TonyTT Napisano 27 Czerwca 2014 Napisano 27 Czerwca 2014 Witam,Mój rower to nie robiąca szału Merida Matts 20 (2010). Jako że chciałbym zacząć jeździć na maratonach xc/mtb, to chciałbym go nieco odmienić, tj. kupić tarczówki, wymienić amor oraz koła.Tutaj chciałbym na to przeznaczyć max. 1200zł. Pytanie jest takie, czy jest sens to robić, czy może kupić nowy rower - tutaj max. budżet to 2500złJeżeli jest sens, to proszę podajcie jakieś przykłady w/w komponentów, w które warto zainwestować.A jeżeli lepiej kupić nowy rower, to proszę o przykłady.Z góry dzięki, za zainteresowanie.Co do moich parametrów: 180cm, 84kg
piotr925 Napisano 27 Czerwca 2014 Napisano 27 Czerwca 2014 Witam Podetpnę się pod temat ponieważ mam bardzo podobny dylemat Jestem początkujący ale rokujący w temacie sprzętu rowerowego. Rowerem jeżdżę wszędzie - lasy, łąki, pastwiska , drogi krajowe, ścieżki rowerowe Największą przyjemność sprawia mi teren i pod tym kątem chciałbym coś zmienić w rowerze, rekreacyjnie (czyli nie dla wyniku) biorę udział w maratonach MTB (3 ukończone) na razie tylko w centrum Polski - natomiast planuję starty w imprezach organizowanych na południu kraju gdzie jest trochę więcej terenu górzystego. Obecna specyfikacja: Merida Matts 10 V (2011) RAMA Aluminium SHOTGUN 6061Widelec SR XCT-V3 80Hamulec V-BrakeKorby Shimano M131 42-34-24 CGPrzerzutka P/T Shimano AceraPrzerzutka T Shimano AceraKaseta Shimano MF-TZ21 14-28Kierownica XM CEN Steel R30 620Mostek XM Speed CEN 15Piasta P/T Alloy QRPedały PP pedalObręcze Matts VSztyca XM Speed D SB20 27.2Manetka P/T Shimano ST-EF51 3/ 7Opona P/T CST 2.1 Wstępnie myślałem o wymianie tylnej piasty - wolnobieg i łożyska kulkowe na kasetę i łożysko maszynowe, przednią piastę, która posiada łóżysko kulkowe również wymienić na taką posiadającą łożysko maszynowe. Wymienić korbę i suport oraz przedni amor, w bardziej górzysty teren polecane są tarcze zamiast v-brake'ów, co pewnie pociągnie za sobą wymianę manetek itd. itp. Dlatego kolejną myślą, któ