Skocz do zawartości

[detki] w wersji light- jaka odporność i trwałość ?


Tooreck

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Długo jeździłem właśnie na tych dętkach Maxxisa i ogólnie nie narzekałem, nie łapałem w nich kapci, tylko po dłuższym czasie przestały "trzymać" ciśnienie i je wymieniłem. Ogólnie lekkie są wykonane z cieńszego materiału i teoretycznie łatwiej jest je przebić.

Napisano

Ja kiedyś kupiłem jakąś dentke na próbówke za 32 zł i była to najgorsza rzecz jaką mogłem zrobić....kleiłem ją chyba ze 4 razy w ciagu miesiaca a następnei wyązdowała na śmietniku :)

Napisano

Ja mam Conti MTB light i na razie gumy nie złapałem(1200 km), ciśnienie trzymaja bardzo dobrze. Ale jak beda się spisywać z cienkimi oponami to nie wiem, jaj mam Conti travel Contact( 260 TPI, wkładka antyprzebiciowa), więc nie musze się martwic o takie rzeczy.

Napisano

w.g mnie detkami nie nalezy "odchudzać" roweru. a co do dętek to miałem dębicę jakąś i dopóki rok temu nie pękła była całkiem spox... aaa i jeszcze jedno. nie polecam kleić detek tylko wydać te 20 czy wiecej zł na detkę niż potem pchać 3 kilosy do chaty "bo źle skleiłem".

Napisano

Jeżdżę na tych Maxxis'ach Ultralight od 2 sezonów. Jedynego kapcia jakiego złapałem zaliczyłem przy... zmianie opony... :) (musiałem chyba przyszczypnąć dętkę łyżką... :) ). Pompuję je zawsze powyżej 4atm i przy oponach Continental'a (Escape, Escape Pro, Explorer Pro) spisują się rewelacyjnie.

Napisano

Kupiłem niechcący tą właśnie dentkę, dopiero w domu zobaczyłem co to za cudo jest. W porównaniu ze zwykłą, to jest piórko, cieniutka, no i śmigam i na razie wszystko wporzo. Mam ją na tyle z oponą Michelin Country Trail, a jeżdże w każdym terenie- widać to na pociętej oponie

Napisano

Ultralight'y są godne polecenia - trwałe, no i lżejsze od standardowych dętek; nie polecam lżejszej wersji - XXLight - znikoma wytrzymałość i drogie...

Napisano

Ja mam do nich takie zaufanie, że jak znalazłem je w wersji shreder w styczniu na allegro za 13zł to kupiłem od razu 5 szt. 3 sztuki leżą do tej pory nietknięte :) (+ dodatkowo 2 z zeszłego sezonu z zaworami presta). Naprawdę dobra dętka.

Napisano

A wie ktoś coś o dętkach IRC Torque Light / Extra Light (obie te nazwy są na pudełku i nie wiem która jest właściwa.)? Kupiłem 2 takie po 15/zł szt. Waga to ~90g. Po 500km wygląda na to, że wszystko ok, ale chciałbym posłuchać opini o tej dętce.

Napisano

Jeżdżę na tych Maxxis'ach Ultralight od 2 sezonów. Jedynego kapcia jakiego złapałem zaliczyłem przy... zmianie opony... <_< (musiałem chyba przyszczypnąć dętkę łyżką... :) ). Pompuję je zawsze powyżej 4atm i przy oponach Continental'a (Escape, Escape Pro, Explorer Pro) spisują się rewelacyjnie.

 

ok dzisiaj po przebiciu łatki na detce zakupiłem 2 takie i zobacze ,skoro masz i polecasz t o kupiłem tym bardziej że oponki mam maxxisa wiec bedzi komplet.....

Napisano

Miesiąc temu kupilem Continental ultra light presta, i jeżdżę do tej pory bez żadnego kapcia. Miałem ją już na tyle jak i na przodzie. Godne polecenia a już szczególnie dla lekkich bikerów.

Napisano

no dzisiaj pierwsze 55 km na maxxisach ultralight a że ostatnio wmoimmaxxisie krakenie z tyło złapałem kilka razy kapca( znak ze juz sie kończy) to zakupiłem dzisiaj continentala exprolera pro na tył .

nie wiem czy to sugestia ale pozmianie dętek z authorowskich i wymianie opony(maxxis kraken na continetal exproler pro ) jest znacznie lepiej na asfalcie utrzymanie predkości 39-41 km/h bez problemów a w terenie szczególnie na szutrze super. aleto pierwsze 55 km i radość z nowych częsci wiec może to tylko sugestia...

Napisano

ja nie rozumiem jak na dętkach oszczędzać mase można? Co z tego że mało ważą skoro co chwile męczysz się z ich łataniem. Co jak co,ale na dętkach to bym nie oszczędzał.

Jak kupowałem ostatnio dętke jakiś crossowiec uznał że on ma opony lżejsze,ale co tam. Przynajmniej snake łapie naprawdę bardzo rzadko.

Napisano
ja nie rozumiem jak na dętkach oszczędzać mase można? Co z tego że mało ważą skoro co chwile męczysz się z ich łataniem.

w twoim stylu jazdy nie oplaca sie jezdzic na lekkich detkach, ale w xc to juz inna bajka... ultralighty sa bardzo dobre.

Napisano

Ja smigam na oponkach Continental Explorer Pro i detkach z Continentala ,ale zwyklych poniewaz zdazylo sie ,ze nawet na zwyklych detkach sporo grubszych niz te lekkie zlapalem takiego kapcia ,ze detka na wylot przebita byla :) I przebilem to tak przy zwylkym zjezdzie z gorki na jakims kamieniu troche wiekszym czy czyms podobnym. Wiec wydaje mi sie ,ze jak dla mnie to lekkie detki by sie nie nadaly :D A tez nie jestem maniakiem superlkkich rowerkow ,chociaz nie powiem ,ze mi sie to nie podoba :)

 

pozdro

Napisano

Też niedawno zakupiłem Maxxis ultralight na oba koła. W połączeniu z kevlarovymi IRC serac XC jest całkiem lekko, a jak do tej pory nie przebiłem jeszcze (przejechane 350 km). Zobaczymy ile wytrzymają :)

Napisano

zdarza sie że sie przebije i na to nie mamay wpływu i obojetnie jaką masz dętke np. w zeszłym roku rozwaliłem nowego maxxisa Krakena i detkę ( kenda) na gałęzi podczas zjazdu ze skrzycznego. tylko dzieki kropelce udało mi sie uratować opone a detka poszła do wymiany ( opona została podklejona łatka od wewnątrz a rozdrcie ok 1 cm skleiłem kropelką ( tak mi poradzili telefonicznie koledzy z serwisu )

 

aha ten komplecik załozyłem specjalnie na ten wyjazd w góry i w pierwszym dniu było po nim ...

Napisano

No właśnie. Ja na starych obręczach (rigida zac19) i oponach Kenda 1.95 notorycznie łapałem snake'a, zdarzało się że 3-4 razy w tygodniu.

Po zmianie oponek na IRC 2.1 i obręczy na Ace18 problem ustał.

Napisano

Też lubię dętki lekkie chodź mam nie lekki rower turystyczny. Chodź nie powiem, kapcie to łapię czasami. Ostatnio władowałem do Schwalbe NobyNic'ów dętki 1.5/2.1 Schwalbe XXXLight. Sama jazda bezproblemu chodź daję na zjazdach to korzenie, kamienie i węża nie złapałem (może dlatego że mam obręcze ze spec. poszerzonym rantem mającym temu zapobiegać). Ale 2 mi strzeliły od węwnątrz na szwie - jedna jak pompowałem - chyba za mocno, a druga jak bajk w bagażniku auta na słońcu stał. Są chyba po prostu za wąskie. Wagę podają 95g - realna 114 i 117g (mają ładne kapturki na ładne nierdzewne gwintowane zawory)Natomiast z czysto technicznego pkt widzenia grubość ścianki dętki na przebicie nie powinna mieć żadnego przecie znaczenia. Jak coś się wbija na twardą przecież po napąpowaniu dętkę to przez każdą ściankę się przebije. No chyba że akurat to będzie szkiełko które zagłębi się 0,7mm w dętkę grubą ze ścianką 1mm. Ale niedługo i tak wejdzie głębiej przebijając każdą jedną. Zysk wagowy za małą cenę jest w dętkach nie do przecenienia. A raz na czas popompować przecież też jest fajnie ;) Dętkę zapasową i pompkę trzeba wg mnie zawsze wozić.

Napisano

Jeżdżę na tych Maxxis'ach Ultralight od 2 sezonów. Jedynego kapcia jakiego złapałem zaliczyłem przy... zmianie opony... :( (musiałem chyba przyszczypnąć dętkę łyżką... :) ). Pompuję je zawsze powyżej 4atm i przy oponach Continental'a (Escape, Escape Pro, Explorer Pro) spisują się rewelacyjnie.

 

Żbik, i nic ci się nie dzieje z obręczą? Bo przymierzam się do kupna Xt16 (takie jak ty masz :D) i na Arniku pisze, że max waga bikera - 85kg, a maksymalne ciśnienie 4 atm.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...