Skocz do zawartości

[RS bar] jaka głębokość IFP ?


kinder85

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy poratujcie!!! Tak więc stanąłem przed zadaniem przeserwisowania tylnego amortyzatora (RS BAR R) i problem polega na tym że nigdzie (przekopałem cały chyba internet) nie mogę znaleźć informacji na jakiej głębokości umieścić "kapsel" IFP :// bądźcie tak mili i pomóżcie ;>

P.s - kierując sie nie pewnym źródłem doprowaziłem do tego że damper w ogóle sie nie chce uginac, jest to wina zbyt dużej ilości oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tak. Wylej olej. Skręć tłumienia na minimum. Ustaw tłok IFP przy górze. Następnie na sucho dociśnij tłoczyskiem tłumika tłok ( zawór IFP ma być wykręcony lub otwarty) do momentu kiedy włożysz całość do środka, tak by nakrętka komory olejowej sie zetknęła z gwintem ale nie musisz jej dokręcać. Następnie zakręć/zamknij zawór IFP i delikatnie, powoli wyjmij tłumik.

 

Teraz zalej olejem do ok 3/4. włóż tłumik, powoli i ostrożnie. Jeżeli dociśniesz wszystko do końca a oleju będzie za mało, strzykawką uzupełniaj olej do momentu kiedy przy zakręcaniu zacznie sie wylewać. Wtedy skręcaj całość. Po skręceniu nie ruszaj tłoka, tylko napompuj komorę.

 

To powinno zapewnić poprawną prace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za szybka odpowiedź ;) Zrobiłem jak mówiłeś i już się ugina ale pojawił się nowy problem, po jakichś 12mm skoku pojawia sie jakaś przeszkoda, tak jak by skok napotykał jakąś barierę którą po mocniejszym dociśnięciu można przekroczyć o następne kilkanaście mm. Wracając tak samo w tym samym miejscu się blokuje :/ Składałem to w pracy nie mając roweru pod ręką i nie mogłem sprawdzić czy jest ok a że zostawiłem pompkę w pracy to nie mam teraz jak pokombinować z ciśnieniem (w komorze "azotowej") więc czysto teoretycznie pytam czy może to być wina zbyt małego ciśnienia w tej komorze? Swoją drogą jakie powinno być ? Wbiłem 200 psi zakładam że powinno być 250 (zalecane do większości damperów przez RS). Był bym wdzięczny Puklus o jeszcze jedną podpowiedź ;>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkrec damper- komore powietrzna, zdejmij cylinder, dopompuj, aby bylo 250, golymi rekoma powinienes naciskajac tlok scisnac go do konca. Np. oprzyj o podloge jeden koniec,  nciaskaj rekami tlok, ktory powinien plynnie zjechac w dol. Zakladajac, ze tak jest, to powinno byc wszystko ok, jak wyczuwasz opor, przeskok, to spaprales, albo z osadzeniem dekielka w ifp, albo cos innego - nie widze go... Natomiast jak zlozysz calosc w rame i lekko naciskajac siodelko, wyczuwasz milimetr czy ciut wiecej jakby syczenia/ jalowego ruchu, to masz zle odpowietrzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 - Puklus, z Twojego opisu wynika że IFP będzie za głęboko i damper nie będzie się mógł ugiąć do końca...

2 - pozycję IFP można policzyć - objętość po powietrznej stronie IFP, musi być >= objętości tłoczyska które wystaje z dampera przy 0 ugięciu. wtedy masz pewność że amor się ugnie do końca i że nie będzie walił w IFP. Jak nie masz gdzie znaleźć głębokości osadzenia IFP, możesz sobie właśnie w ten sposób ją wyliczyć. (wzory z 4 klasy podstawówki raczej znasz?)

3 - kinder 85 - jak wbiłeś 200psi zamiast 250 to nie będzie takiego efektu jaki opisujesz, w sumie taka różnica raczej nie spowoduje żadnych skutków ubocznych.

 

 

P.S. nie każdy damper ugniesz w rękach (o 5-10mm nie mówię)... zwłaszcza jak wpakujesz 250psi do komory( oczywiście nie pozytywnej, tylko "azotowej"). chyba że jesteś kozakiem:)
Jak zrobisz to z moim Fastraxem, czy innym dobrze zrobionym Foxem, to zgłoś się do strongmanów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jest to damper tylko z regulacją powrotu czyli prosty. ja swój tłok zawsze tak ustawiam i mam pełny skok. Ja do tego doszedłem metodą prób i błędów, bo kto widział manuale do epicona :D jak będzie za dużo oleju no to lekko podnieść tłok aż będzie idealnie.

 

 

P.S. nie każdy damper ugniesz w rękach (o 5-10mm nie mówię)... zwłaszcza jak wpakujesz 250psi do komory( oczywiście nie pozytywnej, tylko "azotowej"). chyba że jesteś kozakiem:)

ja to robiłem bez problemu :P ale to może zależeć od wielkości komory. Jeżeli widelec nie posiada żadnej platformy nabiłbym 30Psi do IFP i sprawdził jak działa. Jak działa tłumnie więcej bym nie nabijał, nie ma potrzeby. Damper odpłaci sie dużo lepsza pracą. Jeżeli to za mało by działa tłumnie, trzeba dopompowywać i ustawić min wartość. I tutaj uwaga: jeżeli jesteś np ciężki i masz dużo PSI by jeździć ( mała dużo przekładnia ramy) zmniejszenie ciśnienia w komorze spowoduje wzrost ciśnienia w sprężynie o nawet 20-30%, w zależności ile nabijemy i ile było fabrycznie, żeby sie nikt nie zdziwił ze nabił tyle co zawsze a damper sie schował :D

 

Potężne ciśnienie w IFP jest potrzebne głównie do poprawnej pracy platformy.

 

Cenna nauczka na przyszłość. Zanim wydmuchasz tłok IFP pasuje zmierzyć jego położenie, o ile jest to możliwe :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ale z tego co rozumiem, czytam itd to zła ilość oleju bądź ciśnienia raczej nie powinna być przyczyną takich objawów :/ Nie macie pomysłu co może być ? Dodam że owa "bariera" to coś jak by stuknięcie (szczególnie w powrocie). Jeszcze zaobserwowałem że tłumienie powrotu działa tylko w tej pierwszej części skoku, dalej już nie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Albo nie zrobiłeś dokładnie jak pisałem albo IFP jest wyjątkowo płytki w tym barze :D skoro tak to go rozbierz i ustaw IFP trochę wyżej, tak z 8mm. Ja epicona zanim poskładałem poprawnie chyba ze 7-8 razy zalewałem i wylewałem olej zanim opracowałem metodę żeby było dobrze.

 

Czy bez ciśnienia damer działa ? W zależności od konstrukcji tłumika może działać bardzo dobrze ( epicon) i nie działać wcale (Fox vainilla R). Jednak tłoczysko powinno sie spokojnie dać docisnąć do odboju który na pewno tam jest.

 

 

Jeszcze zaobserwowałem że tłumienie powrotu działa tylko w tej pierwszej części skoku, dalej już nie :/

mi to wygląda na sytuacje ze te 13mm tłok wchodzi i uderza IFP, który jest za wysoko. Bedzie wyraźny opór, nawet stuk, ale powinno sie to dać pchnąć dalej. Oczywiście nic na siłę. Rozbierz i złóż jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazdy damper jaki robilem bylem wstanie zapierajac sie o podloge bez zadnych damperow scisnac do konca.

Wiecej rozwijac mi sie nie chce...

To może robiłeś dampery gdzie za IFP nie potrzeba wysokiego ciśnienia z powodu jak wyżej napisał Puklus, albo zwyczajnie źle je robiłeś, serio sądzisz że przy 200-300psi za IFP jesteś w stanie ugiąć damper o znaczną część skoku gołymi łapami? ;) Powodzenia.

 

(ugiąć o 10mm to się da każdy, mniejszą lub większą siłą, ale się da)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ja nabijałem 300 psi i ściskałem go do końca ... ale to zależy od grubości tłoka, damper do cięższego zastosowania mają dużo grubsze tłoczysko i faktycznie może być cięzej je ścisnąć. Mówimy o samym tłumiku, bez sprężyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serio..., serio mi sie nie chce dalej dyskutowac. Zastanawiam sie tylko, jakim cudem np 3 sciagniete Foxy z nowych roznych rowerow, sciagniete komory powietrzne do przesmarowania i wszystkie 3 spokojnie skladam zapierajac sie o ziemie? Fakt - fabryka zle zlozyla..., ja rowniez znajomym zle skladalem..gdzie cisnienia oscylowaly w IFP od 220 d0 350psi. Sorry, moja wina :bye2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Może platformę miałeś włączoną. Nie wiem foxów nie rozbierałem moze poza vanillą R. nie wiem ile tam było fabrycznie ale spokojnie rękoma to ściskałem jeszcze przed rozbieraniem czyli na pewno był dobrze złożony i po serwisie i napompowaniu 200pi także go ściskałem, nie był oto może lekkie ale na pewno nie musiałem sie zapierać.

 

Z reszta nie ma sie co kłócić :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...