TootalnieZielony Napisano 30 Czerwca 2014 Napisano 30 Czerwca 2014 Witam serdecznie!Miałem wymieniane tylne koło. Po ok. tygodniu pojawił się "luz na kole". Lata mi na boki gdy nim poruszam, podczas jazdy też czasem odczuwam. Dokręcone jest dobrze, bo to już sprawdzałem. Okazało się że to luz na piaście jest. Co mogę zrobić w takim przypadku i jak to zrobić? Czy może mieć znaczenie moja waga (113kg) i nieadekwatne koła do niej?P.S. Mam Wheeler-a PRORIDE 800. Rower ma za sobą pierwszą młodość, a ja bym jednak chciał wykrzesać z niego co się da. Zależy mi na poprawie komfortu jazdy. Możecie coś doradzić? Co mogę wymienić?Z góry dziękuję i pozdrawiam Forumowiczów
Kiciok Napisano 30 Czerwca 2014 Napisano 30 Czerwca 2014 Co to za koło? ile kosztowało, gdzie kupiłeś?
jogi109 Napisano 30 Czerwca 2014 Napisano 30 Czerwca 2014 Spróbuj dokręcić/wyregulować konusy, bo to prawdopodobnie piasta na łożyskach "rowerowych".
Mod Team michuuu Napisano 30 Czerwca 2014 Mod Team Napisano 30 Czerwca 2014 Stawiam na niedokręcone konusy.
beskid Napisano 30 Czerwca 2014 Napisano 30 Czerwca 2014 Wcale lub żle skontrowali konusy w piaście i dlatego luz. Jak się go kasuje i czym to wszystko masz w necie. Są filmiki i zdjęcia. Waga nie ma żadnego znaczenia.
TootalnieZielony Napisano 30 Czerwca 2014 Autor Napisano 30 Czerwca 2014 Jakieś zwykłe koło, żadna konkretna firma.Co do "konusów" jak się za to zabrać?
beskid Napisano 30 Czerwca 2014 Napisano 30 Czerwca 2014 Czy wpisanie w "szukajkę" kombinacji słów "serwis piasty na kulkach" jest takie skomplikowane??
TootalnieZielony Napisano 30 Czerwca 2014 Autor Napisano 30 Czerwca 2014 Kolego Beskid, z czymś masz problem? Z tego co widzę jest to forum, nie znam się na rowerach więc jak ludzi pytam co jest przyczyną i jak można się z nią uporać. I jak zawsze musi trafić się niejaki "góru", który wyżej sram niż cztery litery ma. Więc spuść z tonu.
Mod Team michuuu Napisano 30 Czerwca 2014 Mod Team Napisano 30 Czerwca 2014 http://blogrowerowy.pl/wpis/regulacja-piast/ i wszystko jasne.
Kiciok Napisano 30 Czerwca 2014 Napisano 30 Czerwca 2014 Ta, a jak to tylne koło z wolnobiegiem w dodatku jakieś chińskie, to powodzenia... Klucz do wolnobiegu, klucz 24 + ramie, klucze do konusów i 15 do odkręcenia koła.
beskid Napisano 30 Czerwca 2014 Napisano 30 Czerwca 2014 Kolego @Zielony po prostu nie lubię leni którym się nic nie chce i jeszcze podskakują. Nie słynę tu z takich zachowań ale czasem jest przegięcie. Nie da się w idealny sposób słowami napisać jak skontrować piastę. Za to wszystko wiadomo po zerknięciu na jeden obrazek. Nawet nie wspominam o filmikach na ten temat. http://mtbikes.pl/artykuly/warsztat/serwis-piasty-z-lozyskami-kulkowymi-i-bebenka-na-przykladzie-piasty-shimano-fh-m580/ kolejne http://dobresklepyrowerowe.pl/rady/serwis/regulacja-piast-rowerowych-na-lozyskach-kulkowych A tu od 5 min nawet dzieciak wytłumaczył co i jak https://www.youtube.com/watch?v=kq4uzlfT5c8 Forum jak forum ale pewnych spraw nie da się "sprawnie" wytłumaczyć. Do nich należy serwis piast czy regulacja zmieniarek.
TootalnieZielony Napisano 30 Czerwca 2014 Autor Napisano 30 Czerwca 2014 Nie podskakuję tylko ja za to nie lubię "góru" którzy myślą, że są Bóg wie kim. Za czym napisałem tu na forum to starałem się szukać rozwiązania, ale większość była dość ogólna. Jak wspomniałem wcześniej jestem zielony w temacie rowerów i dlatego wolałem uderzyć na forum.Teraz odnośnie samego koła i problemu. Opłaca się żebym inwestował w sprzęt potrzebny do naprawy czy tym razem udać się do serwisu?Drugie pytanie, czy mogę jakoś polepszyć komfort jazdy owego roweru? Zmiana kół, korby, piast, amortyzaotra, hamulców czy coś?
Rulez Napisano 30 Czerwca 2014 Napisano 30 Czerwca 2014 Nikt tu nie wyrażał się jak "guru", dostałeś inrormację, że na filmikach wszystko masz pokazane, to nawet ci się nie chciało poszukać ...
beskid Napisano 30 Czerwca 2014 Napisano 30 Czerwca 2014 Teraz odnośnie samego koła i problemu. Opłaca się żebym inwestował w sprzęt potrzebny do naprawy czy tym razem udać się do serwisu? Drugie pytanie, czy mogę jakoś polepszyć komfort jazdy owego roweru? Zmiana kół, korby, piast, amortyzaotra, hamulców czy coś? Ja bym odwiedził serwis tylko dlatego, że nie wiadomo czy przez tak długą jazdę na luzach nie powstały spore szkody. Zwykły mechanik zrobi Ci to w parę minut i oceni czy wszystko jest ok czy jest lipa. Czy byłbyś tak uprzejmy i podlinkował konkretnie co to za rower bo u mnie wyskakują dziwne wynalazki. W jedne można by śmiało zainwestować a w inne już nie koniecznie. Coś w co inwestować nie warto to takie coś http://allegro.pl/rower-wheeler-800-proride-mtb-wyprzedaz-i4223509789.html Tu z kolei taki do którego co nieco idzie dołożyć http://olx.pl/oferta/wheeler-800-proride-19-jak-nowy-CID767-ID4Hjc1.html
TootalnieZielony Napisano 30 Czerwca 2014 Autor Napisano 30 Czerwca 2014 Model pierwszy, który pokazałeś tylko z "prostą" ramą.
BikoBiko Napisano 30 Czerwca 2014 Napisano 30 Czerwca 2014 Teraz odnośnie samego koła i problemu. Opłaca się żebym inwestował w sprzęt potrzebny do naprawy czy tym razem udać się do serwisu? Kup jeden lub 2 klucze do konusów , musisz mieć do tego płaskie klucze 16 i 17 . Jestem zawsze za tym by samemu coś podziałać, coś się nauczysz, coś zrobisz, następnym razem lepiej, a kupione klucze będziesz miał w szufladzie. Na początek wolnobiegu nie ruszaj, wiec takiego klucza nie kupuj na razie.
Mod Team Puklus Napisano 1 Lipca 2014 Mod Team Napisano 1 Lipca 2014 to nawet ci się nie chciało poszukać ... Chłopina mógł nawet nie wiedzieć ze można tam takie rzeczy znaleźć ... spokojnie. A tu od 5 min nawet dzieciak wytłumaczył co i jak Heh z Łańcuta Wracajać do tematu, Kup jeden lub 2 klucze do konusów , musisz mieć do tego płaskie klucze 16 i 17 . Wcale nie bo co kraj to obyczaj, co piasta to inne klucze. Fakt ze piasty shimano mają swój standard, ale np już piasty Joytecha czy inne miały już różne kombinacje, wiec to nie reguła. Najpierw trzeba sprawdzić jakiego klucza potrzeba. Ale 17tka jest prawie zawsze z tym trzeba sie zgodzić Możliwe i nawet prawdopodobne jest ze oś lub konusy sie już zużyły i potrzebna będzie wymiana. Oś dychę, konusy po piątaku, klucze ... faktycznie można rozważać zakup nowego koła. Ale może sie okazać ze samo skręcenie poprawnie naprawy sytuację.
TootalnieZielony Napisano 10 Lipca 2014 Autor Napisano 10 Lipca 2014 Dziękuję wszystkim za pomoc!!Teraz część druga moich pytań odnośnie roweru i inwestycji w owy model. Może ktoś coś więcej napisze czy się opłaca czy nie i dlaczego miałoby się nie opłacać? Prosiłbym o konkretne odpowiedzi
owcaa1 Napisano 10 Lipca 2014 Napisano 10 Lipca 2014 Witam serdecznie!Miałem wymieniane tylne koło. Po ok. tygodniu pojawił się "luz na kole". Lata mi na boki gdy nim poruszam, podczas jazdy też czasem odczuwam. Dokręcone jest dobrze, bo to już sprawdzałem. Okazało się że to luz na piaście jest. Co mogę zrobić w takim przypadku i jak to zrobić? Czy może mieć znaczenie moja waga (113kg) i nieadekwatne koła do niej? P.S. Mam Wheeler-a PRORIDE 800. Rower ma za sobą pierwszą młodość, a ja bym jednak chciał wykrzesać z niego co się da. Zależy mi na poprawie komfortu jazdy. Możecie coś doradzić? Co mogę wymienić? Z góry dziękuję i pozdrawiam Forumowiczów Witam. Miałem taką samą sytuację, luzy, do tego gdy koło było w ruchu zachowywało się, jakby było scentrowane, dlatego też udałem się do serwisu. Tam zaś okazało się, że koło jest idealnie proste, a problemem był ten zacisk którym domyka się koło (był pęknięty, wykrzywiony) Koszt naprawy wyniósł mnie około 50 zł.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.