Skocz do zawartości

[rower] odnowa damki Peugeot


ketrab5

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, rodzice mojej dziewczyny chcieli sprzedać ten rower. Jako, że jest to antyk i powiedzieli, że ten sprzedadzą, a nowy przeznaczą maks. 600zł, powstrzymałem ich i stwierdziłem, że zapytam Was, czy da się coś z nim zrobić. Wygląda on tak:

post-176227-0-92970600-1403783813_thumb.jpg

 

Oczywiste jest to, że kupienie czegoś porządnego i zarazem nowego za 600zł odpada. Dlatego też, proszę Was o pomoc w przebudowie tego jednośladu. 

Kilka pytań:

1. Warto w to inwestować?

2. Czy kobietka 168cm da radę podnieść taki rowerek itp itd? Czy poprostu nie będzie za ciężki?

3. Zależy mi na tym by wyszło to tanio, tak do 500-700zł.Chyba, że powiecie, że warto np. doinwestować w koła czy w coś innego.

4. Lepiej singlespeed, przerzutki, czy może jakaś piasta 3-biegowa?

 

Koła 26'

 

Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiciok, wszystko spoko, tylko, że:

1. Przez 365 dni w roku trzymany na balkonie. Przypuszczam, że raczej nie smarowany.

2. przerzutka jest niewygodna dla właścicielki.

3. Przez brak smarowania, piasty, suport i inne części oprócz łańcucha są raczej w stanie fatalnym.

 

Myślałem o tym by wymienić koła, opony, hamulce, manetke przerzutki, kierownica (zerdzewiała), chwyty, łańcuch, kasete, przedni blat, suport. Możecie dać propozycję jakichś dobrych, stosunkowo tanich kół? Najlepiej wszystkich części, które muszę wymienić, bo ja zwyczajnie się na tym nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup jej nowy rower.

 

W budżecie się nie zmieścisz, a nawet jeśli, to zrobisz z tego roweru pokrakę i straci cały urok. W tym budżecie nie kupisz części, które pozwolą Ci zachować jego styl.

 

Ciężko po zdjęciach ocenić, ale pewnie Twój brak wiedzy i umiejętności jest blokadą, dlatego zamiast rozebrać wszystko na części pierwsze i zrobić serwis, wolisz iść na łatwiznę i wsio wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przypuszczam, że raczej nie smarowany.

Właśnie,przypuszczasz!!Rozbierz,umyj,nasmaruj.Co jest w jakim stanie zweryfikujesz przy rozbiórce.Reszta wyjdzie w praniu.Po co wywalać kasę,chyba że nie chcesz grzebać przy nim i wstawiasz od razu nowe graty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Siema troćhe odkopuje temat ale rozebrałem rower i stery są ok, zdjąłem żelastwo i mam problem. Otóż nie wiem jak odkręcić tą korbę. Za blatem jest mocowanie do osłony łańcuchal, które chciałbym zdjąć. Co więcej właścicielka roweru chciałaby mieć single'a i tu pojawia się pytanie jakie koła wybrać(lub koło). Pozdrawiam

 

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze by było jakbyś dał lepsze zdjęcie okolic suportu. Sadząc po kształcie główki korby to pewnie jest mocowanie na klin. Czyli odkręcasz nakrętkę na klinie, wybijasz klin (uderzaj przez coś miękkiego np aluminium żeby nie rozpłaszczyć końcówki klina) psikasz na połączenie jakimś WD40, czekasz trochę  i ściągasz korbę.

Jak mocowanie tej osłony jest pod miską suportu (miska je trzyma) to musisz rozkręcic suport i wykręcić miskę. Poniewaz to Peugeot to na 99,9% suport ma gwint francuski czyli 35x1mm oba gwinty prawe. Nie uszkodź przy demontażu żadnego elemntu suportu, bo zamiennika tak łatwo nie znajdziesz.

Hamulce bym zostawił (chyba, że coś w nich jest rozwalone). Żeby miec coś lepszego przy tym systemie mocowania (centralna śruba) trzeba by było wejść w dualpivoty. Ale zakres szczęk (odległość od śruby mocującej hamulec  do szczęki) to pewnie jakieś 60-75 mm. Bo musi się zmiescić dość gruba opona i błotnik. Jedyne  takie dualpivoty jakie kojarzę  to Tektro R559, nowe za ok 2 stówy. Więc wg mnie bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok wielkie dzięki za pomoc. Mam kilka pytań:

1. Powtarzam się, ae jakie koła kupić do tego roweru. Mysłałem o tym:

koło przednie
http://bikepark.com.pl/sklep/ko%C5%82/ko%C5%82o-torowe-swift-arriv-joytec-prz%C3%B3d
koło tylne
http://bikepark.com.pl/sklep/ko%C5%82/ko%C5%82o-torowe-swift-arriv-joytec-ty%C5%82

 

Wiem, że jest to bardziej ostre niż normalne, ale nakręcenie drugiej zębtki i zdjecie naklejek może wyglądać dość dobrze. Co więcej podobają mi się wysokie kołnierze i myślę, że wysoki stożek to lepszy wybór dla kobiety, która nie za bardzo zastanawia się czy obręcz się wygnie czy nie.

 

2.Jak odrdzewić stare elementy i jak zlikwidować zaśniedzienie?

 

3. Oczywiście, jeśli znacie, jakieś dobre koła w podobnej cenie to byloby milo jakbycie zarzucili linkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1. Nie bardzo rozumiem, czemu uparłes sie na wymianę tych kół. Jesli stare nie są kompletnie zósemkowane  to nasmaruj piasty, ew. wycentruj i zostaw je. Jak opony nie sa sparciale i nie rozłażą się, to spokojnie można na nich jeżdzić po mieście. Chcesz miec singla, to nie zmieniaj koła tylko wymień wolnobieg na taki do singla. Albo nic nie wymieniaj, tylko zdejmij przerzutkę i zalóź łańcuch na wybraną zębatkę. Ja na początek zostawiłbym przerzutkę. Niech Wybranka pojeżdzi jeden dzień na jdnej zębatce, drugi na drugiej (bez zmieniania przełożeń). Czyli jak singlem. Będziesz wiedział jakie przełożenie jest dla niej  optymalne i ew jaka zębatkę kupić, jesli pozostawienie wolnobiegu będzie nieakceptowalne ze względów estetycznych. Zakładam, że masz poziome haki i sprawdziłeś, że da się naciągnąć w nich łańcuch po złożeniu singla. Bo jak nie to musisz dokupić napinacz.

Jeśłi powody wymiany kół są tylko estetyczne, to oczywiscie Twój wybór. Jak podobnie jak pisali inni wcześniej uważam, że te wysokie stożki nie pasują do miejskiego roweru. Zanim jednak je kupisz to sprawdź szerokość ramy i widelca i szerokość piast tych nowych kół. Bo może sie okazać, że będziesz musiał rozginać ramę albo widelec.

Ad 2. Zależy co chcesz odrdzewiać. Jesli rama, to papier scierny i potem malowanie zaprawkowe. Jak jakies elemnty stalowe, śruby to szczotka stalowa ew. Fosol. Jeśli chromy, to w zależności od ilości rdzy drobny papier ścierny lub włóknina sciernia, CIFF (taki płyn do mycia kuchni), pasta polerska do chromu. Potem w miejsca z których zlazł chrom mozesz "wcierać" folię aluminiową (taką kuchenną, zwiniętą w kulkę). Będzie sie trochę bardziej błyszczeć. Na koniec przetrzyj woskiem do nadwozi, zeby zabezpieczyć przed ponowną rdzą. Trwałe to nie jest, ale zawsze coś.

 

I na koniec drobna rada, jak pisali inni proponuję, żebyś na początek nie inwestował za bardzo w ten rower. Wyczyść, nasmaruj i niech Wybranka Serca trochę na nim pojeżdzi. Bo co będzie, jak powie, że kompletnie jej ten rower nie leży i źle sie na nim jeżdzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kołami problem jest taki, że mogą na zdjęciu wyglądać dobrze, ale w rzeczywistości są całe żółte od rdzy i wygląda to strasznie. Co więcej jeyna zmiana w stosunku do starych to wysoki stożek, a właścicielka nie widzi w tym problemu, co więcej jest to dość dobry pomysł na polskie drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...