Morien Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 Witam, mam problem z tym hamulcem SR SUNTOUR XCM HLO. Strasznie ciężko się ugina i nie wchodzi tak płynnie jak powinien, tylko tak stopniowo. Co może być tego przyczyną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matkell Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 Ogólny brud, woda, błoto, brak serwisu, przyczyn jest mnóstwo i musisz opisać to dokładniej. Było dobrze i nagle źle? Masz go dwa lata czy tydzień? z którego roku to widelec? Generalnie zalecam rozebranie i przeczyszczenie bebechów jeżeli zewnętrzne czyszczenie nie pomaga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morien Napisano 25 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 Rower mam jakieś 2 miesiące, kupiony w sklepie rowerowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 25 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 Rozebrać i nasmarować albo do serwisu jeżeli na gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morien Napisano 25 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 A jeżeli już bym się zdecydował rozebrać i nasmarować to trudno jest go poźniej złożyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matkell Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 XCMa nie jest trudno wyczyścić, odkręcasz dwie śruby na dole i masz rozebrany, potem jak go składasz również nie powinieneś mieć problemów, z własnego doświadczenia wiem, że na początku zabawy z serwisami miałem problem z ustawieniem blokady, ale to jest po chwili zastanowienia do zrobienia praktycznie dla każdego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 Złożenie takiego widelca jest w zasadzie łatwiejsze niż sama jego rozbiórka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morien Napisano 25 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 (edytowane) A jaki problem z tą blokadą? A czy może być tak, że jest on zapowietrzony? Edytowane 25 Czerwca 2014 przez Morien Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matkell Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 Problem z blokadą: składasz go i blokada nie działa, rozwiązanie: rozkładasz i skręcasz ponownie ze zmienionym położeniem pokrętła i wszystko wróci do normy. Z pewnością Twój widelec nie jest zapowietrzony, jego tłumik jest nierozbieralny więc więc zostaje Ci tylko ogólne czyszczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morien Napisano 25 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 Ma takie coś po lewej stronie i podobno to jest do pompowania. A jeszcze czy może być tak, że z czasem się troche 'rozrusza'? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgodny Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 (edytowane) Ja mam tego ugniatacza 2 miesiące i co ? on fabrycznie już tak ma że nie chodzi płynnie wato kupić jakiś dobry smar który ma dobra prace w -/+ temperaturze, rozebrać wyczyścić nasmarować dośc znacznie, bo standardowo to tam jest napłakanie tym smarem dlatego tak chodzi, no i uszczelki plastikowe ;/ to też dużo robi, bo jak temperatura dochodziła w tym roku ponad 30 stopni to amor chodził do 80% skoku i nawet nie stopował pracy aż miło się jechało, a przy 20 stopniach to lepij te dziadostwo zablokować bo nie da się patrzeć na ta prace ten amor nie ma czegoś do pompowania, zwykły olejowy to jest, mówimy o tym samym amorze ? Edytowane 25 Czerwca 2014 przez zgodny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morien Napisano 25 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 Ja tyle o tym wiem, że kolega mowił że to jest podobno do pompowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matkell Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 Myślę, że autor tematu mówiąc o zapowietrzeniu miał na myśli jakieś powietrze w elementach z olejem więc jest mowa o tym samym widelcu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morien Napisano 25 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 (edytowane) Chodzi o to, że kolega który się troche zna na rowerach chciał się przejechać i mówi, że amortyzator się słabo ugina i ja też to już wczesniej zauważyłem i że może jest zapowietrzony. Ten amortyzator niema tej funkcji rebound? Edytowane 25 Czerwca 2014 przez Morien Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matkell Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 a więc tak: XCM to nie jest drogi widelec, jego budowa jest prosta, w prawej goleni nierozbieralny olejowy tłumik (wygląda trochę jak siłownik od klapy bagażnika samochodu), na tej samej goleni blokada, z drugiej strony również nierozbieralny element który pełni rolę sprężyny, nie ma opcji by coś się "zapowietrzyło", dalej, ten amor zwyczajnie tak ma, że ciężko pracuję i kolega który może śmiga na czymś z wyższej półki odczuł diametralną różnicę. Dla Ciebie rada: rozkręć, wyczyść, nasmaruj - nic więcej nie zdziałasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morien Napisano 25 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 Brat też ma XCM i jemu dużo lepiej chodzi tylko on ma go już jakieś 2/3 lata. Czy może być tak, że z czasem on będzie działał lepiej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgodny Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 tylko, że 2/3 lata nie było jeszcze HLO tylko LO, a fakt on chodzi lepiej po pewnym czasie jak ma luzy i jest już zakatowany, tak jak mówię i koledzy też rozbierz wyczyść nasmaruj dobrym smarem, powinno lepiej chodzić ale cudów nie wymagaj od tego ugniatacza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morien Napisano 25 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 Ok, dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matkell Napisano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 Starsze wersje w lewej goleni zamiast tego elementu pełniącego rolę sprężyny w lewej goleni miały zwykłą sprężynę którą w modelu który miałem (2008) była bardzo miękka, potem to się zmieniło i ta wersja którą ma Morien jest zwyczajnie twardsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2014 Morien powodem nie uginania się to jest tylko wina blokady. Tam jest kardridź w systemie zamkniętym co nie da się rozebrać. Najlepiej to byś musiał sam kartridź wykręcić i sprawdzić czy się ugina bez blokady. Miałem już te przypadki braku uginania się i właśnie wadą są kartridźe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiot Napisano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2014 Mam identyczny problem w podobnym amortyzatorze. Po rozkręceniu okazało się, że tłumik olejowy jest zablokowany i trzeba użyć bardzo dużej siły aby chociaż minimalnie się ugiął. Czy jest jakiś sposób na odblokowanie go? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2014 Niestety nie bo to już jest kartridż zamknięty z którym nic nie idzie już zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.