Skocz do zawartości

[rozmiar ramy] spartacus cross 3.0


annam

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Bierz 17' :thumbsup:

Dla mężczyzny jeszcze można by się wahać pomiędzy 17' i 19', ale kobiety potrzebują krótszych rowerów, bo mają proporcjonalnie dłuższe nogi. Na 19' rower - szczególnie w terenie - może być niesterowny. Sztyca od czegoś jest i po co ją chować w ramie?

Napisano

Raczej przewiduje jazdę po płaskim, szosa, ścieżki:) ale rozumiem, że na taki teren 17 nie będzie za mała?

Napisano

Za mała na pewno nie będzie, ale jeśli masz duże wątpliwości to idź do byle jakiego sklepu i się przymierz do jakiegoś crossa po prostu. Wydaje mi się, że sprzedawca też poleci Ci 17'.

Napisano

Witam forumowiczów :)

Jeśli to nie stanowi problemu, podepnę moje pytanie pod ten temat, jako że dotyczy Spartacusa, chociaż nie do końca rozmiaru ramy.

 (Z góry przepraszam za wszystkie błędy i gafy jakie popełnię).

Zdecydowałam się na zakup roweru w tym sezonie. Na początku może kilka informacji:

- budżet – 1200 zł

- rower typu cross, głownie do jazdy po asfalcie, leśnych, utwardzonych ścieżkach, o  w miarę dobrym osprzęcie przy takim budżecie ( o ile się da…)

- mój wzrost -165 cm, waga 52 kg, dł. nogi od wewnętrznej strony 79 cm

- co do jakiś wymagań odnośnie wyglądy, nie były one zbyt duże – rower w ciemnym kolorze, z męską ramą, bo taka zawsze mi się podobała :).

 

Po przeczytaniu rożnych stron, opinii i postów, zdecydowałam się na polecany męski model Lazaro Integral V3. Niestety, gdy go chciałam kupić, rama 17’ była wyprzedana, a od sprzedawcy dostałam info, że w najbliższym czasie w tym rozmiarze go nie będzie. Po namyśle, postanowiłam kupić Kandsa Maestro, który często pojawiał się jako alternatywa do Lazaro,  dołożę 100 zł, i będę mieć podobny osprzętowo rower. Niestety i tutaj nie było ramy 17’. W akcie desperacji chciałam kupić Lazaro 19’, ale wsiadłam na rower mojego brata (cross Unibike 19’) i okazał się on zdecydowanie za duży. Mam  jeszcze do wyboru Lazaro integral V3, ale wersję damską, z tym że nie przypadła mi ona do gustu aż tak bardzo.

 

Przeglądając różne fora i allegro trafiłam na tytułowy rower: Spartacus Cross 3.0.

Link do aukcji: http://allegro.pl/2014-spartacus-cross-shimano-alivio-blokada-skoku-i4342755413.html

 

Cena ta sama (1200zł), dostępny z 17’ ramą i z tego co mi się wydaje, również jest to produkt firmy Transrower, jak Lazaro czy Kands.

 I tutaj przechodzę do mojego głównego problemu i pytania:  jakoś to przeboleć i kupić wersję damską Lazaro, czy raczej inwestować w  Spartacusa? Co sądzicie o wyposażeniu tego roweru, jest duża różnica w porównaniu do Lazaro, czy są to mało istotne szczegóły? Nie znalazłam zbyt wiele  informacji o Spartacusie, za 1200 zł nie spodziewam się cudów, ale może warto zaryzykować, kupić go, bo wizualnie mi odpowiada, i będzie dobra alternatywą dla Lazaro?

 

 

 Z góry dziękuję i będę wdzięczna za wszelkie odpowiedzi i rady, bo jestem kompletnym laikiem w tym temacie.  

 

Niżej wklejam specyfikację obu rowerów, zaznaczyłam pozycję, które różnią rowery ( a przynajmniej tak mi się wydaje ;)).

 

 

SPECYFIKACJA Lazaro Integral V3

Rama:                               LAZARO aluminiowa AL.-6061 19" lub 21"

Amortyzator przód:         SR-SUNTOUR NEX amortyzowany z blokadą, aluminiowy z regulacją twardości

Przerzutka tył:                  SHIMANO ALIVIO RDM-430

Przerzutka przód:             SHIMANO ALIVIO FD-M431

Manetki:                           SHIMANO ACERA ST-M360 3 x 8

Klamki hamulca:              SHIMANO ACERA aluminiowe

Kaseta:                             SHIMANO ALIVIO HG-41

Łańcuch:                          SHIMANO ALIVIO HG-40

Mechanizm korbowy:      SHIMANO FCM-311 ramiona 175mm tarcze 48/38/28

Suport:                            DE ONE na łożyskach maszynowych

Hamulec przód:              TEKTRO V-brake aluminiowy

Hamulec tył:                   TEKTRO V-brake aluminiowy

Obręcze:                          KANDS MAXX aluminiowe wzmacniane dwukomorowe

Piasty:                             JOY TECH kasetowe aluminiowe na szybko-zamykacze

Siodło:                             DDK EDEN T3 anatomiczne

Opony:                             CST 28” 700 x 38C szosowo terenowe

Mostek:                            KALLOY UNO aluminiowy typu a-head

Kierownica:                     KALLOY UNO aluminiowa profilowana

Sztyca siodła                    KALLOY UNO aluminiowa

Pedały:                             FP aluminiowe

Liczba biegów:                24 speed

Wyposażenie:                   Podpórka, błotniki, koszyk bidonu

 

 

S p e c y f i k a c j a Spartacus Cross 3.0 (2014 r.)

Rama                                                   Spartacus Aluminium Lite

Amortyzator                                        SR Suntour NEX amortyzowany + blokada skoku

Tylny amortyzator                               -

Ilość biegów                                        3x8=24

Przerzutka przód                                 Shimano ALIVIO

Przerzutka tył                                      Shimano ALIVIO

Hamulec przód                                   Aluminiowy v-brake SACCON

Hamulec tył                                        Aluminiowy v-brake SACCON

Dźwignie hamulca                               Shimano ACERA

Manetki                                               Shimano ACERA

Korby                                                  Shimano FCM 311 48/38/28T

Suport                                                 NECO na łożyskach

Łańcuch                                               Shimano HG

KASETA                                             Shimano HG 8-BIEGÓW

Piasta przód                                       SHIAMNO

Piasta tył                                             SHIMANO

Opony                                                  CST CROSS-TRAWELER 700X38

Obręcze                                               Spartacus (aluminium, podwójna ścianka)

Kierownica                                          UNO aluminiowa 31,8

Wspornik kierownicy                          UNO aluminiowy

Wspornik siodła                                   UNO aluminium a-head

Stery                                                    NECO Integrated

Siodło                                                  DDK z wycięciem anatomicznym

Chwyty                                                Gumowe

Pedały                                                  VP

Waga                                                   12,9 kg

Wyposażenie dodatkowe                    podpórka ursus made in italy

Napisano

Przede wszystkim chciałbym się przywitać, bo to mój pierwszy post na forum :)

 

@Rhea: Nie jestem ekspertem, ale myślę, że mogę się wypowiedzieć i inni, bardziej doświadczeni użytkownicy forum się ze mną zgodzą: Spartacus Cross 3.0 różni się o Lazaro Integral tymi elementami, które zaznaczyłaś, ale w ogólnym rozrachunku to ten sam rower, tylko pod inną nazwą i z innymi naklejkami (moim zdaniem ładnieszymi ;)).

 

Tak się składa, że też chciałem kupic Lazaro i też dowiedziałem się, że w tym roku rozmiaru 17" już nie będzie. Wczoraj kupiłem Spartacusa, przejechałem pierwsze 25 km i mogę powiedzieć, że po przesiadce ze starego MTB jestem wręcz zachwycony komfortem jazdy i działaniem całego roweru i zdecydowanie nie żałuję wyboru. Mam nadzieję, że pomogłem w podjęciu decyzji ;)

Napisano

Dziękuję bardzo za odpowiedź. :)

 

Zaryzykowałam i 2 lipca kupiłam Spartacusa. W niedzielę wybrałam się na dłużą wycieczkę i również jestem bardzo zadowolona – nie było żadnych problemów i niespodzianek jak w przypadku mojego starego roweru. Wielkość jest odpowiednia, rower jest lekki, cichy i sunie po drodze.

 

Kupując go miałam lekkie obawy, ale po pierwszej jeździe i twojej opinii, utwierdziłam się że to był dobry wybór.

 

Dziękuję jeszcze raz i pozdrawiam. :)

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...