Skocz do zawartości

[eksploatacja] Koszt przejechania 5k km na tiagrze/105.


nico123

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do zakupu roweru za ok 3500. I zastanawiam się ile muszę mięć pieniędzy w rezerwie żeby przejechać sezon ok 5000km. Możecie mi napisać ile tak w przybliżeniu kosztuje?

 

Mam jeszcze jedno pytanie, jak będzie się kształtowała cenna rowerów na nowej 105 za rok? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o zużycie częsci?

Ja mam nowy rower od lutego mam prawie 5kkm i nic się nie zuzywa. Owszem miałem kolizje i wypadki i coś tam trzeba było naprawić, ale przy normalniej jeździe to napęd 105 starczy na dłużej niż na 5kk.

Za 3500 nie kupisz dobrego roweru na grupie 105. W tych pienądzach to pełna grupa Sora na markowej ramie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam nowy rower od lutego mam prawie 5kkm i nic się nie zuzywa.

 

Zapewniam Cię że łańcuch i kasetę masz już zużyta ;)

Ogólnie nie wątpię że się nic nie dzieje ale że zużyciem łańcucha to jest tak że należy reagować (wymieniać) zanim wystąpią jakieś objawy, bo jak już wystąpią to do wymiany jest już nie tylko łańcuch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś czyściłem napęd.

Wrzuce kilka zdjęć jak to wygląda u mnie po dokładie 4,7kkm.

Napęd typu: Korba 105, Łańcuch Ultegra 10, Kaseta Tiagra, przerzutki przednia i tylna 105.

http://imge.pl/p/26115/n/26115408621.jpg    różnica pomiędzy łąńcuchem nowym a starym Ultegra jakieś 3mm.

http://imge.pl/p/26115/n/26115408622.jpg    korba 105 widać, że coś tam jeździło się, mały blat praktycznie nieużywany

http://imge.pl/p/26115/n/26115408623.jpg    kaseta Tiagra 12-28 10biegowa zużyta zupełnie :whistling:

http://imge.pl/p/26115/n/26115408626.jpg    kaseta zbliżenie

http://imge.pl/p/26115/n/26115408628.jpg   http://imge.pl/p/26115/n/26115408630.jpg  zakładamy łańcuch nowy

http://imge.pl/p/26115/n/26115408632.jpg   na starym i nowym łańcuchu klucz wchodził tylko czubkiem

 

Po przejechaniu 2 tysięcy porównam długości łańcuchów, stary i nowy powinny się zrównac. Wtedy albo zakup trzeciego, albo jeździmy na krótszym.

Myślę, że takim sposobem do końca roku wytrwam. :teehee:

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szosę mam od roku, na 105, z sygnatury poniżej. Od zakupu przejechałem >15k km (musiałbym dokładnie sprawdzić).

Poniżej napiszę co musiałem wymienić, a ocenisz sam czy to dużo czy mało:

- 3 łańcuchy zużyte (kiedy przymiar zalecał wymianę to wymieniałem; w zeszłym tygodniu zmieniłem na 4 łańcuch, po zmianie na 2 przełożeniach zaczął przeskakiwać, przeskakiwanie po 200km zmalało, jednak piąty łańcuch już będzie musiał być zmieniany z kasetą)

- opony (po około 12k km)

Do tego dochodziły jeszcze materiały typowo eksploatacyjne, tj. dętki + łatki (pod koniec używania starych gum szybko lubiły się dziurawić) oraz raz mi strzeliła linka od przerzutek, więc też musiałem wymienić.

Poza tym jeszcze będziesz musiał kupić pompkę pod Prestę, tak abyś mógł spokojnie napompować koła do tych 8-8.5 barów.

 

Czy to dużo? :thumbsup:

 

 

A sam sezon - 5k km - przejedziesz bez wymiany. Ostatecznie pod koniec sezonu będziesz mógł wymienić łańcuch (wydatek rzędu 90zł).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt 5 tysięcy jest zerowy. Oprócz smaru oczywiście. Na szosie nie ma co się bawić w jakieś zmiany łańcuchów czy coś, rozciąga się, szlifuje kasetę i tyle, jest to na tyle nieznaczne że można jeździć na jednym łańcuchu. W mojej szosie pierwszy raz zmieniłem łańcuch i kasetę po 20 tys kilometrów, a korbę po 35 tysiącach - nie dlatego że zębatki były już zajechane, tylko dlatego że wielowypust się wyrobił i nie dawało się porządnie zacisnąć ramienia korby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...