Skocz do zawartości

[Problem] Korby z przednimi zebatkami


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam mam dość nie typowe pytanie czy przednie zębatki mogą mieć ''ósemkę'' gdyż jak jadę wydaje mi się ,że ruszają się one lewo prawo. Śruby są dokręcone na maxa. Czy to może złudzenie bo osłonka jest plastikowa?

Napisano

Teoretycznie mogą, ale może to być również problem z dokręceniem korby, wyrobieniem suportu czy złudzeniem wizualnym (np przez osłonkę). Jeżeli nie czujesz dyskomfortu podczas jazdy, nic tam nie ociera, nogi nie pływają na boki, przerzutka przednia pracuję dobrze i wizualnie nie widzisz podczas postoju krzywizny to pewnie nic tam nie ma. Ja tak miałem w starszej korbie na kwadrat, okazało się, że wyrobił się suport, ale bardzo mocno to czułem podczas jazdy

 

Napisano

Autor miał chyba na myśli skrzywienie na boki, a biopace były jajowate patrząc na nie z boku :) Chodziło o lepsze wykorzystanie momentu obrotowego i obecnie bodajże można coś takiego znaleźć w ofercie Rotora :)

a wizualnie na postoju co o nich sądzisz? Wrzuć jakieś foto

Napisano

Na boki tez jest całkiem często spotykane - słaba sztywność korby, nie musi być wykrzywiona, ale podczas obciążenia wygina się.

druga sprawa, że te osłonki są często krzywo odlane i optycznie tez wtedy taki efekt powodują lub potęgują.

Obcieranie jeśli w jednym miejscu to na pewno jest trochę krzywa korba, jak cały czas to trzeba podregulować przednia przerzutkę.

Napisano

 

 

Na boki tez jest całkiem często spotykane - słaba sztywność korby, nie musi być wykrzywiona, ale podczas obciążenia wygina się.

 

Popieram. U mnie był taki sam problem. Wyrobiony suport.

Napisano

 

 

Śruby są dokręcone na maxa

Czytać nie umieją.

 

Albo krzywa osłonka, albo korba "masło" i złapała ósemkę.

 

 

 

Są też korby z zębatkami o kształcie jaja - biopace.

Po co mieszasz, skoro nie ma to nic wspólnego z problemem?

Napisano

Zębatki można prostować, bardzo skutecznie.

Jeśli widać że wszystkie tarcze korby falują w ten sam sposób to najprawdopodobniej jest to wina osi suportu lub zdeformowanej korby. Tych dwóch rzeczy skorygować się nie da.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...