Skocz do zawartości

[Deore M596] Regulacja skoku klamki


4th

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem niedawno Krossa Evado 7.0, model z 2013 roku. Panowie prowadzący sklep i serwis, z którego mój rower wyjechał, najwidoczniej nie koncentrują się na tym, by sprzedawany przez nich sprzęt sprawiał wrażenie wyregulowanego w trasie, a nie tylko na stojaku. Pominę może kwestię krzywego haka ramy (nie zauważyli tego podczas wstępnej regulacji, serio, serio, serio?), przez co musiałem oddać rower na gwarancję i czekać na niego prawie trzy tygodnie (hak wyprostowano na jakiejś pneumatycznej maszynie, pan z Krossa się zarzekał, że to standardowa procedura; mam nadzieję, że nie robił mnie w balona). Po ponownym wyjechaniu z "salonu" okazało się, że hamulec przedni jest zaciśnięty do tego stopnia, ze skrzypi, a przerzutki momentami zmieniają się wg własnego uznania. Poirytowało mnie to niesamowicie, bo jestem laikiem, wcześniej nie posiadałem takiego sprzętu, więc nie miałem pojęcia, jak to wszystko regulować. Poczytałem więc trochę instrukcji.

 

Hamulec przedni ogarnąłem - odkręciłem odpowiednie śruby, zacisnąłem klamkę, zakręciłem śruby; działa jak marzenie.

 

Przerzutka przednia - pobawiłem się pokrętłem przy manetce, jest lepiej, ale gwint mam wykręcony do tego stopnia, że już wypada, podejrzewam zatem, że przy przerzutce jest coś spartolone z linką.

 

Hamulec tylny - jego właściwie dotyczy ten wpis. Zanim oddałem rower na gwarancję, wszystko było cacy, natomiast teraz mam wrażenie (albo po prostu nie pamiętam), że klamka za luźno chodzi, zbyt późno zaciska klocki na tarczy, a na dodatek nie dzieje się to wystarczająco mocno. Próbowałem regulować śrubami przy hamulcu (odkręcić, zacisnąć klamkę, dokręcić), ale to nie pomaga. Stąd moje pytanie: w jaki sposób można regulować skok klamki - tak, by "łapała" wcześniej? Obejrzałem n filmików na ten temat, szukałem instrukcji - nie mogę znaleźć. Być może irytacja mnie już zaślepia.

 

Dorzucam fotkę, będę wdzięczny za namalowanie na niej fikuśnej strzałeczki i dorzucenie napisu - tym, chłopcze, pokręć, a wyregulujesz.

 

Dzięki i sorry, że takie długie; musiałem się wyżalić.

 

20Dt7MI.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz przy przedniej przerzutce naciagnac linke.

 

Wkrec gwint do polowy, podciag sporo linke, i wtedy dopiero reguluj.

 

Tylny hamulec ma regualcje dokladnie tu:

 

Imbusikiem.

 

e59858093ebf9d48m.jpg

 

 

 

Dobrze ze wziales sie za to sam :) Kilka prob, i zaczniesz sam dbac o swoja maszynke.

 

 

Edytowane przez gajutrw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź i słowa motywacji!

 

Do śrubki, o której piszesz, właściwie dotarłem sam. Kręcenie nią powoduje odchylenie/przyciągnięcie klamki, jednakże opór prowadzący do hamowania występuje zawsze w tym samym miejscu. Chwilę po napisaniu znalazłem jednak informację, że hamulce hydrauliczne tak właśnie działają - jeżeli robi się pod klamką luz, znaczy to, że prawdopodobnie się zapowietrzyły i jedynie operacja ze strzykawką może tu pomóc.

 

Różnicy między prawym a lewym aż tak wielkiej nie ma, ale jakoś lepiej się czułem, gdy tył hamował tak, że prawie mi koło wyłamywało ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...