się do serwisu. Tam zaś okazało się, że koło jest idealnie proste, a problemem był ten zacisk którym domyka się koło (był pęknięty, wykrzywiony) Koszt naprawy wyniósł mnie około 50 zł.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...