mcgrinn Napisano 28 Czerwca 2014 Napisano 28 Czerwca 2014 Drodzy forumowicze. Posiadam stary rower górski, który jest już dość mocno zniszczony (komunijny - ma 13 lat). W tej chwili nie nadaje się do jazdy. Chciałem go naprawić, problem w tym, że nie wiem czy warto i czy w ogóle da się to zrobić. Kwota, jaką mogę na niego przeznaczyć to maksymalnie 300 zł. Części, które na pewno będę musiał wymienić to: - przerzutki - manetki - hamulce + linki (nie wiem czy całe czy tylko klocki) - być może łańcuch i tylne koło - siodło - prawdopodobnie suport bo ma luzy - dętki i wentyle. Rower ma po prostu nadawać się do jazdy - nie musi składać się z dobrych komponentów, nie musi być mocny, wygodny itd. Służył będzie do sporadycznej jazdy, ot do przejechania kilku kilometrów raz na dwa tygodnie. Kupno nowego roweru odpada - brak funduszy (jak pisałem mam na to przeznaczone maksymalnie 300 zł, a nowego roweru za to nie kupię). Mam w związku z tym pytanie: czy moglibyście mi pomóc skompletować do niego części jakie muszę wymienić, jeżeli jest to w ogóle możliwe w tej cenie. Na allegro widziałem niedrogie produkty Shimano, tj. przerzutki czy manetki w cenie 35, 45 zł. Niżej wklejam zdjęcia - rower wyciągnięty ze strychu, więc jest brudny i pordzewiały (rdzę postaram się zlikwidować i jakoś go pomalować). Liczę na waszą pomoc.
redbull1 Napisano 28 Czerwca 2014 Napisano 28 Czerwca 2014 każdy Ci to powie , sprzedaj go albo zostaw i kup drugi . na all.... lub tablicy dostaniesz jeżdżący rower w dobrym stanie ,tego się nie opłaca remontować i tyle w temacie
BikoBiko Napisano 28 Czerwca 2014 Napisano 28 Czerwca 2014 Rower jest kompletnie zaniedbany, ale sądzę, ze lepiej małym kosztem pobawić się przy nim, niż wydawać 300 zł na inny używany nie wiadomo w jakim stanie. Nie inwestowałbym jednak w niego wiele bo nie ma sensu, góra do 100 zł. Z zakupów na pewno linki i pancerze ( przynajmniej te zardzewiałe), łańcuch, siodełko i na razie tyle - koszt góra 80 zł. Reszta to rozebranie, smarowanie i regulacja. Dopiero po regulacji można więcej powiedzieć co jeszcze - czy piasty OK, czy tylna przerzutka rzuca. Tani budżetowy rower do jazdy po bułki lub zimówka.
mcgrinn Napisano 28 Czerwca 2014 Autor Napisano 28 Czerwca 2014 Dzięki za odpowiedzi. każdy Ci to powie , sprzedaj go albo zostaw i kup drugi . na all.... lub tablicy dostaniesz jeżdżący rower w dobrym stanie ,tego się nie opłaca remontować i tyle w temacie Problem jest taki, że za 300 zł nic fajnego i tak nie kupię, właściwie nie wiem na co trafię. Wolałbym jednak naprawić ten jeżeli jest taka możliwość. Rower jest kompletnie zaniedbany, ale sądzę, ze lepiej małym kosztem pobawić się przy nim, niż wydawać 300 zł na inny używany nie wiadomo w jakim stanie. Nie inwestowałbym jednak w niego wiele bo nie ma sensu, góra do 100 zł. Z zakupów na pewno linki i pancerze ( przynajmniej te zardzewiałe), łańcuch, siodełko i na razie tyle - koszt góra 80 zł. Reszta to rozebranie, smarowanie i regulacja. Dopiero po regulacji można więcej powiedzieć co jeszcze - czy piasty OK, czy tylna przerzutka rzuca. Tani budżetowy rower do jazdy po bułki lub zimówka. Tylna przerzutka nie rzuca, pamiętam, że kiedyś się zepsuła. Manetki i hamulce też muszę wymienić bo są kompletnie zniszczone (w hamulcach brakuje klocków). Tak, to ma być rower do krótkiej jazdy raz na jakiś czas. Możecie mi powiedzieć bardziej konkretnie co mam kupić? Jestem kompletnie zielony jeżeli chodzi o rowery, dlatego chcę uniknąc sytuacji, gdzie zamówione części nie będą pasować wymiarowo, linki będą za krótkie/długie a przerzutek nie da się zamontować. Co byście powiedzieli o takim zestawie: http://allegro.pl/manetki-revoshift-shimano-sl-rs35-3x6-linki-i4327398481.html http://allegro.pl/przerzutka-tylna-shimano-6-7-rd-tx35-sruba-hak-i4334958717.html http://allegro.pl/przerzutka-przednia-shimano-tourney-fd-tx-50-42-48-i4360663474.html http://allegro.pl/hamulce-komplet-dzwignie-szczeki-v-brake-alu-i4327717086.html http://allegro.pl/lancuch-rowerowy-shimano-cn-hg40-114-ogniw-i4352129704.html http://allegro.pl/siodlo-siodelko-komfortowe-z-otworem-vader-669c-i4358132291.html Uda mi się to wszystko złożyć do kupy? Czy muszę ewentualnie coś pomierzyć w rowerze by później nie mieć problemów z dopasowaniem? Nie wiem również jaki suport mam kupić, tak by pasował (obecny ma duże luzy, cały lata). Pomożecie?
cienkun Napisano 29 Czerwca 2014 Napisano 29 Czerwca 2014 - przerzutki - manetki - hamulce + linki (nie wiem czy całe czy tylko klocki) - być może łańcuch i tylne koło - siodło - prawdopodobnie suport bo ma luzy - dętki i wentyle. Przerzutki które wybrałeś są niewarte kupna. Shimano altus weź, lub przynajmniej tylną shimano altus. Manetki mogą być. Hamulce weź podstawowy model tektro- kosztują dwadzieściakilka zł, a są naprawdę dobre. Łańcuchy shimano są drogie, nie ma sensu kupować hg40 bo to słabizna. Lepiej wybrać coś z kmc i od razu trzeba wymienić na pewno wolnobieg (lub kasetę, ale raczej masz wolnobieg, wyboru wonobiegów nie ma dużego, więc nie będzie problemu ), a jeżeli piasta jest już do niczego, to poszukaj najtańszego koła, najlepiej na kasetę Suport bierz jakikolwiek, byle długość osi była dobra i gwint taki sam dętki bierz najtańsze. i lepiej wpierw się przejdź do rowerowego, bo po co płacić niepotrzebnie za przesyłkę. edit. Widzę że wolnobieg nie jest jeszcze zużyty, więc może wymiana wolnobiegu i łańcuch anie będzie konieczna, tylko zamocz go w benzynie na kilka dni i wyszoruj porządnie
BikoBiko Napisano 29 Czerwca 2014 Napisano 29 Czerwca 2014 edit. Widzę że wolnobieg nie jest jeszcze zużyty, więc może wymiana wolnobiegu i łańcuch anie będzie konieczna, tylko zamocz go w benzynie na kilka dni i wyszoruj porządnie Ten stary wolnobieg jest kilka klas lepszy niż obecnie produkowany złom MF-TZ i niezużyty, dla tego o nim nie pisałem. łańcuch faktycznie też może być niezużyty, a tylko zardzewiały - i tu się zgadzam - benzyna , wysuszyć a potem smarowanie i niech się 'rozjeździ". Siodła bym przez internet bez wypróbowania nie kupował, bo loteria czy Ci podpasuje - najlepiej na próbę w rowerowym plus umowa ze sprzedawca o ewentualnej wymianie na inne.. Lub dopiero po wypróbowaniu kupno przez internet. Chcesz kupować nowe manetki, hamulce przerzutkę, a zapominasz o najważniejszym czyli kołach. Jak piasty zardzewiały w środku to jest problem, bo koło już kosztuje. To jest podstawowa rzecz do sprawdzenia. Przerzutka tył nie rzuca być może z powodu linek i pancerzy i jest dobra, to samo przód. Manetki tez dopiero jak linki i pancerze wymienisz to się okaże. Więc jak pisałem : - sprawdzić koła - piasty - siodełko po przymiarce - zakup linki i pancerze - regeneracja łańcucha
mcgrinn Napisano 29 Czerwca 2014 Autor Napisano 29 Czerwca 2014 Dzięki wielkie za pomoc, rozjaśniliście mi już nieco sprawę. Mam jeszcze pytania: - jeżeli miałbym kupować nowe koło, to ile będzie kosztować jakieś budżetowe ale jeszcze nadające się do jazdy? - jak zmierzyć rozmiar koła? Liczy się średnica samej obręczy, czy razem z oponą? - rozumiem, że potrzebny mi będzie taki klucz: http://allegro.pl/klucz-do-wolnobiegu-kasety-bike-hand-yc-121a-i4292177627.html - jak to jest z linkami i pancerzami. Rozmiary są uniwersalne? Będę mógł sobie skrócić linki/pancerze do potrzebnego mi wymiaru? - potrzebny mi będzie specjalny klucz do suportu? Być może te pytania są dla was banalne, ale jak mówiłem z rowerami nigdy nie miałem do czynienia oprócz łatania dętek i drobnych napraw. Przedwczoraj nie wiedziałem jeszcze, że zębatki z tyłu dzielą sie na kasety i wolnobiegi. Kto wie, może za rok czy dwa będę składał sobie już jakiś lepszy rower? Manetki i hamulce jestem zmuszony wymienić. W hamulcach brakuje mi klocków, a manetki są kompletnie zniszczone (na pewno lewa, która pękła - co widać na zdjęciu). Jutro albo pojutrze będę rozbierał rower, to przyjrzę się wszystkiemu lepiej.
cienkun Napisano 29 Czerwca 2014 Napisano 29 Czerwca 2014 - jeżeli miałbym kupować nowe koło, to ile będzie kosztować jakieś budżetowe ale jeszcze nadające się do jazdy? - jak zmierzyć rozmiar koła? Liczy się średnica samej obręczy, czy razem z oponą? - rozumiem, że potrzebny mi będzie taki klucz: http://allegro.pl/kl...4292177627.html - jak to jest z linkami i pancerzami. Rozmiary są uniwersalne? Będę mógł sobie skrócić linki/pancerze do potrzebnego mi wymiaru? - potrzebny mi będzie specjalny klucz do suportu? -50zł -na oponie masz napisane, zapewne to będzie 26" z tego co widzę -tak, potrzebny będzie klucz, ale w rowerowym Ci odkręcą za 5zł -linki do hamulców są w dwóch długościach na ogół, przedni i tylny. docinasz je sobie sam, po założeniu, -pancerze są sprzedawane z metra -tak, jest specjalny klucz do suportu, ale j.w. w serwisie przy sklepie Ci odkręcą za kilka złotych, no chyba że będzie zapieczony, to ciut drożej może. (a jest prawdopodobne że będzie zapieczony)
BikoBiko Napisano 29 Czerwca 2014 Napisano 29 Czerwca 2014 Linki kupuj najlepiej od razu z pancerzem, do takiego budżetowego roweru np. u jednego sprzedającego oraz do tego końcówki pancerzy i linek skracasz wtedy jak chcesz http://allegro.pl/linka-przerzutki-z-pancerzem-tyl-i4318172651.html http://allegro.pl/linka-przerzutki-z-pancerzem-przod-i4345110031.html http://allegro.pl/linka-hamulca-z-pancerzem-przod-i4318172267.html http://allegro.pl/linka-hamulca-z-pancerzem-tyl-1830mm-i4366470180.html http://allegro.pl/koncowki-pancerza-hamulca-5-mm-1zl-4-sztuki-i4318139190.html http://allegro.pl/koncowki-pancerza-przerzutki-4mm-1zl-4-sztuki-i4318554001.html http://allegro.pl/koncowki-linki-hamulca-przerzutki-komplet-4-i4296456634.html
mcgrinn Napisano 29 Czerwca 2014 Autor Napisano 29 Czerwca 2014 No, to teraz już wiem prawie wszystko. Jakieś tanie klucze chyba wolałbym sobie kupić. Raz, że mogą przydać się na przyszłość. Dwa, że mam kawałek do miasta gdzie znajdę serwis rowerowy - wioząc specjalnie ramę czy koło i tak zapłacę za paliwo, co na jedno wyjdzie. Ostatnie pytanie. Jeżeli ewentualnie miałbym wymieniać koło, to: http://allegro.pl/rower-obrecz-kolo-26-tyl-na-wolnobieg-alu-i4303011582.html http://allegro.pl/kolo-26-tyl-mtb-obrecz-aluminiowa-piasta-stalowa-i4317260971.html Któreś z nich się nada?
BikoBiko Napisano 30 Czerwca 2014 Napisano 30 Czerwca 2014 Tak, oba powinny pasować bez problemu. Pamiętaj, że do koła powinieneś założyć opaskę ochronną na obręcz, spróbuj ewentualnie starą lub dokup nową.
kacperwolski Napisano 30 Czerwca 2014 Napisano 30 Czerwca 2014 pojedź sobie na jakąś giełdę typu słomczyn czy inny hasiok i tam jest taka masa rowerów - można znaleźć takie rarytasy że szok, kolega ostatnio za 400 zł upolował trakking na rurkach columbus gara or z nexusem 7ką działającą jak złoto, nowymi oponami i klockami hamulcowymi - jedyny mankament to lekko porysowana rama, poza tym stan gabinetowy!
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.