Gość rider89 Napisano 27 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2014 Witam serdecznie! Przymierzam się do zakupu roweru All Mountain/Enduro, bo granica jest w tym wypadku dość cienka. Wybór nie jest łatwy, dlatego proszę o jakieś rady, uwagi, opis własnych doświadczeń. Eksplorowany teren to Beskidy, względnie kiedyś jakieś inne góry w Południowej Polsce. Mój wzrost to 197cm, waga 105kg. Rozmiar ramy pominę, ale rozmiar koła na pewno 29", jak na razie do takiego rozwiązania się przychyliłem i raczej tak pozostanie. Rowery jakie wstępnie wytypowałem to Scott Genius 930 29" 130mm skoku i Trek Fuel EX 9 29" 140mm (w salonie sprzedawca mówił o skoku 140mm, ale na stronie producenta jest 120mm, więc nie wiem gdzie jest błąd?). Teraz najtrudniejsze pytanie, co wybrać? Wady, zalety? Pod uwagę był też brany Specialized Stumpjumper i Enduro, ale tegoroczne malowania (zwłaszcza czarny mat, gdzie nie widać nawet znaczka:) są takie nudne trochę. Rower oprócz tego, że musi dobrze jeździć to też musi cieszyć oko:). Budżet jaki przewiduje to maksymanie 15tys. Koledzy i koleżanki pomożecie?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inzblacha Napisano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2014 Jeżeli by patrzeć tylko na specyfikację to Trek jest dużo lepiej wyposażony. Ale prawda jest taka, że za różnicę w cenie tych rowerów niejeden z forumowiczów by kupił swój wymarzony jednoślad. Tak więc trudno porównać te dwa modele. Jeżeli się nie ścigasz to myślę, że w zupełności wystarczy Scott. Mogę być trochę niobiektywny ponieważ sam ujeżdżam Scotta;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_wro Napisano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2014 Sprzedawca chyba nie wie co sprzedaje. Fuel ex 29 ma skok 120. Może mu się pomyliło z Remedy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość rider89 Napisano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2014 O kurczę! To ja walnąłem gafę (zmyliło mnie identyczne malowanie, a zastanawiałem się dlaczego sprzedawca mówił o 140mm, sorry za błąd fakt faktem teraz skojarzyłem, że miał na ramie nadruk Remedy 9). Przechodząc do sedna na tym rowerze siedziałem, zrobiłem kółko po placu (oczywiście to nie jest obiektywna ocena roweru), ale! duży plus dla Treka, że mogę wypożyczyć rower testowy na weekend, a z tego co już zdąrzyłem się zorientować to ani Scott ani Spec takiej możliwości nie daje (piszę o rejonie Bielska-Białej i nie mam na myśli testu na chodniku), testówkę ma jeszcze Santa Cruz, która też mi po głowie chodziła. Test dopiero po zakupie, to żaden test, bo zwrócić nie mogę. Dla sprostowania tematu: Scott Genius 930 29er vs Trek Remedy 9 29er (lub jakiś inny rumak godny polecenia). Ważne przy tych dwóch firmach jest to, że i tu i tu mogę dostać spory rabat, od ceny detalicznej. W Specu tylko 5%, a w Sancie tak jak w cenniku na stronie, to też biorę pod uwagę, bo mam na względzie to, że na pewno jakiś podzespół będzie do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SNM Napisano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2014 Stumpjumper FSR Comp EVO 29 lub Remedy Mam Stumpy Comp i zastanawiam się, czy nie powinienem kupić evo, bo sztycę i tak dokupiłem, a kupując evo trochę droższego miałbym sztycę w komplecie, trochę większy skok 135/140 i osłonę wieńca. No, ale jak kupowałem, przesiadałem się z Treka Fuela 120mm i 130mm wydawało mi się absolutnie wystarczające, a teraz tak myślę, że te 10mm więcej...Revelation jest niezły. Hamulce formula mnie nie zawodzą, są wystarczająco efektywne i w przeciwieństwie do SLX, czy XT mają lepszą modulację i nie zaskakują, jak nagle przyciśniesz przed niespodziewanym zakrętem, ale trochę dzwonią i popiskują czasami, to fakt. Kawał z Ciebie chłopa, a Scott ma najmniejszy rozstaw osi, co może być wadą lub zaletą, zależnie od umiejętności. Rzecz jasna mam na myśli porównanie XL, żadne L. Po jaką cholerę w Scott dają 3 tarcze? W Remedy jest 24T, dla mnie za dużo, 22T bywa przydatne. Zawieszenie Treka (Active Braking Pivot) działa: miałem Fuela, testowałem Rumbefisha Malowanie Scotta nie jest nudne? Podsumowując: Scott - 3 tarcze, nudny, mały, jakieś dźwigienki do regulacji zawiechy (potrzebne Ci to?), prymitywny jednozawias, gdzie sztyca z regulacją? Masz kasę to Remedy, z wadą 24T, z gorszymi moim zdaniem oponami, niż w Specu, ale ciągle dobrymi, fajna rama, dobra zawiecha, chyba lepsza sztyce (sam kupiłem Reverba - mam nadzieję, że się nie popsuje za szybko). Spec stumpy evo - tańszy, dobrze dobrane tarcze, osłona, Sram (wolę), Revelation (bez wad, ale możesz kupić Pike za zaoszczędzoną kasę), dobre opony, zawiecha nie gorsza, niż Treka (nawet bez braina), no i opinia jednej z najlepszych geometrii trial/enduro. Brak Ci napisu - dadzą Ci gratis naklejkę Spec w kolorze czerwonym, będzie widać, że mam super brand ze 100m Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość rider89 Napisano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2014 No to do gry wszedł Spec:), ale nie lepszy byłby model Elite, jest chyba lepiej zestawiony i ma już Braina? Rama bez wątpienia XL (generalnie raczej największa), a co do umiejętności to na razie je zdobywam, pierwszy sezon taka ostrzejsza jazda w Beskidach. Wcześniej jakieś bezdroża, ale zero technicznego terenu. Czy malowanie Scotta nie jest nudne?, no może i jest bo wszystko prawie czarne, ale na to wpływu nie mam w jakim kolorze wychodzą dane modele. Malowanie sprawa drugorzędna, aczkolwiek ważna. Tarczami czy oponami bym się w tych przypadkach nie kierował, bo te elementy (jak mi nie spasują), mogę wymienić. Gorzej z innymi. Rama, zawieszenie, tego nie wymienię od tak. Generalnie na Treku Remedy siedziałem (sztyca Reverb mimo iż sprawdzałem to tylko na placu, to już mi się podoba ), Speca, o którym piszemy też widziałem (Speca mam niedaleko więc mogę podjechać i pośmigać po placu chociaż), Scota widziałem (Geniusa), ale M, więc nie mam bezpośredniego porównania czy może być za mały. Na tą chwilę straszne siano w głowie...wątpliwości też mam co do samego skoku, ile? Jest to zakup na chyba kilka lat, więc nie chcę mieć za mało jak nabiorę doświadczenia, ani też za dużo cobym później i tak go nie wykorzystywał. Gość w Treku na taki teren jaki tu opisuję polecił to 140mm (w Remedy), że spokojnie wystarczy, a nawet jest aż nadto. Chciałbym jednak poznać więcej opinii na ten temat. I jeszcze jedna sprawa geometria w Treku, G2: jak jest z zamiennością przedniego widelca? Są probelmy z podmianą na inny w razie gdyby oryginalny klęknał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SNM Napisano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2014 (edytowane) Jak reklamowałem widelec G2 Recona Golda, to czekałem miesiąc, aż prześlą do Europy, bo nie mieli ani w Polsce, ani w centrali w Holandii, tak mi przynajmniej tłumaczono. Braina celowo odpuściłem, bo pomimo dużego zakresu regulacji, jest to jednak sprzęt mający dać lepszy czas, ale jednocześnie ograniczający komfort, droższy i kosztowniejszy w serwisie, no i coś tam waży, o ile to istotne. Na forum mtbr jest wątek o beznadziejnych hamulcach Formula C1 stosowanych przez speca. Ja nie narzekam na skuteczność, przestały piszczeć po 400km, czasami przednia tarcza trochę zadzwoni, ale nie jest to dla mnie irytujące. To, co dla mnie przemawia za evo, to osłona tarczy i ciut większy skok, chociaż 130mm daje radę. Jest jeszcze kwestia sram, czy shimano - co kto lubi. Na Foka słyszałem wiele utyskiwań, kłopoty z regulacją, najczęściej spowodowane nieprecyzyjnym napełnieniem olejem. Reverb u mnie działa bez zarzutu, ale teraz kupiłbym KS lev, bo ma skok nawet 150mm i przy większym nachyleniu obijam sobie czasami co nieco i te 2,5cm więcej byłoby pomocne. Ja mam Reverba z linką na zewnątrz, żeby było jasne. Wersje Reverb Stealth ma dostepny skok 150mm, ale jak jest w Remedy nie wiem. PS. Spec robi XXL, ale to kobyła chyba trudno dostępna na specjalne zamówienie. PS. 2. W październiku 2012 kupiłem fulla "na lata". Od tamtej pory kupiłem jeszcze dwa rowery, ale ten obecny jest "na lata" już naprawdę Edytowane 28 Czerwca 2014 przez SNM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość rider89 Napisano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2014 SNM Dzięki, za obszerny opis na pewno mi pomoże w wyborze, ale czekam na dalsze wkazówki/wypowiedzi co do wytypowanych rowerów, aby maksymalnie zawęzić wybór. Nie ukrywam, że przy typowaniu tych trzech firm miałem też na względzie późniejszy serwis: Speca, Treka i Scotta mam pod nosem. Oczywiście nie dyskwalifikuję bardziej egzotycznych modeli (trudniej dostępnych w PL) dlatego czekam na dalsze podpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2014 Jak w góry , to brałbym Enduro Compa i robił upgrade: hample, sztyca M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inzblacha Napisano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2014 Zawsze możes sobie sam skonfigurować rower np. w Rose. Wtedy będzie Ci grał osprzęt i malowanie ramy. Jedyny minus, że roweru nie przymierzysz. Prosisz o propozycje egzotyczne. Cudze chwalicie swego nie znacie. A może nasz rodzimy NS Bikes i np. model Soda Air? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość rider89 Napisano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2014 (edytowane) inzblacha Roziu ma całkiem fajne pomysły na rower i konfigurator osprzętu, ale sprowadzanie roweru zza granicy? Mam pewne obawy chociażby brak serwisu pod ręką, konieczność pakowania sprzętu w razie problemów, wysyłka, to wszysko generuje koszta i czas. No i jak sam wspomniałeś brak możliwości przymiarki. Może trochę wyskoczyłem jak Filip z konopii z tymi egzotykami, ale chciałem poznać jakieś inne odmienne opinie. Ten Soda Air całkiem fajny, ale nie jest to ani Spec, Trek czy Szkot. Jak pisałem malowanie sprawa drugorzędna. Rama i zawiecha najważniejsze. Zejdę na ziemię i nie będę już wymyślał. Czekam na dalsze opinie dotyczące modeli: Scott Genius 930 29er; Trek Remedy 29er; Specialized Stumpjumper FSR Comp Evo 29er; Specialized Enduro Comp 29er I to była by raczej Święta Czwórka, przynajmniej tak mi się wydaje. Nie wspominałem o tym, ale żaden Carbon mnie nie interesuje, jestem zwolennikiem metalu w tym przypadku Aluminium. Edytowane 29 Czerwca 2014 przez rider89 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek21001 Napisano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2014 Tu patrzyłeś ? http://www.canyon.com/_pl/mountainbikes/bike.html?b=3258 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość rider89 Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 Przyzwoity bike, ale przydałaby się garść opinii na jego temat. Z drugiej strony jak wypada gabarytowo? Widzę, zakup raczej wysyłkowy, więc bez możliwości przymiarki. Generalnie czasu mam masę bo zakup planowany na przełom tego i przyszłego roku więc im więcej informacji tym lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crosis Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 @rider89, Standardowo polecę już znalezione kiedyś przez siebie hiszpańskie forum + google translate http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=pl&ie=UTF8&prev=_t&rurl=translate.google.pl&sl=es&tl=en&u=http://www.foromtb.com/threads/canyon-spectral-29.1118204/&usg=ALkJrhi-rA7tZ2-Bk8cC81XJlCUL8Wvj7g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodzio12 Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 (edytowane) Podsumowując: Scott - 3 tarcze, nudny, mały, jakieś dźwigienki do regulacji zawiechy (potrzebne Ci to?), prymitywny jednozawias, gdzie sztyca z regulacją? Akurat te dźwigienki to bardzo pożyteczna rzecz. 3 tarcze to minus- hah. Mały ????To weź XL .Prymitywny jedno zawias ????Gdzie sztyca z regulacją?Czym więcej tym lepiej ? Tesco ? Edytowane 30 Czerwca 2014 przez bodzio12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość rider89 Napisano 1 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 (edytowane) (Twin Lock) Czy tak bardzo pożyteczna funkcja, to kwestia gustu i tego co się komu podoba, bo idzie bez tego żyć i jeździć. Wg mnie 3 tarcze to minus, bo raz, zabiera z 1-1,5cm prześwitu, a z drugiej strony używasz trzeciego blatu w górach? Bo ja nie, poza tym przy tego typu oponach co w omawianych rowerach to nawet na asfalcie 3 z przodu to za dużo. Cały czas wałkuję, że dla mnie XL lub XXL. Podsumowując na dzień dzisiejszy widzę to tak: 1. Canyon Spectral AL 9.9 EX; (nie doszukałem się jak z gwarancją) 2. TREK Remedy 9; (dożywotnia gwarancja na ramę) 3. Specialized StumpJumper FSR Comp Evo; (chyba 5 lat?) Porównując tabele wymiarowe wychodzi na to, że wymieniowe rowery gabarytowo są podobne, tylko gdyby wziąć pod uwagę kąty pochylenia ramy, to w praktyce wychodzi zapewne co innego niż na papierze, a sklepy oferują na stanie maks. L i jak tu się przymierzyć Edytowane 1 Lipca 2014 przez rider89 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodzio12 Napisano 1 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 W sumie racja kto co woli. Mi akurat by to odpowiadało. Co do wzrostu to ja mam 193cm noga 94 i rozmiar XL jest idealny. Ty jesteś parę centymetrów wyższy ale chcesz go typowo do gór to może być ok(scott). Sztyce mam wyciągniętą do połowy. Wszystko sprowadza się do tego ,że i tak będziesz musiał się przymierzyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SNM Napisano 1 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 bodzio12, Scott XL przy Specu i Treku jest mały, bo ma dużo mniejszy rozstaw osi - to fakt. Scott to jednozawias - to fakt. Scott nie ma sztycy regulowanej, bardzo przydatnej w tego typu rowerze - to fakt. Scott ma trzy tarcze i dla mnie jest to wada, ponieważ dwie tarcze całkowicie mi wystarczają. Scott ma wygodne w obsłudze, równoczesnie łatwe do uszkodzenia dźwigienki, które ułatwiają utwardzenie zawieszenia, które z racji konstrukcji jednozawiasowej nie ma zalet jednak lepszych zawieszeń Speca i Treka (w sumie też jednozawias) Ty masz napisane Pro, więc być może: technikę masz opanowaną i mniejszy, trochę mniej stabilny rower, daje Ci jednocześnie większą zwrotność masz nogę jak koń lub zasuwasz w dół po asfalcie 80km/h - tarcza 40T jest Ci potrzebna po kamulcach (takich większych) nie jeździsz, bo nie lubisz lub masz bardzo dobra technikę i nie walisz blatam nie przewracasz się - nie połamiesz dźwigienek ścigasz się i mało Cię interesuje, że coś tam stracisz na komforcie, bo ważna jest efektywność pedałowania - usztywniasz zawieszenie kiedy się da sztyce regulowana do dodatkowy balast, przejedziesz największą stromiznę bez obniżania siodełka, a jak już jedziesz trasą DH, to sobie wcześniej obniżysz ręcznie Poza tym ja nie twierdzę, że Scott to nieudany rower. Po prostu ma pewien zbiór cech, które odróżniają go od Treka i Speca i warto na nie zwrócić uwagę. rider89 dla chłopa 197cm XL Scotta może być za mały. Gdybym teraz, po tych kilkuset kilometrach na Specu Compie miał ponownie wybrać, to chyba kupiłbym Enduro, ale to dlatego, że coraz bardziej podoba mi się jazda w trudnym terenie, gdzie często wykorzystuję 99% skoku. Oczywiście mogę dopompować, ale wówczas stracę na komforcie i przyczepności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość rider89 Napisano 4 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 (edytowane) Jeszcze jedną kwestię chciałbym poruszyć, koła. Czy 29" przy mojej wadze i ostrzejszej jeździe nie będą zbyt mało sztywne? 29" czy lepiej iść w 27,5". Na początku postu co prawda napisałem, że będą to koła na pewno 29", ale jak coraz więcej wczytuję się w temat to mam coraz więcej wątpliwości. Zdaję sobie sprawę, że problem ten można rozwiązać dzięki wymianie kół. Co do bike'ów to jak na razie wygrywa Canyon, stosunek osprzęu do ceny chyba bezkonkurencyjny Edytowane 4 Lipca 2014 przez rider89 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek21001 Napisano 4 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 Jeżeli dobrze przeczytałem,to chcesz włożyć 27,5 do ramy enduro pod 29 i jeżdzić tym po górach ??? ......... Szczerze radzę,objeżdzij parę testówek,choćby z wypożyczalni na singlach pod Smrekiem,a dopiero potem kładż 15 koła na stół,bo jak nie trafisz...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość rider89 Napisano 5 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 Tomek21001 źle zrozumiałeś, chodzi mi o wybor między kołem 27,5", a 29". Jeśli miałbym wymieniać koło w jednym lub drugim to na takie samo, ale jakieś z wyższej półki niż te, które było fabrycznie zamontowane. Taki mam właśnie plan aby jesienią coś wypożyczyć i pojeździć (jak się uda to na kole 27,5" i 29"), bo i masz rację, wyłożę tyle kasy, a może się okazać, że wtopiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 5 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 Reverb u mnie działa bez zarzutu, ale teraz kupiłbym KS lev, bo ma skok nawet 150mm i przy większym nachyleniu obijam sobie czasami co nieco i te 2,5cm więcej byłoby pomocne. Rs występuje obecnie w wersji 150 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SNM Napisano 5 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 (edytowane) Reverb Stealth jest dostępny 150mm i to napisałem, tylko nie we wszystkie ramy daje się to zamontować. Czy wersja z linką na zewnątrz jest również z tym skokiem, bo jak ja kupowałem, to niestety max 125mm? Edytowane 5 Lipca 2014 przez SNM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 5 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 Obie opcje są dostępne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek21001 Napisano 5 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 Rider,Spectral na kole 27,5 odpada ze względu na dostępne rozmiary ram. Jeżeli Canyon 27,5 to nowy Strive CF z przestawianym skokiem z tyłu. To już jest kosmos,oby nie przekombinowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi